Jump to content

Turbo til (2.9i V6). Hva trenger jeg?


PushDown

Recommended Posts

Hallo alle sammen!!

Nå har jeg sitti og lurt så lenge på alle delene jg trenger hvis jg skal kovertere 2,9ien til turbo så nå håper jeg noen kan ramse opp alle delene jeg trenger=)

Så Om noen gidder og Ramse opp delene og hva delene gjør så hadde det vært veldig fint=)

 

Vet jeg trenger og bytte topppakningen til en forsterket en også bytte toppbolter hvis jg skal ha i en liten turbo.

Også må jeg ha turbo/intercooler/mapsensor. Så kan noen forklare hvilken andre deler som trengs pluss hva de er godt for=)?

Og en prisantydning på alt sammen hvis jg prøver og gjøre det meste selv og får tak i rimmelig turbo/intercooler?

 

 

Takker for svar - Kenneth

Escort Mk5 rst

Sierra sedan 2,9i

Audi A4 b6 1.8T

Link to comment
Share on other sites

Hallo alle sammen!!

Nå har jeg sitti og lurt så lenge på alle delene jg trenger hvis jg skal kovertere 2,9ien til turbo så nå håper jeg noen kan ramse opp alle delene jeg trenger=)

Så Om noen gidder og Ramse opp delene og hva delene gjør så hadde det vært veldig fint=)

 

Vet jeg trenger og bytte topppakningen til en forsterket en også bytte toppbolter hvis jg skal ha i en liten turbo.

Også må jeg ha turbo/intercooler/mapsensor. Så kan noen forklare hvilken andre deler som trengs pluss hva de er godt for=)?

Og en prisantydning på alt sammen hvis jg prøver og gjøre det meste selv og får tak i rimmelig turbo/intercooler?

Takker for svar - Kenneth

 

2.9i, det er V6 er det ikke? da må du jo iallefall ha 2 turboer.... ellers blir det mye ombygging...

94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Jo det er er V6. Visste ikke at det ble mere arbeid med en turbo hehe. Men Såfall noen som kan svare på spørsmålene mine hadde vært fint og fått en skikkelig klarhet hva man trenger osv=)

Escort Mk5 rst

Sierra sedan 2,9i

Audi A4 b6 1.8T

Link to comment
Share on other sites

gå inn på turbo bygsatser - ford og 2,8 så får du prisen på delene ..

 

Så vidt jeg vet så må rørene her også tilpasses og sveises. Altså ikke noe Bolt-On!. :blink:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

ja, det sto noe om det på siden ja.

Men disse kit `ene

er de inkl alt du trenger?

For da er det ikke ille med 14 lapper for turbo på en 2.0 is

 

14+mva! =17500,-

 

"Byggesatser for personbiler, MC og andre lette kjøretøyer. Dette er prisgunstige sett med deler for selvbygg. Må sveises og tilpasses selv. Ekstra for bensin, Intercoooler osv er ikke med i satsen. TURBO BYGGESATSER ER NORMALT IKKE LAGERVARE, MEN MÅ BESTILLES. MÅ DERFOR BEREGNES NOE LEVERINGSTID."

 

Altså så er det IKKE med noe ekstra for å gi mere bensin, ic er heller Ikke med! Så det er vel i grunnen kun en Turbo, pluss alle rører og slanger, koblinger bolter og mutrer osv.. MEN det er MULIG at det er med en eksosmanifold med turboflens da! ;) -Er ikke sikker!.

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

turbosatsene fra gik er overprisa dritt etter min mening,er med en turbo og en stor pose med rør,det er det eneste.... :angry:

 

Det er min mening også!.. Tror det er en IHI RHB5 som er med i disse kit'a, ihvertfall til 2,0 Ford! Altså bra respons, men ikke så mye hk for de som har ønsker om dette!..

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Det kommer seg litt an på hvor høyt du sikter, men kan du klare deg med ca250hk trenger du vel ikke de toppakningene du snakker om.

Er ikke noe problem å bruke èn turbo. Du sparer deg for en del arbeid da. Du setter den på passasjersiden av motoren og lager et rør fra den orginale eksosmanifoilen på førersiden som går opp i den nye turbomanifoilen du må lage der du skal ha turboen. Dette er fordi at du må bruke eksosen fra alle sylinderene for å drive turboen. To turboer er selvfølgelig det beste med tanke både på effekt og respons. Spesielt det siste. Hvis du leser prosjekt tråden min som det er linket til i min signatur så står det greit forklart det meste du trenger å vite der ville jeg tro. Hvordan du løser motrstyring hvis du har mapsensor vet jeg ikke men ring GIK eller andre plasser dem driver med sånt og hør der. Dem burde sikkert ha noe i hyllene sine som kan hjelpe deg.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...