Guest Lars Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Hei! Skal handle inn silikonslangesett til Cossien og undrer på om jeg skal bestille med dumpventil-tilkobling på innsugssiden. Eller skal jeg kjøpe en skikkelig resirk dump og ordne noe resirkulering på luftfilter-slangen (Evt. legge et 90 graders rør til filteres og sveise inn en nippel til slangen fra resirk.dumpen) Eller skal jeg drite i hele greia og kjøre uten dump? Har hørt mange mener det er skadelig for turbo og kjøre både uten dump og med resirk dump, mens andre sier at dette går helt fint. Er vel slik at turboen bremses og ikke spooler like fort ved kjøring uten dump. Jeg bryr meg lite om lyden dumpen lager og klarer meg fint uten da jeg heller foretrekker plystrelyden den lager nå med org. resirkdump. Fordeler / ulemper? Hva kjører dere med? Hvilken dump? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Beste er å ha dumpventilen på den kalde siden av intercooleren. Er selvfølgelig mulig å kjøre uten dump men det går ut over spool-up tiden og det sliter på turboen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 jeg kjørte uten dump.. det var rå lyd men førte til at bladene i turboen bøyde seg.. så var ikke bra for den.. men var rå lyd så lenge morroa varte:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Jeg ville handla inn slange med uttak på kaldsia. Finner du ut at du ikke vil bruke den,er det bare å blende den med en plugg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts