Ford_Sierra_Sedan Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Hva syns folket.. Skal handle meg moongoose anlegg nå og er usikker på hva slags endetut jeg skal ha.. Kom gjerne med negative og positive sider med begge delene.. Bilder av 4" og 3,5" er også ønskelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 (edited) Hva syns folket.. Skal handle meg moongoose anlegg nå og er usikker på hva slags endetut jeg skal ha.. Kom gjerne med negative og positive sider med begge delene.. Bilder av 4" og 3,5" er også ønskelig Jeg har 3,5 og er fornøyd med det. 4 er for stort.. Kjøp deg 3 eller 3,5.. Har hatt begge deler jeg. Edited April 2, 2007 by Hovden Racing Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Enig med Hovden der. Kjøpte selv 3,5" til min rst. Ligger mange bilder om temaet ute på passionford.com [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 har escos ende tut jeg , er litt rart men , eksosen kommer igjennom 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 3.5" er akkurat passe synes jeg, 4" blir for grovt.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 har 4", syntes det ser bra ut, men det bråker noe da.. . viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Er det stor forskjell på lyden fra 3,5" til 4"? Vurderte 4" selv, men synes kanskje det blir litt stort bakpå bilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 (edited) alt annet enn 4" ser helt dust ut i mine øyne.. her er min: Edited April 3, 2007 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 (edited) Hei. Det er ikke mye forskjell på lyden. De har testet det i det siste Performance Ford bladet tror jeg. Vist ikke det har kommet ett nytt ett da. Har selv 4" ende tut. Se bilder på post litt lengre ned "Min Cossie" Edited April 3, 2007 by SierraCos2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford_Sierra_Sedan Posted April 3, 2007 Author Share Posted April 3, 2007 Blei 3,5" endetut gitt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 uffda 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 (edited) 3,5" ser jo ikke akkurat dumt ut det heller Men jeg fikk mer lyst på 4" når jeg så bildet du postet armani... Hei. Det er ikke mye forskjell på lyden. De har testet det i det siste Performance Ford bladet tror jeg. Vist ikke det har kommet ett nytt ett da. Har selv 4" ende tut. Se bilder på post litt lengre ned "Min Cossie" Ja, husker jeg leste dette selv, men fant ikke igjen bladet nå. Men mener at forskjellen ikke var helt den store. Ble vel testet med forskjellige endestusser, mot originalt og åpent Pipercross filter. Edited April 3, 2007 by Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 prøvde med 3" enderør på min, merkbar forskjell i lydnivået, hvertfall inni bilen,... men det ser bedre ut med 4" , så da så Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Da fant jeg resultatene fra Performance Ford, hvis det er av interesse. Bilen: Bilen er en 2WD Cosworth sedan, standard motor bortsett fra 803 dyser, FMS kammer og 1.6 bars trykk. I tillegg til Mongoose eksosen og Pipercross filteret. Testen: Testen blir utført på samme måte som en støytest hvis du skal kjøre på bane. Mikrofonen plasseres i 45 graders vinkel fra endestussen, ca 50 cm unna. Motoren blir ruset til 1/3 av maks turtall. Det blir testet følgende: - 3" endestuss og Pipercross innsatsfilter - 4" endestuss og Pipercross innsatsfilter - "Downswept" endestuss og Pipercross innsatsfilter - 3" endestuss og Pipercross åpent filter - 4" endestuss og Pipercross åpent filter - "Downswept" endestuss og Pipercross åpent filter I tillegg blir det utført en Drive-by støytest (Kun dette ved åpent filter, ikke stillestående). Resultatene: Innsatsfilter: 3" endestuss: 85.7dB statisk / 92.2dB Drive-by 4" endestuss: 85.3dB statisk / 91.1dB Drive-by "Downswept" endestuss: 82.5dB statisk / 93.0dB Drive-by Litt overraskende resultater. De forventet at 4" stussen skulle støye mest ved Drive-by, etterfulgt av 3" mens "Downswept" stussen var forventet at skulle bråke minst. Åpent filter (Kun Drive-by): 3" endestuss: 93.0dB 4" endestuss: 93.4dB "Downswept" endestuss: 92.1dB Økt luftgjennomstrømning økte støynivået på 3 og 4" stussene, mens det sank på Downswept stussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 (edited) Som dere ser så bråker det litt mindre med 4" endestuss men det om du kjører med åpent eller org filter Edited April 3, 2007 by SierraCos2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworthking Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 bare tull å tru at 4" ende stuss bråker mere enn 3" .... lyddemperen er den samme, bare de siste cm etter lyddemperen som er forskjell, så det blir jo ikke no forskjell i lyden da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 Riktig! Iallfall når det gjelder stillestående. Det blir det samme som om du roper igjennom en tunell, så vil lyden spre seg mye mer på andre siden og ikke virke like intens, som om du roper igjennom et lite vannrør på 30 cm i diameter. Da vil lyden bli mer konsentrert og intens på andre siden. Dette gjelder jo ikke når bilen er i pådrag og bevegelse og man står på sidelinja, da lyden vil spres mer. Men om man hadde målt rett bak bilen under pådrag og fulgt bilen i bevegelse vil jeg tro at 3" tuten hadde avgitt mer støy. (Nok en gang, tunell vs. vannrør) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Berge Racin Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 3`5" helt klart, 4" blir for stort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Royaz Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 har 3`5" sjøl,men sku hatt 4.. men, viss lyden blir den samme så er det ingen vits:) Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Eg kjem aldrig te å ha mindre enn 4" syns alt annet ser trist ut! Men smaken er som kjent som baken.. å full av dritt osv.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 3" på min ettersom anlegget er 3".. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 3" på min ettersom anlegget er 3".. Jeg skulle bestille meg 3" men det blei visst 3,5! Er det noen som har en strøken 3" bakpotte å vil bytte i 3,5 så har vi en deal! Tøffeste lyden i 3" Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Er lyden så forskjellig i de tre typene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now