turboole Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 (edited) Ønsker å kjøpe en bra 200 blokk til mitt nye 600 prosjekt.Så rop ut vesst noen har ei til salgs. Edited April 1, 2007 by turboole
Cossi2wd Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 du trenger vel ikke ei bra ei til d ? skal jo ha nye foringer i den alikavel Og da borrer du jo ut hele driten inni der Kan orde ei med ripe i den ene sylinderen hvis d er int www.frodeholte.com
FrodeH Posted March 31, 2007 Posted March 31, 2007 Er blokka bra utenom den ripa? Djup ripe? Ca pris?
Cossi2wd Posted March 31, 2007 Posted March 31, 2007 Må jo borres.. Et bra utgangspunkt til nicasil, men skal sjekke opp i pris og tilstand www.frodeholte.com
Cossi2wd Posted March 31, 2007 Posted March 31, 2007 Blokka var grei i stand uten om riper i den ene sylinderen.. Han hadde tenkt seg 5000,- for den... Er dette stiv pris ? Er jo fort mye penger for ei bra ei ? www.frodeholte.com
to far gone Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Blokka var grei i stand uten om riper i den ene sylinderen.. Han hadde tenkt seg 5000,- for den... Er dette stiv pris ? Er jo fort mye penger for ei bra ei ? blodsuger HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Gul2wd Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 He he. koster faktiskt såpass for ordentlig 200 blokk, er noe ant en disse nye 200 tyrker blokkene..he he...
Sapphy Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 (edited) er nå virkelig disse tyrkerblokkene noe å le av? om de er lagt i tyrkia eller på nordpolen er det så viktig då? :-) eg har sett flere defekte 200blokker enn 205 blokker, så eg tror hva som sprekker og ikkje rett og slett går litt på flaks. mange gamle 200blokker er jo komt ut på markedet som byttemotorer til 2wd sedan og vinge, disse ble underkjente av cosworth, men brukt som erstatning for 205 blokk. Eg solgte ei 200blokk fra escort cossie med sprekk rundt det ene gjengepartiet til Jenspeed for 3000 (skal brukes med longstuds). Edited April 1, 2007 by Sapphy
Sapphy Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 sjekke oppholdstillatelsen? har ærligtalt ikkje peiling! I følge Jens er nå disse blokkene også gode for 550hk sist eg snakka med han om emnet i hvertfall, med liners er den helt sikkert god nok for prosjektet ditt også!
Ace_ Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 korsn ser man om det er ei tyrkeblokk da? Man ser det på datostemplinga Mitt Prosjekt
armani Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 (edited) står det 89 eller 00 eller noe annet enn; 90,91,92,93,94,95 på siden ca under 4. eksosport er det tyskerblokk. disse er av dårligere materiale (mindre chrome i støpeblandinga) enn "vanlige" 200blokker. jeg har sett flere hærpa 205blokker enn 200blokker. men som sagt over her, så tror jeg ikke det har noe å si hva du bruker dersom du skal til med nicasil.. hør med jens du, men ha tålmodighet- han har mye å gjøre om dagen.. Edited April 1, 2007 by armani 2wd sierra cosworth
turboole Posted April 2, 2007 Author Posted April 2, 2007 Tålmodighet er en ting..er redd blokka blir liggende å sommern går før han får tid. Er nikasil eneste mulighet eller kan "vanlige" foringe benyttes?
Guest gshock Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 hørte at sarpsborg kunne sette inn noen "vanlige" foringer, men mulig jeg husker feil. Nicasil blir vel no dritt om man skal bruke bilen daglig ?
turboole Posted April 2, 2007 Author Posted April 2, 2007 (edited) blir nok bortimot i dagli drift ja Hvorfor ska nikasil være noe dritt til vanli kjøring? Edited April 2, 2007 by turboole
armani Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 (edited) jeg har hørt flere si at maks hk over tid på en skikkelig 200blokk er 500, 550 kanskje? derfor skjønner jeg ikke helt tankegangen til han henrik på gatebilforumet som dro ut 650hk uten foringer.. hvor lenge tror de det skal det holde?? Edited April 3, 2007 by armani 2wd sierra cosworth
turboole Posted April 3, 2007 Author Posted April 3, 2007 ingen som kan svare på hvorfor nikasil er no dritt te vanli kjøring?
Guest gshock Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 ingen som kan svare på hvorfor nikasil er no dritt te vanli kjøring? har hørt at det er fordi foringene er så harde at de sliter vanvittig for på stempelringer osv.. så det vil jo da bli kort tid mellom hver overhaling og "spretting" av motor.. correct me if i'm wrong.
351RS Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Skjønner ikke hvorfor, Porsche har jo det. Har ikke BMW åsså det på sine? Funker jo der, å de brukes jo til hverdags. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
turboole Posted April 3, 2007 Author Posted April 3, 2007 (edited) Er ikke helt likens nikasilbelegg det porsche bruker men ja,dem brukes til hverdags.Jeg på mitt oppsett skal i utgangspungte ikke ha bruk for nikasil + at det er en del bakdeler med det. Edited April 3, 2007 by turboole
turboole Posted April 4, 2007 Author Posted April 4, 2007 Er fortsatt ute etter blokk vesst noen har liggende.
Recommended Posts