Oxyopia Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Er det noen som selger bolt-on frontdiff som tåler litt dreiemoment? Har sendt forespørsel til gearboxman om en Quaife diff, venter på svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 nest best http://cgi.ebay.co.uk/7-5-FRONT-DIFF-COSWO...1QQcmdZViewItem "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted March 26, 2007 Author Share Posted March 26, 2007 I første omgang trenger jeg en original diff og forsterkningsplate (bilen står for øyeblikket ), noen som vet hvor jeg kan få tak i disse delene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Jeg betalte 7500 for atb, i org Ford motorsport 909 hus (sterkere enn quaife huset) med forsterkningsplate. Fornøyd med handel og vare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Jeg betalte 7500 for atb, i org Ford motorsport 909 hus (sterkere enn quaife huset) med forsterkningsplate. Fornøyd med handel og vare jeg skjønner ikke hvor det 909 6.5toms huset kommer ifra, har du hele 909 nummeret på denne? er det ifra gruppe a sierraene? tipset til trådstarter er vel enten original hus med forsterkningsplate eller aller best forsterka lokk... 7.5diffen på ebay krever egen bunnpanne, egen aksel igjennom bunnpanna og egne (gruppe a) drivaksler.. (som da resulterer i at du trenger gruppe a nav... bærebruer, fjørbein osv...) er vel ikke så mange som har hatt problemer med de quaife forsterka husene? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Skal se om jeg får lest av nr på denne. Sammenliknet med et quaife hus, og det er en del tykkere. Hvet ikke helt hva det ble brukt til org, mye mulig til Sierra ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Skal se om jeg får lest av nr på denne. Sammenliknet med et quaife hus, og det er en del tykkere. Hvet ikke helt hva det ble brukt til org, mye mulig til Sierra ja men er det 6.5toms diff? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted April 23, 2007 Author Share Posted April 23, 2007 Fikk en nyoverhalt diff i posten forrige uke, 909 diff-hus (kommer tilbake med fullt nummer på huset) med original innmat samt 6mm forsterkningsplate mellom hus og lokk. Denne varte 15 mil Kjøpt av ATM sport i England. Min andre front diff på under 100 mil..hehe..(første hadde originalt hus med 5mm forsterkningsplate, huset sprakk og mange tenner på pinjongen er knekt) Er det kun effekten/dreiemomentet som tar livet at husene? Eller kan det vere andre faktorer inne i bildet? (Har ikke rivstartet eller spunnet med bilen) Det sitter fix-it kasse på den samt 7,5" 2wd bakdiff. Ser nå på Quaife sine ATBer med deres forsterka diffhus, hvordan er holdbarheten på denne kombinasjonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 jøss har du faktisk fått levert en vare ifra atm?? nå har jeg sett atm selge 909 muttere da så.. skal bli artig å høre nummeret på det huset. og fiks bilder =) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 hvor mye hk/nw er det orginale diffen foran skal tåle da ? trådstarter hvordan oppset er det du har ? jeg har 402 hk og 566 nw i min å det holder ennå da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Er det kun effekten/dreiemomentet som tar livet at husene? Eller kan det vere andre faktorer inne i bildet? (Har ikke rivstartet eller spunnet med bilen) Det sitter fix-it kasse på den samt 7,5" 2wd bakdiff. Det som aller fortest tar knekken på en diff er hvis den er satt sammen feil, med feil klaringer. Da hjelper det ikke om det er 9" motorsport eller Quaife diff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted April 24, 2007 Author Share Posted April 24, 2007 (edited) Har ikke peiling på effekt/dreiemoment, men vet at Jenspeed har trimmet motoren og at Rolf Klypen har skrudd på bilen. Rekner ikke med at utvekslingsforholdet er feil? mtp at det står 7,5" bakdiff på? (Har lest at forskjellen i utveksling på 4wd og 2wd er så liten som 0.02, 3.62 mot 3.64) Det er vibratec motorfester på bilen, men vet ikke om det er forsterka girkassefeste. Skal sjekke det neste uke. Bilder finnes av den første raste diffen, vakkert syn! De kommer ikke før til helga, er en kamerat som har de på kameraet sitt. Bilder av den andre som raste kommer neste uke. Ang den "såkalte 909" diffen frå ATM så er jeg veldig skeptisk til om det faktisk er en original ford motorsport del, syns den såg ganske lik ut som original cossie diff. Hmm...syntes også at det nummeret såg ut som det var blitt stempla inn selv.. Var faktisk veldig rask levering av ATM, men utrolig dårlig med informasjon fra de. Etter anbefaling fra en som har drevet med cossie en stund, så vart ikke låsingen til akslingen montert. Det skulle visst vere bra at akslingen kunne vandre litt? Kan det være årsak til at huset har sprukket? Låsingen var montert på den første diffen som raste.. Noen flere ideer? Har fått tak i en original diff nå, så nå blir det til å kjøre litt roligere (Det blir ikke enkelt..hehe..) Edited April 24, 2007 by Oxyopia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted May 4, 2007 Author Share Posted May 4, 2007 Har fått sjekka opp 909 nummeret nå, det fulle nummeret på det siste diffhuset som sprakk er 9095239. Fortsatt litt småskeptisk på om det virkelig var et forsterka hus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 her er noen bilder standard hus forsterka hus ,den "ringen" som pila peker på er det som er lettest å kjenne igjen på en tjukkvegga diff "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 er det en slik ring på org diff å? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Har fått sjekka opp 909 nummeret nå, det fulle nummeret på det siste diffhuset som sprakk er 9095239. Fortsatt litt småskeptisk på om det virkelig var et forsterka hus.. ser ut som atm er en gjeng med luringer, skriver i tråden her svart på hvit at "909" huset er ett original hus.. http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=266708 WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 er vel flere her inne og som har litt dårlige erfaringer med ATM her er eit forslag til framdiff.veit ikkje kor "bolt on" den er men skal visst være meget bra http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=269047 "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 er vel flere her inne og som har litt dårlige erfaringer med ATM her er eit forslag til framdiff.veit ikkje kor "bolt on" den er men skal visst være meget bra http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=269047 denne må du modifisere bunnpanna til, og ha r&d kryssaksel, og så må du ha gruppe a drivaksler på den, da det er lobro fester mot diffen og ikke splines.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 da er det vel ingen andre alternativ enn quiafe hus da eller?? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 quaife hus er billigløsningen ja... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oxyopia Posted May 15, 2007 Author Share Posted May 15, 2007 Se vedlegg Sakset fra trim-4-eldre.com, skrevet av K.Goa: "quaife atb med quaife tykkvegget diffhus, stått på escort med ca 550hk, røk ved giring til 2.gir." Kommer nok til å bygge om til 2wd nå.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Det kan jo være hundre grunner til at akkurat det huset der sprakk. kanskje har han brukt dårlig olje, kanskje har det vært slurv i monteringa, kanskje har det kommet dritt inn i huset før han har lukket det som har kommet i klinsj med kronhjul og pinjong.. 2wd er for kyllinger WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 husk at der livtidgaranti på quaife differ så lenge dem er montert skikkelig av folk som driver med det, så hvist mine hadde rykt så hadde jeg fått nye så enkelt, så da må dem jo også tåle litt og da eller? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 husk at der livtidgaranti på quaife differ så lenge dem er montert skikkelig av folk som driver med det, så hvist mine hadde rykt så hadde jeg fått nye så enkelt, så da må dem jo også tåle litt og da eller? diffene tåler vel litt, men om huset ryker og du får dritt ifra huset inn i diffen er det ingen garanti som gjelder.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 jeg kjøpte både diff og hus fra quaife så jo det er livstidsgaranti på dem Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now