esFORD Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 Den gikk som en kule for bare ett par uker siden, gikk som en kanon.. så skjedde det, den rykker som **** av og til, gir jeg bilen full gass så rykker den plutselig til, og røyken av eksosen har blitt mye svartere, men jeg skiftet ventiltetninger for en måned siden, så det kan ikke være der.. det smeller også litt når den kommer... kjører jeg på lavt turtall konstant så rykker den og napper.. motoren har også blitt mer ujevn på tomgang og er mye mer tungstartet, da den startet på 3 sekund før, nå bruker den 15 sek.. noen som vet? har skiftet plugger og alt det dillet der ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 min er også slik du beskriver din, men bare av og til. virker som at når man tråkker speeden i bånn, så er det et eller annet som "løser seg opp". min er ikke tungstartet da... '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 Gasspjeldføleren? Det kan også være at den drar inn falsk luft. Finnes en føler for inntakslufta. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted August 28, 2004 Author Share Posted August 28, 2004 ja.. det virker som det er noe som løser seg oppe etter hvert oppåver i turtallsregisteret.. helt nede er den dritdaff, men så kommer den seg jo høyere turtallet er.. **** **** **** Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 Den gikk som en kule for bare ett par uker siden, gikk som en kanon.. så skjedde det, den rykker som **** av og til, gir jeg bilen full gass så rykker den plutselig til, og røyken av eksosen har blitt mye svartere, men jeg skiftet ventiltetninger for en måned siden, så det kan ikke være der.. det smeller også litt når den kommer... kjører jeg på lavt turtall konstant så rykker den og napper.. motoren har også blitt mer ujevn på tomgang og er mye mer tungstartet, da den startet på 3 sekund før, nå bruker den 15 sek.. noen som vet? har skiftet plugger og alt det dillet der ... Hei! Kan være tenningsmodulen....Escorten vår oppførte seg nøyaktig slik du beskriver med rykk og napp (SKIKKELIGE rykk)røyk og smell, og det ble bare verre og verre.. Vår var også tungstartet..Bytta alt av tenningsdeler, men ingenting endret segEtter at den stoppet for godt på motorveien under et forsøk på å få den hjem..Har gått som ei klokke (uten tikking) siden tenningsmodulen ble byttet... Vi byttet den på Ford.. De har kanskje noe triks for å måle om den er i orden..Litt kjipt å bruke en tusenlapp eller flere hvis det ikke er nødvendig... - RoY - Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted August 28, 2004 Author Share Posted August 28, 2004 hmm, tenningsmodulen? er det selve hjernen du refererer til da eller? er det denne tenningsmodulen som sitter på fordeleren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy Posted August 29, 2004 Share Posted August 29, 2004 Den på fordeleren... (Evt. følg ledningen fra fordeleren til der tenningsmodulen er..)(Slår av og på strømmen til coilen, så det er jo veldig vesentlig at denne fungerer.)Du kan jo se om det er noe irr, rust eller noe som kan gi dårlig kontakt på kontaktene til denne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted August 29, 2004 Author Share Posted August 29, 2004 hmm, ok, skal sjekke dette til uken, den bruker någet mere drivstoff også når den er sånn Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Er det iohc motor du har? eller dohc? jeg har også problemer på min is, etter at jeg bytta til power filter, men jeg er nesten sikker på at den suger litt falsk luft, men bilen fusker ikke hele tiden, er værst når den er kald Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted September 2, 2004 Author Share Posted September 2, 2004 hei. nå er bilen fikset, sjekket avgassen på den.. 13 i CO heheh, en dyse nedi gasseren som hadde løsnet, vissnok ett kjent problem på gasserne, så blandingen ble justert og nå ligger co``n på 2.5 og den har aldri gått så bra som nå :D:D:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Bra ting ordner seg Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now