kimsa Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Det er vel en kjennsgjærning at mk1 modellene sine motorer ikke akkurat er støysvake, og 1.8 16V dessidert værsst. Noen som har prøvd eller har noen tips til hvordan en kan støydempe den motoren.. Hvis det i det hele tatt lar seg gjøre å dempe kakkel værket. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Legge et tykkere lag med demperplater under panseret burde vel fungere.. under den sorte matta som allerede ligger der - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted March 24, 2007 Author Share Posted March 24, 2007 Legge et tykkere lag med demperplater under panseret burde vel fungere.. under den sorte matta som allerede ligger der Den sorte matta som allerede ligger der som du sier, den ligger ikke der hos meg, kun panser og ikke noe mere! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Den sorte matta som allerede ligger der som du sier, den ligger ikke der hos meg, kun panser og ikke noe mere! Ok, da kan du jo bare legge matter der det er sånne "utsparringer" til det, hvis du skjønner hva jeg mener, er en jeg vet om som har gjort det samme, og det hjalp for han - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted March 25, 2007 Author Share Posted March 25, 2007 oki, da skal jeg gjøre det i hvertfall, kan hjelpe mye det, ganske trangt å legge noe mot torpedo veggen så det tror jeg det bare er å glemme Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 kan gå, ligger jo ligg isolasjon der allerede, kan jo bare slenge på isolasjon der du får det til Men er det støy utvendig fra motoren, eller inne i kupeen du vil ha dempet? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted March 25, 2007 Author Share Posted March 25, 2007 Egentlig begge deler, synes det er litt mye bråk på det turtallet som en oftest ligger på i motbakker, rundt 3000 omdrininger. Pluss minis en 150 tenker jeg Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 hehe, sånn er det på min og.. er vel bare noe man må regne med.. men kan alltids dempe lyden litt mer da - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest imcute Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 veldig mange andre biler bruker støy matter klistra på undersiden av panseret, så ser ingen grunn til at du ikke bare kan kjøpe sånne demper matter hos feks Biltema el, er slitsomt med bråk i lengden vurderer det samme selv. (har 1,8liter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 (edited) Ja...Biltema...er ikke det de mattene som det er teip på?...som har en sølvfolie utover?...må jo være helt perfekt for å dempe støy... Tar man seg tid, og gjør seg i flid...så får man sikkert klistret dette på hele torpedoveggen...enten innvendig..(ville tro det blir best)...eller i motorrommet...(usikker på hvordan denne oppfører seg med varme og sånt....) Undersiden av panseret vil jo være en kremjobb....bare tegne opp og klippe....husker ikke hvordan panseret ser ut på Mk1 mondeo.... Peder Edited April 7, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest imcute Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Ja...Biltema...er ikke det de mattene som det er teip på?...som har en sølvfolie utover?...må jo være helt perfekt for å dempe støy... Tar man seg tid, og gjør seg i flid...så får man sikkert klistret dette på hele torpedoveggen...enten innvendig..(ville tro det blir best)...eller i motorrommet...(usikker på hvordan denne oppfører seg med varme og sånt....) Undersiden av panseret vil jo være en kremjobb....bare tegne opp og klippe....husker ikke hvordan panseret ser ut på Mk1 mondeo.... Peder har aldri vært borti den fra biltema, men veit bare de selger lydisoleringsmatter der på torpedoveggen så er det noe matter av noe slag, lurer på om det kanskje er til lyd isolasjon, men er usikker. (også er det ****** trangt der. men panseret er kremjobb, bare og klippe og lime som du sier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossie270 Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 1,8 har ikke støymatte orginalt men 2,0 liter har org.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts