Jump to content

Gruppe A toppakning -


Recommended Posts

Guest darksoul
Posted

Heisann!

 

Hvordan ser man forskjell på standard og grA? Bilder mm vis noen har?

Posted
Heisann!

 

Hvordan ser man forskjell på standard og grA? Bilder mm vis noen har?

 

På en GrA pakning så står det innpreget YB0611. Det er heller ikke metallring rundt et ca 1cm stor hull litt på siden i ene enden.

Standardpakning har en metallring rundt dette hullet. En 4x4 standardpakning heter YB1261.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Guest darksoul
Posted

Hmm... Oki! Har akkurat montert pakningen... Når skal jeg etterstramme boltene? Har spurt flere ganger men har ikke fått noe svar...

 

-Øyvind-

Guest Rabbit
Posted
Du skal ettertrekke ja.

Etter motor er blitt kald, skal én og én løsnes og strammes på nytt.

 

 

Ikke hvis det brukes org strekkbolter!!??

Posted
Du skal ettertrekke ja.

Etter motor er blitt kald, skal én og én løsnes og strammes på nytt.

 

det kommer jo helt an på om han har ARP bolter eller ikke! bruker man standard bolter,så skal det IKKE etterstrammes.....bare følg momment og grader som er oppgitt.

Posted
bruk std. bolter,så slipper man å tenke på etterstramming flere ganger på en sessong,er nok skruing om ikke skal drive med det i tilegg også... :huh:

 

det aller lureste er å bruke gruppe A strekkbolter . koster litt men de kan visst brukes om igjen :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

GrpA strekkbolter ? De brukte ikke strekk bolter i grpA, men arp studs. En strekk bolt kan brukes opp igjen, men er ikke å anbefale. Bruk heller vanlig umbraco skruer 12/9 bolter, de er billige, og kan brukes så mangen ganger man vil

Posted
om dere er så late at dere ikke gidder å etterstramme boltene syns jeg synd på dere :blink:

 

er ikke noe med latskap for min del,men slipper man så er det jo en fordel......jeg har jeg ikke trua på arp bolter,men det er MIN mening.....iallefall ikke sammens med stålpakning.

Posted

Lange arp studs er vell den beste måten å få holdt toppen og pakning på plass og hindre fleksing, visst man kjører med høyt lade trykk, eller høy komp

Posted
GrpA strekkbolter ? De brukte ikke strekk bolter i grpA, men arp studs. En strekk bolt kan brukes opp igjen, men er ikke å anbefale. Bruk heller vanlig umbraco skruer 12/9 bolter, de er billige, og kan brukes så mangen ganger man vil

 

 

rart jeg har nye liggende her i eske da :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted
rart jeg har nye liggende her i eske da :lol:

 

Hvor mange ganger strekker dem seg? Første gangen?

Dette har jeg aldri hørt om..

Posted

Jeg har også hørt at det fåes strekkbolter til grp a. Disse er litt spesiell da partiet som ikke er gjenget har samme diameter som innvendig gjenger altså samme styrken på hele bolten.æ

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
Jeg har også hørt at det fåes strekkbolter til grp a. Disse er litt spesiell da partiet som ikke er gjenget har samme diameter som innvendig gjenger altså samme styrken på hele bolten.æ

 

 

helt korrekt :) står i beskrivelse at de kan brukes flere ganger om det er lurt vet jeg ikke men er hvertfall veldig bra bolter av mange kalt problemløser :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

Oki, visste ikke det, men de brukte hvertfall studs på grpA, men det er jo mye de kaller grpA. Man bruker ofte org bolter to ganger

Posted

Går det fint å bruke gpa pakning og orginale strekkbolter? Eller noe annet som er og anbefale?

Hvor får man i tilfelle kjøpt orginale strekkbolter. På mekonomen, eller må man på ford?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Posted
går helt fint det, men fordelen med studs er at du slipper å slite gjengene i blokka siden du aldri skrur ut studsene ved toppakning bytte, kun mutterne.

Ok. Men hvis det er studs fra før. Kan man bruke studsa og mutterene om igjen da?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Guest morty
Posted

Jeg har 2 pakninger som jeg ikke vet forskjelden på..

De har ikke de samme nr som ble fortalt i starten av tråden? den ene har den blanke ringen i enden som forklart..

men finnes det andre typer toppakninger til cosworth som ikke er beskrevet her? tror de er til 2wd motor, er de forskjellige fra 4x4?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...