Jump to content

Gruppe A toppakning -


Guest darksoul

Recommended Posts

Heisann!

 

Hvordan ser man forskjell på standard og grA? Bilder mm vis noen har?

 

På en GrA pakning så står det innpreget YB0611. Det er heller ikke metallring rundt et ca 1cm stor hull litt på siden i ene enden.

Standardpakning har en metallring rundt dette hullet. En 4x4 standardpakning heter YB1261.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Guest darksoul

Hmm... Oki! Har akkurat montert pakningen... Når skal jeg etterstramme boltene? Har spurt flere ganger men har ikke fått noe svar...

 

-Øyvind-

Link to comment
Share on other sites

Guest Rabbit
Du skal ettertrekke ja.

Etter motor er blitt kald, skal én og én løsnes og strammes på nytt.

 

 

Ikke hvis det brukes org strekkbolter!!??

Link to comment
Share on other sites

bruk std. bolter,så slipper man å tenke på etterstramming flere ganger på en sessong,er nok skruing om ikke skal drive med det i tilegg også... :huh:

 

det aller lureste er å bruke gruppe A strekkbolter . koster litt men de kan visst brukes om igjen :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

GrpA strekkbolter ? De brukte ikke strekk bolter i grpA, men arp studs. En strekk bolt kan brukes opp igjen, men er ikke å anbefale. Bruk heller vanlig umbraco skruer 12/9 bolter, de er billige, og kan brukes så mangen ganger man vil

Link to comment
Share on other sites

GrpA strekkbolter ? De brukte ikke strekk bolter i grpA, men arp studs. En strekk bolt kan brukes opp igjen, men er ikke å anbefale. Bruk heller vanlig umbraco skruer 12/9 bolter, de er billige, og kan brukes så mangen ganger man vil

 

 

rart jeg har nye liggende her i eske da :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hørt at det fåes strekkbolter til grp a. Disse er litt spesiell da partiet som ikke er gjenget har samme diameter som innvendig gjenger altså samme styrken på hele bolten.æ

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hørt at det fåes strekkbolter til grp a. Disse er litt spesiell da partiet som ikke er gjenget har samme diameter som innvendig gjenger altså samme styrken på hele bolten.æ

 

 

helt korrekt :) står i beskrivelse at de kan brukes flere ganger om det er lurt vet jeg ikke men er hvertfall veldig bra bolter av mange kalt problemløser :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Går det fint å bruke gpa pakning og orginale strekkbolter? Eller noe annet som er og anbefale?

Hvor får man i tilfelle kjøpt orginale strekkbolter. På mekonomen, eller må man på ford?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

går helt fint det, men fordelen med studs er at du slipper å slite gjengene i blokka siden du aldri skrur ut studsene ved toppakning bytte, kun mutterne.

Ok. Men hvis det er studs fra før. Kan man bruke studsa og mutterene om igjen da?

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Guest morty

Jeg har 2 pakninger som jeg ikke vet forskjelden på..

De har ikke de samme nr som ble fortalt i starten av tråden? den ene har den blanke ringen i enden som forklart..

men finnes det andre typer toppakninger til cosworth som ikke er beskrevet her? tror de er til 2wd motor, er de forskjellige fra 4x4?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...