Guest darksoul Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Heisann! Hvordan ser man forskjell på standard og grA? Bilder mm vis noen har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Heisann! Hvordan ser man forskjell på standard og grA? Bilder mm vis noen har? På en GrA pakning så står det innpreget YB0611. Det er heller ikke metallring rundt et ca 1cm stor hull litt på siden i ene enden. Standardpakning har en metallring rundt dette hullet. En 4x4 standardpakning heter YB1261. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest darksoul Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Hmm... Oki! Har akkurat montert pakningen... Når skal jeg etterstramme boltene? Har spurt flere ganger men har ikke fått noe svar... -Øyvind- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Du skal ettertrekke ja. Etter motor er blitt kald, skal én og én løsnes og strammes på nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Du skal ettertrekke ja. Etter motor er blitt kald, skal én og én løsnes og strammes på nytt. Ikke hvis det brukes org strekkbolter!!?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Du skal ettertrekke ja. Etter motor er blitt kald, skal én og én løsnes og strammes på nytt. det kommer jo helt an på om han har ARP bolter eller ikke! bruker man standard bolter,så skal det IKKE etterstrammes.....bare følg momment og grader som er oppgitt. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Jeg beklager, litt kjapt på. Jeg antok at det gjalt ARP-bolter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 hvis jeg snur spørsmålet da. Hva skjer om man ikke etterstrammer arp boltene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 pakningen kan vel gå etterhvert. ifølge jens var det beste å dra etter flere ganger om sommeren ved mye kjøring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 bruk std. bolter,så slipper man å tenke på etterstramming flere ganger på en sessong,er nok skruing om ikke skal drive med det i tilegg også... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 bruk std. bolter,så slipper man å tenke på etterstramming flere ganger på en sessong,er nok skruing om ikke skal drive med det i tilegg også... det aller lureste er å bruke gruppe A strekkbolter . koster litt men de kan visst brukes om igjen HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 om dere er så late at dere ikke gidder å etterstramme boltene syns jeg synd på dere 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 GrpA strekkbolter ? De brukte ikke strekk bolter i grpA, men arp studs. En strekk bolt kan brukes opp igjen, men er ikke å anbefale. Bruk heller vanlig umbraco skruer 12/9 bolter, de er billige, og kan brukes så mangen ganger man vil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 om dere er så late at dere ikke gidder å etterstramme boltene syns jeg synd på dere er ikke noe med latskap for min del,men slipper man så er det jo en fordel......jeg har jeg ikke trua på arp bolter,men det er MIN mening.....iallefall ikke sammens med stålpakning. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Lange arp studs er vell den beste måten å få holdt toppen og pakning på plass og hindre fleksing, visst man kjører med høyt lade trykk, eller høy komp Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 GrpA strekkbolter ? De brukte ikke strekk bolter i grpA, men arp studs. En strekk bolt kan brukes opp igjen, men er ikke å anbefale. Bruk heller vanlig umbraco skruer 12/9 bolter, de er billige, og kan brukes så mangen ganger man vil rart jeg har nye liggende her i eske da HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 rart jeg har nye liggende her i eske da Hvor mange ganger strekker dem seg? Første gangen? Dette har jeg aldri hørt om.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Jeg har også hørt at det fåes strekkbolter til grp a. Disse er litt spesiell da partiet som ikke er gjenget har samme diameter som innvendig gjenger altså samme styrken på hele bolten.æ Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 Jeg har også hørt at det fåes strekkbolter til grp a. Disse er litt spesiell da partiet som ikke er gjenget har samme diameter som innvendig gjenger altså samme styrken på hele bolten.æ helt korrekt står i beskrivelse at de kan brukes flere ganger om det er lurt vet jeg ikke men er hvertfall veldig bra bolter av mange kalt problemløser HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 Oki, visste ikke det, men de brukte hvertfall studs på grpA, men det er jo mye de kaller grpA. Man bruker ofte org bolter to ganger Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 Går det fint å bruke gpa pakning og orginale strekkbolter? Eller noe annet som er og anbefale? Hvor får man i tilfelle kjøpt orginale strekkbolter. På mekonomen, eller må man på ford? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 går helt fint det, men fordelen med studs er at du slipper å slite gjengene i blokka siden du aldri skrur ut studsene ved toppakning bytte, kun mutterne. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 går helt fint det, men fordelen med studs er at du slipper å slite gjengene i blokka siden du aldri skrur ut studsene ved toppakning bytte, kun mutterne. Ok. Men hvis det er studs fra før. Kan man bruke studsa og mutterene om igjen da? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 25, 2007 Share Posted March 25, 2007 jepp 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest morty Posted March 27, 2007 Share Posted March 27, 2007 Jeg har 2 pakninger som jeg ikke vet forskjelden på.. De har ikke de samme nr som ble fortalt i starten av tråden? den ene har den blanke ringen i enden som forklart.. men finnes det andre typer toppakninger til cosworth som ikke er beskrevet her? tror de er til 2wd motor, er de forskjellige fra 4x4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now