Guest Mike Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Har da handla meg en Mondeo igjen, men denne går helt sinnsykt dårlig. Den forrige 2.0 jeg hadde, gikk **** så mye bedre og jeg lurer da selvfølgelig på hva som kan være gale.. - Kan det være coil og plugghetter? - Kan det være LMM? (Denne er skiftet fra før av) - Kan det være falskluft? (Bilen jager øøøørlite grann på tomgang) - Kan det være katalysatoren som har vrengt seg? - Kan det være tette filtre? (Olje, luft og bensin) - Kan det være hjernen som ikke er stilt om etter skifte av LMM? - Kan det være noe annet? Har hatt bilen i 2 timer nå, og kommer til å levere den til feilsøking asap. Best regards, Mike.
!Cosworth! Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Du må da nesten beskrive problemet først da. Når jeg kjøpte min hadde den nesten ingen power fra 4000 og opp. Var til ford å klagde å fikk feilsøking men fant ikke ut noe. Skulle være sånn sa mekanikern. Kjørte da rett på bilextra å køpte to potter å laga nytt eksosanlegg med to tuta ut bake(Rake rør) Da ble d futt vertfall. Senere hadde jeg også problem med at den jaga på tomgang, da var det en vakumslange type Y formet under der coilpakka står som var lekk. Vanlig på disse. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Guest vebjorn Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Visst du hører en suselyd under coil pakka er det nokk dein Y koblinga dær som !Cosworth! sier! Hatt samme problemet på min..
Guest HUGO Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Du kan jo prøve å resette ECU'n. Ta ut sikringen eller koble fra batteriet 10-20 min.
HansenRS Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 er ikke daukjørt ? Prøvd å kjørt litt på rødstreken? er den dau på hele registeret ? skjekket pluggene ?
Boosti Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Min drar også dårlig om dagen, og ford fant ut at LMM`n som var gåen. Jeg har bytta den og resatt ECU'n, men etter det har den vært vanskelig og starte. Den drar og går veldig tjukt i oppover bakkene. Besinforbruket har ikke gått opp, men blitt veldig varierende. Mondeo Mk1 prosjekt
Guest Mike Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 (edited) Kommer ingen boost på 4000 rpm, er like dau på hele registeret. Bilen er daukjørt som bare det ja, eid av en gamling og ei kjerring som har pendla. Dro den ut en del ganger og lot den kjenne på sperra kun ved å bunne uten gir på hjemturen (2 timer), men ingen forandring. Kan ikke si jeg hører noe suselyd noen steder, og har spraya med startgass over og under hele maskina, men ingen forandring på turtall. Har også skifta pluggledningene til besvær. Har til og med spraya alle kontaktene i motorrommet med elektrikerspray uten at det gjorde noe utslag. Har også restarta ECU, ingen forandring. Sjekka om det slo inn på alle pluggene ved å nappe ut plugghettene èn etter èn, og der slo de inn fint. LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti? Edited March 20, 2007 by Mike
!Cosworth! Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Kommer ingen boost på 4000 rpm, er like dau på hele registeret. Bilen er daukjørt som bare det ja, eid av en gamling og ei kjerring som har pendla. Dro den ut en del ganger og lot den kjenne på sperra kun ved å bunne uten gir på hjemturen (2 timer), men ingen forandring. Kan ikke si jeg hører noe suselyd noen steder, og har spraya med startgass over og under hele maskina, men ingen forandring på turtall. Har også skifta pluggledningene til besvær. Har til og med spraya alle kontaktene i motorrommet med elektrikerspray uten at det gjorde noe utslag. Har også restarta ECU, ingen forandring. Sjekka om det slo inn på alle pluggene ved å nappe ut plugghettene èn etter èn, og der slo de inn fint. LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti? Ligner veldig på det som var med min da jeg kjøpte den. Tett eksosanlegg, er jo 4eller 5 demper under der. Sett på et nytt orginalt eller effektanlegg. Visst det er noen gamlinger som har hatt den er det stor fare for at den er helt nedsota(tett) B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Boosti Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti?LMM`n er helt ny og kjøpt hos ford for 1500kr.... Ligner veldig på det som var med min da jeg kjøpte den. Tett eksosanlegg, er jo 4eller 5 demper under der. Sett på et nytt orginalt eller effektanlegg. Visst det er noen gamlinger som har hatt den er det stor fare for at den er helt nedsota(tett) Det er tre dempere og katta....på min sitter det helt nytt simons eksos, så det er neppe problemet med min. Mondeo Mk1 prosjekt
focusst Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Ta deg en to tre mils kjøretur på høyt turtall, helst over 4000 o/min. Over til fienden...
Guest mk III 04 Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Bytta lambdasonde på bilen til fruen og det fungerte helt fin ca 1500km men da begynnte den å fuske, var faktisk produksjonsfeil på lamdasonden. Byttet den igjen og bilen ble sprek som en hoppe :-) Kanskje det samme på din bil.
Guest Mike Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Er ikke lambasonden.. Men når jeg kobler i fra LMM skjer det absolutt ingenting. Det SKAL skje noe, så det var merkelig.
Boosti Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Er ikke lambasonden.. Men når jeg kobler i fra LMM skjer det absolutt ingenting. Det SKAL skje noe, så det var merkelig. Akuratt samme skjer her....merker ikke forskjell med og uten LMM`n Mondeo Mk1 prosjekt
Guest Mike Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Det er høyst merkelig.. Har du mulighet for å få prøvd en annen LMM? Prøver å få tak i en jeg kan låne, men er ikke lett. Bump tråden om du får sjekka da.
Mondeo Power Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Trenger ikke å komme suselyd fra t-stykket, det kan suge seg sammen. Da går også bilen dårlig. Ta av kontakten på MAF`n, så tar du deg en prøvetur, så ser du om bilen går bedre da.
Guest Mike Posted March 24, 2007 Posted March 24, 2007 Har gjort det Ove!, og bilen gikk fortsatt som en bøtte møkk. Jeg satser hele bilen på at MAF er gåen eller at katalysatoren lager for stor motstand.
matros Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 Har gjort det Ove!, og bilen gikk fortsatt som en bøtte møkk. Jeg satser hele bilen på at MAF er gåen eller at katalysatoren lager for stor motstand. Har akkurat samme problemet på min 1,8 97 mod.Har hvert 3 ganger hos ford for feil søking,eneste de fant første gangen hvar Gåen LMM. jeg kjøpte da ny på ford,men bilen er akkurat like treg.Hvar igjen hos ford for feilsøking,men da fant de ingen ting,lamda ok,alle andre følere og motorstyringer ok.Etter det bytta jeg plugger,pluggledninger,luft filter,sjekka egr ventil for vakum lekasje+prøvde å koble den vekk,men til ingen nytte.Har og nullstilt ecun og deretter kjørt 5 mil på høyt turtall,men bilen er og blir lat.I 30% av tilfellene jeg drar etter den kommer den som ei kule når turtallet psserer 4500,men ellers er den som det går i bølger og holder igjen på hele registeret. Noen sier at coilen er en svakhet på disse og kan lage slike symtomer, ellers minner det mest om at det er noe i eksosanlegget som ligger å tetter.Dette er utrolig irriterende da bilen er perfekt ellers..
kimsa Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 Bilen min har også begynt å gå dårlig under 3000 omdreininger nå!! Etter det eksploderer den. Pleier å bli slik når det er mye luft fuktighet Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Guest Mike Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 - Kan det være coil og plugghetter? - Kan det være LMM? (Denne er skiftet fra før av) - Kan det være falskluft? (Bilen jager øøøørlite grann på tomgang) - Kan det være katalysatoren som har vrengt seg? - Kan det være tette filtre? (Olje, luft og bensin) - Kan det være hjernen som ikke er stilt om etter skifte av LMM? - Kan det være noe annet? Fått fiksa dette nå, og skulle tro jeg hadde turbokonventert hele driten. Ble plutselig kjekt å kjøre Mondis igjen
kimsa Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Hva var galt da? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Guest Mike Posted March 31, 2007 Posted March 31, 2007 Katalysatoren var tett. Har nå fjerna den og erstatta den med et rakt 2" rør
kimsa Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Det har jeg planer om å gjøre også, var det mye jobb? Hvordan ble lyden, og lukta? Merket du noen forskjell på draget i bilen? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Guest Mike Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Er litt jobb å tilpasse fra manifolden, da det går to rør derfra og inn på katten, men brukte et 2.5" rør derfra skjøtet inn på 2" rør som går inn på resten av eksosen. Lyden ble litt grovere, og lukta? Er vel ingen lukt uten kat?
kimsa Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Er litt jobb å tilpasse fra manifolden, da det går to rør derfra og inn på katten, men brukte et 2.5" rør derfra skjøtet inn på 2" rør som går inn på resten av eksosen. Lyden ble litt grovere, og lukta? Er vel ingen lukt uten kat? Kan bli lukt uten katt jo.. Kan bli bensin lukt liksom, katalysator lukta er jo nesten som egge fis Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now