Jump to content

Mondeon reagerer ikke


Recommended Posts

Posted

Har da handla meg en Mondeo igjen, men denne går helt sinnsykt dårlig. Den forrige 2.0 jeg hadde, gikk **** så mye bedre og jeg lurer da selvfølgelig på hva som kan være gale..

 

- Kan det være coil og plugghetter?

- Kan det være LMM? (Denne er skiftet fra før av)

- Kan det være falskluft? (Bilen jager øøøørlite grann på tomgang)

- Kan det være katalysatoren som har vrengt seg?

- Kan det være tette filtre? (Olje, luft og bensin)

- Kan det være hjernen som ikke er stilt om etter skifte av LMM?

- Kan det være noe annet?

 

Har hatt bilen i 2 timer nå, og kommer til å levere den til feilsøking asap.

 

Best regards,

 

Mike.

Posted

Du må da nesten beskrive problemet først da.

 

Når jeg kjøpte min hadde den nesten ingen power fra 4000 og opp. Var til ford å klagde å fikk feilsøking men fant ikke ut noe. Skulle være sånn sa mekanikern.

Kjørte da rett på bilextra å køpte to potter å laga nytt eksosanlegg med to tuta ut bake(Rake rør) Da ble d futt vertfall.

Senere hadde jeg også problem med at den jaga på tomgang, da var det en vakumslange type Y formet under der coilpakka står som var lekk. Vanlig på disse.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Guest vebjorn
Posted

Visst du hører en suselyd under coil pakka er det nokk dein Y koblinga dær som !Cosworth! sier!

Hatt samme problemet på min..

Posted

Du kan jo prøve å resette ECU'n. Ta ut sikringen eller koble fra batteriet 10-20 min.

Posted

Min drar også dårlig om dagen, og ford fant ut at LMM`n som var gåen. Jeg har bytta den og resatt ECU'n, men etter det har den vært vanskelig og starte. Den drar og går veldig tjukt i oppover bakkene. Besinforbruket har ikke gått opp, men blitt veldig varierende. :unsure:

Posted (edited)

Kommer ingen boost på 4000 rpm, er like dau på hele registeret. Bilen er daukjørt som bare det ja, eid av en gamling og ei kjerring som har pendla. Dro den ut en del ganger og lot den kjenne på sperra kun ved å bunne uten gir på hjemturen (2 timer), men ingen forandring. Kan ikke si jeg hører noe suselyd noen steder, og har spraya med startgass over og under hele maskina, men ingen forandring på turtall. Har også skifta pluggledningene til besvær. Har til og med spraya alle kontaktene i motorrommet med elektrikerspray uten at det gjorde noe utslag.

 

Har også restarta ECU, ingen forandring. Sjekka om det slo inn på alle pluggene ved å nappe ut plugghettene èn etter èn, og der slo de inn fint.

 

LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti?

Edited by Mike
Posted
Kommer ingen boost på 4000 rpm, er like dau på hele registeret. Bilen er daukjørt som bare det ja, eid av en gamling og ei kjerring som har pendla. Dro den ut en del ganger og lot den kjenne på sperra kun ved å bunne uten gir på hjemturen (2 timer), men ingen forandring. Kan ikke si jeg hører noe suselyd noen steder, og har spraya med startgass over og under hele maskina, men ingen forandring på turtall. Har også skifta pluggledningene til besvær. Har til og med spraya alle kontaktene i motorrommet med elektrikerspray uten at det gjorde noe utslag.

 

Har også restarta ECU, ingen forandring. Sjekka om det slo inn på alle pluggene ved å nappe ut plugghettene èn etter èn, og der slo de inn fint.

 

LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti?

 

Ligner veldig på det som var med min da jeg kjøpte den.

Tett eksosanlegg, er jo 4eller 5 demper under der. Sett på et nytt orginalt eller effektanlegg.

Visst det er noen gamlinger som har hatt den er det stor fare for at den er helt nedsota(tett)

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Posted
LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti?
LMM`n er helt ny og kjøpt hos ford for 1500kr....

 

Ligner veldig på det som var med min da jeg kjøpte den.

Tett eksosanlegg, er jo 4eller 5 demper under der. Sett på et nytt orginalt eller effektanlegg.

Visst det er noen gamlinger som har hatt den er det stor fare for at den er helt nedsota(tett)

 

Det er tre dempere og katta....på min sitter det helt nytt simons eksos, så det er neppe problemet med min.

Guest mk III 04
Posted

Bytta lambdasonde på bilen til fruen og det fungerte helt fin ca 1500km men da begynnte den å fuske, var faktisk produksjonsfeil på lamdasonden. Byttet den igjen og bilen ble sprek som en hoppe :-)

 

Kanskje det samme på din bil.

Posted

Er ikke lambasonden..

 

Men når jeg kobler i fra LMM skjer det absolutt ingenting. Det SKAL skje noe, så det var merkelig.

Posted
Er ikke lambasonden..

 

Men når jeg kobler i fra LMM skjer det absolutt ingenting. Det SKAL skje noe, så det var merkelig.

 

Akuratt samme skjer her....merker ikke forskjell med og uten LMM`n

Posted

Det er høyst merkelig.. Har du mulighet for å få prøvd en annen LMM? Prøver å få tak i en jeg kan låne, men er ikke lett. Bump tråden om du får sjekka da.

Posted

Trenger ikke å komme suselyd fra t-stykket, det kan suge seg sammen. Da går også bilen dårlig.

 

Ta av kontakten på MAF`n, så tar du deg en prøvetur, så ser du om bilen går bedre da.

Posted

Har gjort det Ove!, og bilen gikk fortsatt som en bøtte møkk. Jeg satser hele bilen på at MAF er gåen eller at katalysatoren lager for stor motstand.

Posted
Har gjort det Ove!, og bilen gikk fortsatt som en bøtte møkk. Jeg satser hele bilen på at MAF er gåen eller at katalysatoren lager for stor motstand.

 

Har akkurat samme problemet på min 1,8 97 mod.Har hvert 3 ganger hos ford for feil søking,eneste de fant første gangen hvar Gåen LMM. jeg kjøpte da ny på ford,men bilen er akkurat like treg.Hvar igjen hos ford for feilsøking,men da fant de ingen ting,lamda ok,alle andre følere og motorstyringer ok.Etter det bytta jeg plugger,pluggledninger,luft filter,sjekka egr ventil for vakum lekasje+prøvde å koble den vekk,men til ingen nytte.Har og nullstilt ecun og deretter kjørt 5 mil på høyt turtall,men bilen er og blir lat.I 30% av tilfellene jeg drar etter den kommer den som ei kule når turtallet psserer 4500,men ellers er den som det går i bølger og holder igjen på hele registeret. Noen sier at coilen er en svakhet på disse og kan lage slike symtomer, ellers minner det mest om at det er noe i eksosanlegget som ligger å tetter.Dette er utrolig irriterende da bilen er perfekt ellers..

Posted
- Kan det være coil og plugghetter?

- Kan det være LMM? (Denne er skiftet fra før av)

- Kan det være falskluft? (Bilen jager øøøørlite grann på tomgang)

- Kan det være katalysatoren som har vrengt seg?

- Kan det være tette filtre? (Olje, luft og bensin)

- Kan det være hjernen som ikke er stilt om etter skifte av LMM?

- Kan det være noe annet?

 

Fått fiksa dette nå, og skulle tro jeg hadde turbokonventert hele driten. Ble plutselig kjekt å kjøre Mondis igjen :)

Posted

Katalysatoren var tett. Har nå fjerna den og erstatta den med et rakt 2" rør :)

Posted

Er litt jobb å tilpasse fra manifolden, da det går to rør derfra og inn på katten, men brukte et 2.5" rør derfra skjøtet inn på 2" rør som går inn på resten av eksosen.

 

Lyden ble litt grovere, og lukta? Er vel ingen lukt uten kat?

Posted
Er litt jobb å tilpasse fra manifolden, da det går to rør derfra og inn på katten, men brukte et 2.5" rør derfra skjøtet inn på 2" rør som går inn på resten av eksosen.

 

Lyden ble litt grovere, og lukta? Er vel ingen lukt uten kat?

Kan bli lukt uten katt jo.. Kan bli bensin lukt liksom, katalysator lukta er jo nesten som egge fis :blush:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...