spitfire Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 (edited) Bilder er lengre ned på siden. Har 4 stk Cosworth stempler som er montert sammen med is råder i en standard ohc blokk/veiv som jeg vil selge.SOLGT Har også en turbomanifold til ohc med T3 flens, like rørlengder og bygger ca 21 cm ut.Burde passe mk 1/2 Escort godt.SOLGT Innsug til dobble Weber/Dellorto 40mm med monteringstykker fra Alfa(kostet over 1400kr bare de), så man slipper o ringer som lekker dette bygger lite ut, har også en trykkboks med 90 graders Weber bøyer fastsveiset. en flat trykkboks også til Weber/dellorto 40 mm. En oljeåndetank i alu som monteres på flatt underlag med over 2 liters volum. En trykkregulator beregnet på turbolading og gassere, øker bensintrykket systematisk med turbotrykket. Deler selges for bud, trenger ikke være store summer men ønsker ikke å gi det bort. Kan sende bilde på deler ved interesse på mail eller mms. Delene befinner seg på Gjøvik. Mvh Ketil Tlf 90974203 mail ketil.frengen@norgespost.no Edited March 21, 2007 by spitfire Triumph med BMW 4,0L motor1968 LWB Cosworth V6 Transit1972 Mini med 1275cc Motor <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>
Slåstad RS Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Hva har du satt i Spitfiren nå? Kan du legge ut bilde av turbomanifolden? Kjetil i Odalen. (Gammel Caprimann) Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Guest RonnyB Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 bilder av turbomanifoild, innsug og trykkboks hvis det er mulig? ronny@h4k.no
spitfire Posted March 20, 2007 Author Posted March 20, 2007 Skal prøve å legge ut bilder her, Mvh Ketil Hva har du satt i Spitfiren nå? Kan du legge ut bilde av turbomanifolden? Kjetil i Odalen. (Gammel Caprimann) Hei Kjetil Blir 200 blokk med Farndon billet veiv 88 slag og ohc topp med separate koniske spjeldhus ++++ ca pris på stempler? Tror stemplene er solgt Triumph med BMW 4,0L motor1968 LWB Cosworth V6 Transit1972 Mini med 1275cc Motor <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>
RS 1000 Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Blir 200 blokk med Farndon billet veiv 88 slag. Kan jeg spørre om hvorfor du har valgt å gjøre dette og om hvorfor du mener at dette blir bra? Hvor lange råder skal du bruke? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Lars Magne Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Bilde av turbo manifold !?!?!? <1978 Ford Taunus 2,0 Base
RS 1000 Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Spør ivei du, comphøyde på stempel blir 28 mm så rådene blir lange de. Hvorfor dette blir bra??? hva mener du??? Mvh Ketil Dersom jeg husker rett så har Cosworth ca. 40 mm komp høyde originalt og ca. 130 mm lange råder. Radie veiv er 38,5 mm. 40+130+38,5= 208,5. Med 28 mm komp. høyde og 88 mm slanglengde blir rådene ca. 136,5 mm lange, og 136,5/88 = 1,55 i "rod ratio". Synes du ikke at dette er ekstremt lavt for det som jeg antar du vil skal bli en motor som gjør bilen morsom å kjøre? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
cosworth540 Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Dersom jeg husker rett så har Cosworth ca. 40 mm komp høyde originalt og ca. 130 mm lange råder. Radie veiv er 38,5 mm. 40+130+38,5= 208,5. Med 28 mm komp. høyde og 88 mm slanglengde blir rådene ca. 136,5 mm lange, og 136,5/88 = 1,55 i "rod ratio". Synes du ikke at dette er ekstremt lavt for det som jeg antar du vil skal bli en motor som gjør bilen morsom å kjøre? Mener jeg har lest at rådene i Cosworth/OHC motren er ca 14 m.m. for korte i forhold til optimal lengde Ser at JP Motorsport i Sverige kjører med 145m.m. lange råder i værstingpintoen sin.Er vel en grunn til dette?
cosworth540 Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 er vel det da, men det blir ikke slik på min. skal ikke opp i 10000rpm jeg mvh ketil Har noe med brytningen på stemplet å gjøre.skal være gunstigere med lengre råder pga mindre slitasje. Vet at Jahrmann på Sylinerservice maskinerte en motor for Ruud,og den var det 5,7" råder i(ca 145 m.m.)
spitfire Posted March 21, 2007 Author Posted March 21, 2007 (edited) Edited March 21, 2007 by spitfire Triumph med BMW 4,0L motor1968 LWB Cosworth V6 Transit1972 Mini med 1275cc Motor <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>
RS 1000 Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Hehehe, det er greit. Der fikk du sagt mye på kort tid. Ser at JP Motorsport i Sverige kjører med 145m.m. lange råder i værstingpintoen sin. Er vel en grunn til dette? Det er nok det, og som ved f.eks turbovalg og valg av datasprut, er det også her leirer. De som er for, og de som er imot høye rod ratios. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
spitfire Posted March 25, 2007 Author Posted March 25, 2007 Pris på olje tank? Tror det er en som skal ha den, han gir 350 for den. Mvh Ketil Triumph med BMW 4,0L motor1968 LWB Cosworth V6 Transit1972 Mini med 1275cc Motor <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>
Guest Ford For Life Posted April 8, 2007 Posted April 8, 2007 hva skal du ha for gasserne og innsuget?? passer det foresten til taunus 2,0l topp
spitfire Posted April 8, 2007 Author Posted April 8, 2007 hva skal du ha for gasserne og innsuget?? passer det foresten til taunus 2,0l topp Passer til 2,0l topp gjør det, har ikke gassere kun innsug og trykkboks/er. Delene går for første ok bud.kan gi bud her, med pm, mail, ketil.frengen@norgespost.no sms, eller ringe på 90974203 Mvh Ketil Triumph med BMW 4,0L motor1968 LWB Cosworth V6 Transit1972 Mini med 1275cc Motor <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>
Guest Ford For Life Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Passer til 2,0l topp gjør det, har ikke gassere kun innsug og trykkboks/er. Delene går for første ok bud.kan gi bud her, med pm, mail, ketil.frengen@norgespost.no sms, eller ringe på 90974203 Mvh Ketil hva skal du ha bare for innsug???
spitfire Posted April 10, 2007 Author Posted April 10, 2007 hva skal du ha bare for innsug???Hvis du skal ha Weber i Escort mk 1 eller 2 anbefaler jeg at du tar med trykkboksen også, det er innsveiset 90graders luftfilter fester i de (funker også som trakter)som passer Weber. Som jeg har skrevet et ok bud og innsuget er ditt Mvh Ketil Triumph med BMW 4,0L motor1968 LWB Cosworth V6 Transit1972 Mini med 1275cc Motor <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>
Guest Ford For Life Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Hvis du skal ha Weber i Escort mk 1 eller 2 anbefaler jeg at du tar med trykkboksen også, det er innsveiset 90graders luftfilter fester i de (funker også som trakter)som passer Weber. Som jeg har skrevet et ok bud og innsuget er ditt Mvh Ketil nå vet ikke jeg tilstand eller noe men siden jeg skal ha bare innsuget uten trykkboks så..... jeg vet ikke va dette er verd
spitfire Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 kor mykje for bensin trykk regulator?? Trykkregulator er Solgt til deg Mvh Ketil Triumph med BMW 4,0L motor1968 LWB Cosworth V6 Transit1972 Mini med 1275cc Motor <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>
Recommended Posts