Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Bilder er lengre ned på siden.

Har 4 stk Cosworth stempler som er montert sammen med is råder i en standard ohc blokk/veiv som jeg vil selge.SOLGT

Har også en turbomanifold til ohc med T3 flens, like rørlengder og bygger ca 21 cm ut.Burde passe mk 1/2 Escort godt.SOLGT

Innsug til dobble Weber/Dellorto 40mm med monteringstykker fra Alfa(kostet over 1400kr bare de), så man slipper o ringer som lekker dette bygger lite ut, har også en trykkboks med 90 graders Weber bøyer fastsveiset.

en flat trykkboks også til Weber/dellorto 40 mm.

En oljeåndetank i alu som monteres på flatt underlag med over 2 liters volum.

En trykkregulator beregnet på turbolading og gassere, øker bensintrykket systematisk med turbotrykket.

Deler selges for bud, trenger ikke være store summer men ønsker ikke å gi det bort.

Kan sende bilde på deler ved interesse på mail eller mms.

Delene befinner seg på Gjøvik.

Mvh Ketil

Tlf 90974203

mail

ketil.frengen@norgespost.no

Edited by spitfire

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Guest RonnyB
Posted

bilder av turbomanifoild, innsug og trykkboks hvis det er mulig?

 

ronny@h4k.no

Posted

Skal prøve å legge ut bilder her, Mvh Ketil

 

Hva har du satt i Spitfiren nå?

Kan du legge ut bilde av turbomanifolden?

 

Kjetil i Odalen.

(Gammel Caprimann)

Hei Kjetil :lol: Blir 200 blokk med Farndon billet veiv 88 slag og ohc topp med separate koniske spjeldhus ++++

 

ca pris på stempler?

Tror stemplene er solgt :huh:

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Posted
Blir 200 blokk med Farndon billet veiv 88 slag.

Kan jeg spørre om hvorfor du har valgt å gjøre dette og om hvorfor du mener at dette blir bra? Hvor lange råder skal du bruke?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Spør ivei du, comphøyde på stempel blir 28 mm så rådene blir lange de.

Hvorfor dette blir bra??? hva mener du???

Mvh Ketil

 

Dersom jeg husker rett så har Cosworth ca. 40 mm komp høyde originalt og ca. 130 mm lange råder. Radie veiv er 38,5 mm.

40+130+38,5= 208,5.

 

Med 28 mm komp. høyde og 88 mm slanglengde blir rådene ca. 136,5 mm lange, og 136,5/88 = 1,55 i "rod ratio".

 

Synes du ikke at dette er ekstremt lavt for det som jeg antar du vil skal bli en motor som gjør bilen morsom å kjøre?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Dersom jeg husker rett så har Cosworth ca. 40 mm komp høyde originalt og ca. 130 mm lange råder. Radie veiv er 38,5 mm.

40+130+38,5= 208,5.

 

Med 28 mm komp. høyde og 88 mm slanglengde blir rådene ca. 136,5 mm lange, og 136,5/88 = 1,55 i "rod ratio".

 

Synes du ikke at dette er ekstremt lavt for det som jeg antar du vil skal bli en motor som gjør bilen morsom å kjøre?

 

Mener jeg har lest at rådene i Cosworth/OHC motren er ca 14 m.m. for korte i forhold til optimal lengde

Ser at JP Motorsport i Sverige kjører med 145m.m. lange råder i værstingpintoen sin.Er vel en grunn til dette?

Posted
er vel det da, men det blir ikke slik på min.

skal ikke opp i 10000rpm jeg

mvh ketil

 

Har noe med brytningen på stemplet å gjøre.skal være gunstigere med lengre råder pga mindre slitasje.

Vet at Jahrmann på Sylinerservice maskinerte en motor for Ruud,og den var det 5,7" råder i(ca 145 m.m.)

Posted

Hehehe, det er greit.

Der fikk du sagt mye på kort tid. ;)

 

Ser at JP Motorsport i Sverige kjører med 145m.m. lange råder i værstingpintoen sin. Er vel en grunn til dette?

 

Det er nok det, og som ved f.eks turbovalg og valg av datasprut, er det også her leirer. De som er for, og de som er imot høye rod ratios.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

  • 2 weeks later...
Guest Ford For Life
Posted

hva skal du ha for gasserne og innsuget??

passer det foresten til taunus 2,0l topp

Posted
hva skal du ha for gasserne og innsuget??

passer det foresten til taunus 2,0l topp

Passer til 2,0l topp gjør det, har ikke gassere kun innsug og trykkboks/er.

Delene går for første ok bud.kan gi bud her, med pm, mail, ketil.frengen@norgespost.no sms, eller ringe på 90974203

Mvh Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Guest Ford For Life
Posted
Passer til 2,0l topp gjør det, har ikke gassere kun innsug og trykkboks/er.

Delene går for første ok bud.kan gi bud her, med pm, mail, ketil.frengen@norgespost.no sms, eller ringe på 90974203

Mvh Ketil

 

hva skal du ha bare for innsug???

Posted
hva skal du ha bare for innsug???
Hvis du skal ha Weber i Escort mk 1 eller 2 anbefaler jeg at du tar med trykkboksen også, det er innsveiset 90graders luftfilter fester i de (funker også som trakter)som passer Weber.

Som jeg har skrevet et ok bud og innsuget er ditt :lol:

Mvh Ketil

Triumph med BMW 4,0L motor

1968 LWB Cosworth V6 Transit

1972 Mini med 1275cc Motor

 

<a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=51822&hl=</a>

Guest grændis
Posted

kor mykje for bensin trykk regulator??

Guest Ford For Life
Posted
Hvis du skal ha Weber i Escort mk 1 eller 2 anbefaler jeg at du tar med trykkboksen også, det er innsveiset 90graders luftfilter fester i de (funker også som trakter)som passer Weber.

Som jeg har skrevet et ok bud og innsuget er ditt :lol:

Mvh Ketil

 

nå vet ikke jeg tilstand eller noe men siden jeg skal ha bare innsuget uten trykkboks så.....

jeg vet ikke va dette er verd

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...