Jump to content

400-450hk som fungerer optimalt.

FORD MOTORSPORT

Recommended Posts

Hvor mye gamp er disse kammene fine til? Å kor mye greier di?

Er omtrent som standard kammer men de flytter moment kurven lenger opp i turtall registeret.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Noen som har greie på det som vil komme med et optimalt oppsett til 400-450hk?

Det jeg er ute etter er att det skal spinne bra. Å gå greit, Har tenkt på Garrett T34. Vil bruke original 2wd manifold..

Eventuelt hvordan fungerer en Garrett T38?

Min mening:

Så sant du ikke har gått lei 370-390 oppsettet ditt og har vokst fra dette, så ikke heng deg så veldig opp i hk.

Nå du har bestemt at du vil bruke 2wd manifold, så er T34 greit.

Det holder egentlig med BD 10 innsugskam.

Det lille jeg vet om T38 er at den funker fra ca. 4000 o/min og oppover, på en Cosworthmotor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

greie kammer , mange som fått/har bra resultat med de kammer , men som pelle væck har sakt i en annen tråd her, det er køddette med ventil fjere vist du ikke har dobble fjerer..

bd14 og en god t34 turbo en god kombinasjon.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

~Henry Ford

Kunne aldri falt meg inn å kjøpt hverken BD10, 12 eller 14. Det gir ingenting. Orignalkammene er mere enn bra nok til 380hk.

kan jo passere 400 hk på org kammer så er vel mye sant i det

spørs helt på hvor opphengt man er i tall på papir

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Kunne aldri falt meg inn å kjøpt hverken BD10, 12 eller 14. Det gir ingenting. Orignalkammene er mere enn bra nok til 380hk.

Mye av poenget med kammene er og flytte momentkurven opp i turtallsregisteret, da dette er ønskelig på

racingbiler. Ingen av disse kammene er laget for gatebiler uansett.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Kjenner til en Cosworth med T34 som etter bytte til BD 14 innsugskam økte slutthastigheten på 201M med hele 5 km/t, og det er betydelig i denne sammenhengen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Mye av poenget med kammene er og flytte momentkurven opp i turtallsregisteret, da dette er ønskelig på

racingbiler. Ingen av disse kammene er laget for gatebiler uansett.

Hvordan vet du dette?

BD 14 innsugskam og en god T34 turbo en god kombinasjon.

Enig med du der!

BD 10 kammene gir ca. 15- 20 hk effektøkning i forhold til originalkammene, dersom resten av oppsetter er klargjort for dette.

Hva mener du med klargjort for dette ?

Jeg mener at man f.eks ikke vil få noen effektøkning dersom oppsettet allerede er tomt med de originale kammene. Har man 330 hk på original turbo og IC så hjelper det ikke å montere BD10 kammer, men dersom triggerhappy justerer ladetrykket på bilen sin til 1,4 BAR, så vil han få en betydelig og merkbar effektøkning etter kambyttet.

Justerbare kamdrev? Hvor mye løft bør man ha med BD10?

Jeg mener NEI. Dette er en mild kam og det er mye alujuggel på markedet.

Det ligger i de fysiske målene på kammen og løftet på BD 10 er oppgitt til 8,6 mm.

Guest marius_bentzen

Turboneticxs er vel bra? vanlig E46 med 63 bakhus, altså 420hk ern er jo bra. og litt annet snax så har du vel nesten 400 hk.

Da er den muligens "folkelig" å kjøre, altså ganske jamt drag som er fint til å spinne og sånn i forh. til feks 480hk turboen.

Mulig at med et 48varmthus så mister du kanskje en 20hk men da har du ENDA MERE aksellerasjonsbil, altså en som starter tildlig og mater på så du kan spinne fra gir til gir, ikke bare på toppen av hvert gir.

Eller er jeg helt på jordet??

go helg

Hva med den Garrett GT turboen som han vinge87 eller hva han kalte seg skulle ha? 3076, var det det? Koster vel litt ekstra, men..

Vinge87 kjøpte GARRETT GT3071R, men det spørs vel om han hadde valgt den samme én gang til nå som han vet hvor lite bolt on denne turboen viser seg å være.

Passer ar.48 eksoshus fra Garrett T3 på Turbonetics E46 da?

Nei.

Turboneticxs er vel bra? vanlig E46 med 63 bakhus, altså 420hk ern er jo bra. og litt annet snax så har du vel nesten 400 hk.

Da er den muligens "folkelig" å kjøre, altså ganske jamt drag som er fint til å spinne og sånn i forh. til feks 480hk turboen.

Mulig at med et 48varmthus så mister du kanskje en 20hk men da har du ENDA MERE aksellerasjonsbil, altså en som starter tildlig og mater på så du kan spinne fra gir til gir, ikke bare på toppen av hvert gir.

Eller er jeg helt på jordet??

go helg

Ser du overhode noen fordeler med E46 sammenlignet med T34?

var han fornøyd med GT3071R'n når den først var påmontert?

Det er problemer med tilpassing av downpipen /wastegatehus/ turbinhus så jeg vil ikke si at han virker spesielt fornøyd nei. "Lei" er vel det orden han brukte sist gang jeg høre fra ham. Forhåpentligvis endrer det seg mye når han får prøvekjørt?

"Det ordner seg" vel?