TurboX Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Noen som vet hva som må gjøres for å få dette godkjent? bremser, fjæring...? Takker for svar -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
and Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Må ha ALLE deler som 2.8 ble levert med på 2.0Sen din. Sjekk i feks. HaynesbokCapriklubben er nok rette forum.. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Guest Scort Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 For å få det godkjent trenger du bremser foran og bak fra 2.8i DVS.Ventilerte skiver foran, 9" tromler bak... Med dette oppsettet kan man godkjenne en Capri med en 5.0l v8...
TurboX Posted August 25, 2004 Author Posted August 25, 2004 For å få det godkjent trenger du bremser foran og bak fra 2.8i DVS.Ventilerte skiver foran, 9" tromler bak... Med dette oppsettet kan man godkjenne en Capri med en 5.0l v8... Takker Grunnen til at jeg spør på dette er at han som hadde bilen før meg bytta motor, men registrerte den ikke... Bremser... Tenkte å bygge skiver helt rundt jeg, eller er det bare foran på wilwood kitet? det største der er 310mm... -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Scort Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Godkjenn bilen først. Biltilsynet er ikke så enkle å ha med å gjøre når det gjelder ombygging av bremser, og så vidt jeg vet er det ikke noe godkjenningspapirer med Wilwood settene. For å få skiver bak vil jeg anbefale og kjøpe et sett fra Rally Design, eller Kollevold. Men du kan også fikse dette selv med å bruke calippere bak fra en Scorpio, da disse har mekanisk håndbrems.
cossie_storm Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 vilken model er det?hvis det er veteran, så kan du vel nesten gjøre hva du vil??? mye lettere i hvertfall hvis på vanlig sierra, og du setter på 2,8 2,9 bakstilling, så kan du gå til ford, og få godkjennings papirer der. koster 3000 så viser du de hos biltilsynet, og de blir skrevet inn i vognkortet Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
TurboX Posted August 26, 2004 Author Posted August 26, 2004 vilken model er det?hvis det er veteran, så kan du vel nesten gjøre hva du vil??? mye lettere i hvertfall hvis på vanlig sierra, og du setter på 2,8 2,9 bakstilling, så kan du gå til ford, og få godkjennings papirer der. koster 3000 så viser du de hos biltilsynet, og de blir skrevet inn i vognkortet Det er en 1979 modell... Men finnes det ikke noen kit med papirer på da? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Scort Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 Ikke som jeg har hørt om.. og jeg har leta lenge. Det beste er nok å skaffe seg orginale 2.8i skiver og godkjenne det. Bak tror jeg det allerede er samme som 2.8i.. du kan arrestere meg på den da men.. skal finne ut i morgen..
TurboX Posted August 27, 2004 Author Posted August 27, 2004 Takker selvsagt for all hjelp jeg får Men tilbake... Hva med de som finnes på denne sia? Movit Brakes -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Scort Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 Interessant side.. Du må nok sende dem en mail og spørre om settene deres er TÜF godkjente. Bak så må du ha mekanisk parkbrems...
TurboX Posted August 27, 2004 Author Posted August 27, 2004 Interessant side.. Du må nok sende dem en mail og spørre om settene deres er TÜF godkjente. bra du synes det... Ja, jeg skal sende mail og spørre -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
TurboX Posted November 11, 2004 Author Posted November 11, 2004 Ikke som jeg har hørt om.. og jeg har leta lenge. Det beste er nok å skaffe seg orginale 2.8i skiver og godkjenne det. Bak tror jeg det allerede er samme som 2.8i.. du kan arrestere meg på den da men.. skal finne ut i morgen.. Er tromlene bak på en 2.0S de samme som på 2.8i? Er det da bare å bytte til ventilerte skiver foran? Hvor får jeg eventuelt tak i disse? Hvor stor effekt kan du kjøre med da..? Ble litt mange spørsmål dette, men men... -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Anders Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 vil regne med at de er ca en 1" større .. pleier å være slik. men jeg er ikke 100% sikker Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest Bust Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 de er vel ikke fullt en tomme bredere. Katalogen til ebc brakes ligger på nett så det er bare å sjekke der. Kan tenke meg det er litt fiklete å oppgradere til bredere tromler siden avstanden mellom enden på stikkakslingen og bakplata som er skrudd fast i endselve akslinghylsa avgjør hvor bred trommel det er plass til
Guest capritoo Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Tromlene på 2,0S og 2,8i er ikke like, men 2,8i tromler etc er bolt on. For og montere ventilerte skiver fremme må eksisterende calipere breddes og skims monteres mellom caliper og fjærbein(slik som 2,8i har orginalt).Disse deler samt bremseskiver etc får du kjøpt hos rs_euroford@chello.no, et firma på Østlandet spesialisert seg på Capri og eldre Ford.Rimligere en og bestille små partier fra England, dessuten selger de deler fra Rally design etc. Med kun ventilerte bremseskiver foran er alle Capri modellene TUV godkjent for opptill 180 hk, uten annen opgradering. Dette gjelder da i utgangs punktet med Ford's skiver.
TurboX Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Takker for svar! Ingen her som har peil på ca hvor mye dette vil koste..? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Bust Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 hvis bakplata på 2.8i bremsene er like mye "offset" innover som tromlene er bredere så er de nok bolt on. Er det bare frambremsene som har betydning for hvor mange hk som er lov? Spiller det ingen rolle om man har 45mmx9" eller 57mmx9" sko bak? Ligger det noe TÜV papirer på nettet et sted som dokumenterer at ventilerte skivebremser foran er tilstrekkelig for alle gamle forder med inntil 180ps? Lurer litt dette fordi jeg vurdere å sette toliters zetec i mk1escorten med tid og stunder
Guest Bust Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 er det forresten noen som veit om f.eks veng eller steelpannels selger bakplatekopier? resten av bremsene er vel slitedeler
Guest capritoo Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 hvis bakplata på 2.8i bremsene er like mye "offset" innover som tromlene er bredere så er de nok bolt on. Er det bare frambremsene som har betydning for hvor mange hk som er lov? Spiller det ingen rolle om man har 45mmx9" eller 57mmx9" sko bak? Ligger det noe TÜV papirer på nettet et sted som dokumenterer at ventilerte skivebremser foran er tilstrekkelig for alle gamle forder med inntil 180ps? Lurer litt dette fordi jeg vurdere å sette toliters zetec i mk1escorten med tid og stunder Når det gjelder ford Capri finnes det en TUV godkjenning på at ved kun bytte til Ford's ventilerte skiver etc foran er bilen TUV godkjent opptill 188 HK.Dette gjelder alle modeller Men Capri med 3 liters motor er unntatt fra dette og "kun" godkjent med 180HK om det monteres ventilerte skiver på 3 liters beina(dette er andre skiver og nav enn 2,8i har, samt at sporvidden med denne ombygningen øker med med ca 30mm) På andre Ford modeller finnes det tilsvarende TUV godkjenninger Som Ford fikk utført så vidt jeg vet, har ikke nærmere kjennskap til disse.På Escort er da tillat HK med ventilerte skiver lavere enn Capriens 188/180HK, mener det er en tilsvarende TUV sertifikat 140 eller 160 HK, men dett kan vel andre si mer om. Fordi om man har et TUV sertifikat/godkjenning er det nødvendighvis ikke slik at Biltilsynet må godta dette og godkjenne bilen. Alle ombygninger/godkjenninger bør avtales på forhånd med biltilsynet.
Guest capritoo Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 Prøvde og legge ut bilde av Tuv sertifikatet, men det fungerte dårlig, dvs ble uleselig.
2.8 injection Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 er det noen stor utfordring å bygge om til skive bremser bak på Capri? (1982 2.8i) 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
TurboX Posted August 4, 2005 Author Posted August 4, 2005 er det forresten noen som veit om f.eks veng eller steelpannels selger bakplatekopier? resten av bremsene er vel slitedeler<{POST_SNAPBACK}> www.oldcars.de -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
TurboX Posted August 4, 2005 Author Posted August 4, 2005 er det noen stor utfordring å bygge om til skive bremser bak på Capri? (1982 2.8i)<{POST_SNAPBACK}> Gå inn på sidene til www.caprisport.com og send en e-post til de å spør, de hjelper deg, og de har bra med peiling Mvh -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now