Sierra IS-RS Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 (edited) Når jeg kjørte i går så begynte det å komme en skure lyd bakenifra, innbilte meg det var noe bremser som hang litt erller skurret, så kjørte den helt hjem, har jekket opp bilen, virker som lyden kom fra at diffen gikk uten olje har bilen i lufta og når jeg turner på bakhjula så går dem helt fint, er litt smålyder inni av og til, men trur det er pga mangel på smøring, eneste er at mellomaksling går ikke rundt når jeg turner på bakhjula og jeg klarer å holde den igjen om jeg vil, når bakhjula går, men som sagt kjørte bilen helt hjem uten problemer ! SÅ er det vært å fylle den med ny olje og satse på at alt er helt enda, eller må jeg bare hife ut diffen og bytte den med engang ? Edited March 14, 2007 by Sierra IS-RS Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 hvis den likevel er tom for olje kan du jo skru av lokket og se om du ser noe muffens inni.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 hvis den likevel er tom for olje kan du jo skru av lokket og se om du ser noe muffens inni.. ja men får å få av lokket, må den vel av bilen? Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pzycho Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 nei, du skruer ned festet til diffen opp i gulvet, så slipper den seg ned litt og du får skrudd av lokket.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 Men mellomaksling går ikke rundt når jeg turner på bakhjula og jeg klarer å holde den igjen om jeg vil når bakhjula går, skal ikke være slik ?? men som sagt kjørte bilen helt hjem uten problemer ! Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Hvem vei går hjula da..? da går dem ikke samma veien begge to..? ene går framover og andre bakover..? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 Hvem vei går hjula da..? da går dem ikke samma veien begge to..? ene går framover og andre bakover..? Ene fram og andre bak ja, når jeg snurrer på mellomakselen, MEN kan jeg få svar på om d er vanlig at man skal kunne holde melomakselen stille\ikke roterende, mens drivakslene går\ roterer ?? Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Det er vanlig at man kan holde mellomakselen rolig mens stikkakslene roterer. Da hvil stikkakslene rotere hver sin vei. På biler med diffbrems vil det være tungt å holde igjen (eller rotere en drivaksel) da du må overvinne bremseeffekten som diffbremsen har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 Det er vanlig at man kan holde mellomakselen rolig mens stikkakslene roterer. Da hvil stikkakslene rotere hver sin vei. På biler med diffbrems vil det være tungt å holde igjen (eller rotere en drivaksel) da du må overvinne bremseeffekten som diffbremsen har. Takk men da prøver jeg å fylle olje på den, og satser på at det jeg kjørte med den mens den var tom for olje, ikke har ødlagt det som er av tenner inni der! Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest btl Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Det kan også være hjullager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts