Jump to content

bremse problemer

torpecossie

Recommended Posts

sikringen til acumulator eller åssen det skrives. Min sikring røyk og da ble peddalen hard og bremsene bak får ikke bremsevæske, ergo, bremsene bak virker ikke. Sikringen ligger ved abs-hjernen.

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

sikringen til acumulator eller åssen det skrives. Min sikring røyk og da ble peddalen hard og bremsene bak får ikke bremsevæske, ergo, bremsene bak virker ikke. Sikringen ligger ved abs-hjernen.

kan jeg da spørre hvor abs hjernen sitter??

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

kan jeg da spørre hvor abs hjernen sitter??

den ligger oppforbi peddalene til venstre, altså opp underdashbord. Trangt og komme til, men det går uten å demontere mer en det dekselet som er forsettelsen på innstegslista visst du skjønner. Vet ikke om det er den som blir kaldt sparkeplata eller hva der er. Uansett, oppunder dashbord til venstre.

edit: på førersiden

Edited by 86cosworth

Abs'en min på 4x4 min funker ikke lengre, men under dashbordet til venstre som dere snakker om, ligger en boks. Den er plutselig begynt å lage sånn "blinklys" lyd når jeg åpner dører og panser bl.a, og varer i cirka 30 sek.

Jeg sporte opp hvor lyden kom fra. boksen lå der dere mener på førersiden. Jeg tok den ned og på boksen sto det "Lamp failure box". Noen som vet hvorfor den plutselig har begynt å leve sitt eget liv..? Alle lysene mine funker jo. Bare irriterende å høre på den lyden..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

hiver meg på her jeg og...

jeg har noe av samme problemet på min 4x4 cosworth, skulle lufte bremsene, men ingen væske kommer ut bak, men ABS`n virker forsatt.

kan dette også komme av gåen sikring? litt rart siden det uansett ikke er strøm på bilen..greit og finne ut før jeg bytter calippere...

hiver meg på her jeg og...

jeg har noe av samme problemet på min 4x4 cosworth, skulle lufte bremsene, men ingen væske kommer ut bak, men ABS`n virker forsatt.

kan dette også komme av gåen sikring? litt rart siden det uansett ikke er strøm på bilen..greit og finne ut før jeg bytter calippere...

Når du vrir på tenninga, hører du en sånn "bzzzzzzzzzzz" lyd?? Som om det er noe som starter liksom? Det var det ikke på min da jeg skulle lufte bremsene mine. Tennigna må være på pga. den acumulatoren (eller hva den heter). Visst bremse pedalen er hard og det ikke kommer væske ut bak så kan det være samme probleme jeg hadde på min. Sikringene henger på noe som ser ut som rele. Dem bare løfter dere opp fra festebrakett. Er 2 eller 3 sikringer under der så vidt jeg husker (lenge siden).

Men, om det er likt på en 4x4 og en vingebil vet jeg ikke. Men der ligger det på min hvertfall... Sjekk det ut, koster ingenting det!

Edit: sikringen jeg snakker om er til den Acumulatoren.

Edited by 86cosworth

Guest Dre Racing@
Abs'en min på 4x4 min funker ikke lengre, men under dashbordet til venstre som dere snakker om, ligger en boks. Den er plutselig begynt å lage sånn "blinklys" lyd når jeg åpner dører og panser bl.a, og varer i cirka 30 sek.

Jeg sporte opp hvor lyden kom fra. boksen lå der dere mener på førersiden. Jeg tok den ned og på boksen sto det "Lamp failure box". Noen som vet hvorfor den plutselig har begynt å leve sitt eget liv..? Alle lysene mine funker jo. Bare irriterende å høre på den lyden..

det kan høres ut som original alarm rele som står å trigger. har værtfall hatt den samme på min

det har ikke noe med abs'n å gjøre, men den greia som viser hvilke dører og \slik som er åpene

jeg finner lisom ongen av delene jeg da. he he. bak det sparkedekselet sitter det en sånn lampevarsler sto det. men jeg har kjempe bremser bare att jeg mangler feel på pedal. pang så bremser det. knall hard pedal. flytter seg ikke om jeg holder fot på pedal når jeg starter. hva f..n er det med min bil..??

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

jeg finner lisom ongen av delene jeg da. he he. bak det sparkedekselet sitter det en sånn lampevarsler sto det. men jeg har kjempe bremser bare att jeg mangler feel på pedal. pang så bremser det. knall hard pedal. flytter seg ikke om jeg holder fot på pedal når jeg starter. hva f..n er det med min bil..??

er ikke bak det sparkedekselet, det er opp under dashbordet. Du må ha hode med pedalene og se opp. Men sjekk om det kommer bremsevæske ut bak, gjør det det vet ikke jeg. Gjør det ikke det er sikringen jeg snakker om ødelagt!

Edited by 86cosworth

er ikke bak det sparkedekselet, det er opp under dashbordet. Du må ha hode med pedalene og se opp. Men sjekk om det kommer bremsevæske ut bak, gjør det det vet ikke jeg. Gjør det ikke det er sikringen jeg snakker om ødelagt!

På min 88 cosworth ligger sikringer og reléer til abs og pumpe oppe under hanskerommet.. Det sitter vel 4 reléer med 4 sikringer til hver der.. (gule og lilla kontakter). 2 er til motrostyring og to til abs.. Sjekk de.

Morten

Fredrikstad

Sikkringer og reller er i orden. en som anakka om at den gasskolben kunne være tom.

noen som har noe info om den kan fylles eller må byttes??

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Sikkringer og reller er i orden. en som anakka om at den gasskolben kunne være tom.

noen som har noe info om den kan fylles eller må byttes??

Gasskolbe? Regner med at du mener vacuum tanken (den sorte oppe på pumpa?).. Kan jo være lekk i koblinga til denne, men da burde vel pumpa gå konstant.. Starter pumpa da?

Hadde samme problem når jeg kjøpte min bil... Harde bremser, ABS virka, pumpa startet ikke, hele abs enheten var full av drit..en tidligere eier hadde helt noe annet enn bremsevæske på beholderen...Var tykk pasta i hele tanken og enheten..

Håpe du finner ut av det...

Morten