Jump to content

brest i fronturta

Recommended Posts

Guest Sierraxr4x4
Posted

ka sier di til bresta frontrute på eu kontroll, er helt nede, so går ikkje utover synsfeltet men den er ganske lang da,

Posted

Skal jeg bestille ny rute til deg altså?

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Posted

Det eg har hørt er at du skal kunna legga et A4-ark i senter av der du ser ut ruta,der skal det vera ripefritt (eller ikkje sjenerande riper).Men det er sikkert lika mange meiningar om dette som det er frontruter :blink:

Guest Sierraxr4x4
Posted
Nettopp fått min mk3 mondeo eu ok med halvmåneforma sprekk nederst på midten av frontruta

stor sprekk da?

Guest Cosworth_91
Posted

uansett så ser det veldig dumt ut me sprekk. Og den blir vell ikke like sterk vis det er sprekk i den?

Posted

Så lenge sikt feltet på ca A4 ark framfor fører er bra, så kan ruta være sprukken helt over uten at det er mangel. Audi A8 er et unntak, der ruta er bærende

Posted
Så lenge sikt feltet på ca A4 ark framfor fører er bra, så kan ruta være sprukken helt over uten at det er mangel. Audi A8 er et unntak, der ruta er bærende

Rutene er laminert dvs glass/plast/glass , så om ruten er sprukket er det en av sidene som er sprukket

Hørt at rutene i sierran bærende ,siden disse er limt til karosseriet :mellow:

Posted
stor sprekk da?

ca 10-15 cm opp frå viskarane og ca 1 meter lang. Er heldigvis ikkje i synsfeltet, så eg venter nok ei stund til før eg skifter

Posted

stort sett alle limte ruter er en del av den bærende konstruksjonen

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted

Husk at du har rabatt på egenandelen på bytte av rute hos Hurtigruta Carglass.

Koster deg vel ca 2000.- -20%

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted (edited)

jeg fikk god kjent min sierra med en sprekk over hele ruta som var i samme høyde som vidus pusserne står.

har enn del kasko eller kasko på bilen er det vel glass forsikring med... betaler 500 kr i egenanndel for ny rute... var sånn på forsikringa mi i allefall.

Edited by BeReal

- 88 Ford sierra ist busbil ;)

- 90 Ford sierra cosworth 4x4 :D http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376

- 98 Audi A3

Guest Sierraxr4x4
Posted

her er i sofall eit bilde av sprekken

IMG_1048.jpg

Guest themps
Posted

d der hadde æ gid en 2'er feil på..