Guest cossie93 Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 det biltilsynet i drammen sa, var att jeg måtte få tak på dokumenter som informerte om at min bil ble registrert uten kat i 89. og at det er kun drammen BT, pluss noen få til som kunne godkjenne en bil i norge uten kat etter 89. jeg viste desverre bilen min på gjøvik trafikkstasjon først og fikk beskjed om at min bil var uorginal og ombygd på grunn av mangel av kat og lamda. jeg hadde visst også uorginal eksos manifoild. ble litt irritert når dem står og sammenligner min 2wd med en 4*4. huff. nå venter jeg bare på at ford skal få ut fingeren og gi meg den infoen jeg trenger. [/quote når man skal vise bilen hos bt første gangen så er det jo i utgangspunktet kun en identitetssjekk på bilen.. så er det eu kontroll første året.. har kun sjekket chassinr. de bilene jeg har registrert inn.. men det kommer kanskje an på hvordan inntrykk de får av bilen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 med feit eksos, felger + + så tar dem vel sikkert en sjekk over hele bilen. Noen som vet hvor mangen desibel Mongoose lager? Og sist og ikke minst, finnest det papir på noen som helst måling av mongoose anlegg? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 for kontrollen ja! -snakker om engangs avgiften jeg da men....... eg betalte 07/03 2007 på vingebil 87 mod 150kw 43294kr+ årsavgiften 2930 trur eg da va + skilt 350kr eg hadde eit helvete med og dokumentere kw min j møkka folk alt måtte vere orginalt hadde 3toms mongoose måtte ha orginalt men no e da skilter endeli Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 (edited) eg betalte 07/03 2007 på vingebil 87 mod 150kw 43294kr+ årsavgiften 2930 trur eg da va + skilt 350kr eg hadde eit helvete med og dokumentere kw min j møkka folk alt måtte vere orginalt hadde 3toms mongoose måtte ha orginalt men no e da skilter endeli har vel ikke det orginale enda vel? Jeg kjøpte et fra sedan cosworth, det passa ikke med downpipen, så jeg måtte korte inn på bredden, og nå klirrer det og tar borti alle FA*** veier..!!! Hadde ikke vært muligthet for og lånt ditt til godkjenninga? Han jeg snakka med på Tekninsk avdeling her om dagen virka som en grei kar. Gjorde ingenting om det var 8x17" felger så lenge innpresset gikk innen for toleransen på 7,5mm. Regner med du var i Hgsd me bilen?? Jeg må visst ta en tlf til skjønner jeg... Edited March 15, 2007 by 86cosworth 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 har vel ikke det orginale enda vel? Jeg kjøpte et fra sedan cosworth, det passa ikke med downpipen, så jeg måtte korte inn på bredden, og nå klirrer det og tar borti alle FA*** veier..!!! Hadde ikke vært muligthet for og lånt ditt til godkjenninga? Han jeg snakka med på Tekninsk avdeling her om dagen virka som en grei kar. Gjorde ingenting om det var 8x17" felger så lenge innpresset gikk innen for toleransen på 7,5mm. Regner med du var i Hgsd me bilen?? Jeg må visst ta en tlf til skjønner jeg... dt kan du få lov til :=) va i hgs ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 (edited) Kjempe greie Husnes Pit Stop!!! Blir en gang nå i vår, håper på det blir i slutten av en gang i Mai! By the way.. -var vel ikke du som henta et Mongoose anlegg på Sunde for en stund tilbake???? Kom med ferja....hehe Edited March 16, 2007 by 86cosworth 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DavidH Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Huff, og jeg som har planer om å legge penger i en Sierra 4x4 Cosworth før Gatebil i juli. Blir jo helt skremt når jeg leser om prisene folk ender opp med for å få skilter. Får vel prøve å finne en som er så tilnærma original som mulig, og allerede på skilter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Kjempe greie Husnes Pit Stop!!! Blir en gang nå i vår, håper på det blir i slutten av en gang i Mai! By the way.. -var vel ikke du som henta et Mongoose anlegg på Sunde for en stund tilbake???? Kom med ferja....hehe da var det vetdu:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts