Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

4x4 manifoilen, papirer kommer det ikke

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Det gikk ganske bra, men har fått en heftig bud på motoren og vurderer og selge den, gjøre bilen orginal og ha den slik, :S

Såpass?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Oki..

Integrert wastegate på turboen?

Når har du fullt trykk omtrent da?

 

Retrofit, dvs vanlig T3 turbinhus, og med turbonetics baklokk til Cosworth.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

bruker intern wasgate, et 2871r kompressorhus og 4x4 manifoil, alt fungerer utmerket, og nei jeg skal ikke selge den det var en spøk som jeg ville se hvordan utartet seg :rolleyes: :lol: mener og huske det var garnes som sa jeg alldrig gjorde ferdig noe av prosjektene hehe, selvsagt skal jeg ikke selge når den nermer seg ferdig, :wub:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

den er ikke bremset, blir en stund til det enda, den som lever får se :) hvordan merker man at det er prob med baktrykk?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Hvem som kan mappe her i Bergen når Rune er ute til sjøs?

Skulle ha flyttet turtall sperren min til 7500 r/min.

 

Noen som vet?

 

Dersom du ikke når frem hos noen andre, kan du jo slå på tråden til meg, så kan jeg flytte turtallssperra i chipen for deg (den har både soft og hard cut), mobil: 909 14465 (Kjetil). Vel å merke rett ved Oslo og ikke Bergen, men trenger ikke bilen din for å flytte turtallsperra.

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboFun

Kan plinge meg også på 90947334 så kan du få fikset d.

 

 

Turboservice kommer med en ny turbo for 350hk oppsett nå ganske snart for de som er intr i det.

Det blir en srx350 med twin entry eksos del fikk jeg beskjed om.

 

Kommer nok reklame om det rundtom tipper jeg :)

Edited by TurboFun
Link to comment
Share on other sites

bruker intern wasgate, et 2871r kompressorhus og 4x4 manifoil, alt fungerer utmerket, og nei jeg skal ikke selge den det var en spøk som jeg ville se hvordan utartet seg :rolleyes: :lol: mener og huske det var garnes som sa jeg alldrig gjorde ferdig noe av prosjektene hehe, selvsagt skal jeg ikke selge når den nermer seg ferdig, :wub:

 

Jeg ser at i tillegg til spøken om at motoren vurderes solgt så har du postet at du etter kun én uke vil bytte kompressorhus på turboen, bytte eksosmanifold og at du har gitt bud på en brukt IRX 450 turbo.

 

Hva er det egentlig som skjer?

 

 

den er ikke bremset, blir en stund til det enda, den som lever får se :) hvordan merker man at det er prob med baktrykk?

 

Det avhenger at hvordan motoren er bygget. Dersom en motor bygges for å kjøre f.eks med en T34 turbo, da er ikke høyt "baktrykk" noe problem.

 

Jeg mener heller ikke at det er "baktrykket" som er problemet på din motor :-) dersom du nå skulle lure på det.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

har skummlest denne tråden nå, og jeg føler at de fleste cosworth gutta (ikke bare fra denne tråden da :) ) er litt stuck, en gammal stor garret og 6:1 i komp er lissom bra. det som er u-prøvd er bare drit. å den som nevner noe nytt grenser til bedrager :D (satt på spissen)

 

så jeg får bare mer å mer lyst til å prøve en sånn Krx400 ;) (da min t34 ryker blått, har bøyd blad på kompressor hjul og ikke lader stort mer :D )

hva koster en sånn "komplett"? altså turbo med WG-actuator og helst downpipe flens.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

har skummlest denne tråden nå, og jeg føler at de fleste cosworth gutta (ikke bare fra denne tråden da :) ) er litt stuck, en gammal stor garret og 6:1 i komp er lissom bra. det som er u-prøvd er bare drit. å den som nevner noe nytt grenser til bedrager :D (satt på spissen)

 

Ingen som har sagt det er dritt tror jeg.

 

Bremsepapiret på min IRX450 ligger vel ute, og det samme gjør Trigger sitt. Ingen av dem er noen revolusjon på turtall og trykk. Mulig det var motorne sin feil.

 

Norsk Turbo Service har helt sikkert mye fine turboer med veldig fine navn, men at dem lader så forferdelig mye raskere enn en "store, gamle Garrett" har jeg tilgode å se.

 

Edit: Nå var det vel KRX 400 denne tråden var om, men men..

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke switser turboer, i ny drakt?

 

Driverket på bilen som bremset 698hk her i tråden holdt fra Åsane til Knarvik i alle fall... 1-2mil...

Var vist ikke så enkel og starte eller gå på tomgang heller...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

har skummlest denne tråden nå, og jeg føler at de fleste cosworth gutta (ikke bare fra denne tråden da :) ) er litt stuck, en gammal stor garret og 6:1 i komp er lissom bra. det som er u-prøvd er bare drit. å den som nevner noe nytt grenser til bedrager :D (satt på spissen)

 

så jeg får bare mer å mer lyst til å prøve en sånn Krx400 ;) (da min t34 ryker blått, har bøyd blad på kompressor hjul og ikke lader stort mer :D )

hva koster en sånn "komplett"? altså turbo med WG-actuator og helst downpipe flens.

 

http://www.turboservice.no/KRX400.html

 

Ingen som har sagt det er dritt tror jeg.

 

Bremsepapiret på min IRX450 ligger vel ute, og det samme gjør Trigger sitt. Ingen av dem er noen revolusjon på turtall og trykk. Mulig det var motorne sin feil.

 

Norsk Turbo Service har helt sikkert mye fine turboer med veldig fine navn, men at dem lader så forferdelig mye raskere enn en "store, gamle Garrett" har jeg tilgode å se.

 

Edit: Nå var det vel KRX 400 denne tråden var om, men men..

 

Så vidt meg bekjent kjørte vel dere som har forsøkt IRX 450 også med vanlig chip tilpasset Garrett turboer. Nå som pukkelrygg livemapper og leverer custom chip er dette problemet heldigvis løst.

 

Som du ser i en annen tråd her ang. bremsepapir tabellen som Wingdude la ut, så valgte Jenspeed steg 5 A/R 0.82 turbin på den E46 som bremset 438 hk.

Jeg kan iallefall si at IRX 450 lader tidligere og klarer høyere effekt enn en slik E46. Begge to har vel 51 mm impeller og siden "alle" mer eller mindre driter i dreiemomentkurve og register på motorene så kan vi gå over til denne måleenheten da. :D

 

Sånn eg har forstått det er jo disse NTS turboene satt sammen av gammelt ræl og gameldagse lager, så største revolusjonen er vel 14tiss navnene..

 

Da har du misforstått, men heldigvis er det lov å ta feil. :D Du har jo valgt din turbo og vil få resultater deretter, en ærlig sak.

 

Er det ikke switser turboer, i ny drakt?

 

Driverket på bilen som bremset 698hk her i tråden holdt fra Åsane til Knarvik i alle fall... 1-2mil...

Var vist ikke så enkel og starte eller gå på tomgang heller...

 

Det er nok mer enn kun drakten som er ny.

Hørte at det var Fix-it kassen som tok kvelden, ikke sant? Er det ikke disse som tåler 700 ++ hk da? ;)

Det er såpass ja? Ikke veldig overraskende når man vet hvor ville kammer som brukes.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt meg bekjent kjørte vel dere som har forsøkt IRX 450 også med vanlig chip tilpasset Garrett turboer. Nå som pukkelrygg livemapper og leverer custom chip er dette problemet heldigvis løst.

 

Som du ser i en annen tråd her ang. bremsepapir tabellen som Wingdude la ut, så valgte Jenspeed steg 5 A/R 0.82 turbin på den E46 som bremset 438 hk.

Jeg kan iallefall si at IRX 450 lader tidligere og klarer høyere effekt enn en slik E46. Begge to har vel 51 mm impeller og siden "alle" mer eller mindre driter i dreiemomentkurve og register på motorene så kan vi gå over til denne måleenheten da. :D

 

Ja, det ble brukt et vanlig chip til grå-dyser i mitt tilfelle i hvert fall. Det hadde vært stas å fått det livemappet ja, uten tvil.

 

Jeg gleder meg til den dagen IRX450 bremser 450+hk og har raskere trykk og lengere register enn f.eks gamlemotorn min med utdatert Turbonetics/Garrett..

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ble brukt et vanlig chip til grå-dyser i mitt tilfelle i hvert fall. Det hadde vært stas å fått det livemappet ja, uten tvil.

 

Jeg gleder meg til den dagen IRX450 bremser 450+hk og har raskere trykk og lengere register enn f.eks gamlemotorn min med utdatert Turbonetics/Garrett..

 

Den dagen du gleder deg til, den kommer den, vær trygg. Vi har forsøkt dette selv og vet det. Vi har bare ikke beviser å fremlegge.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke switser turboer, i ny drakt?

 

Driverket på bilen som bremset 698hk her i tråden holdt fra Åsane til Knarvik i alle fall... 1-2mil...

Var vist ikke så enkel og starte eller gå på tomgang heller...

 

Hvis det er Benjamin i den røde Escorten dere sikter til og fantaserer om en gåen Fix-It kasse på, så kan jeg bekrefte at kassen IKKE er gåen ,men fordeligskassen.

 

**** det er mange "synsere" og "troere" her! Hva er det dere egentlig prøver å bevise?? Er mye drittslenging om Fix-It kasser som ryker i hytt og pine, men tror ikke dere skal uttale dere så mye FØR dere VET at det er tilfelle.. Skjønner at det er Benjamin sin bil dere snakker om, men hvem har sagt at kassen hans er røket da?? En stemme inni hodene deres?? :angry:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...