RS 1000 Posted April 16, 2007 Author Share Posted April 16, 2007 (edited) snakka med ein på eikås("bilbane" utenfor bergen) idag og han brukte denne KRX400, såg han kjørte på banen og tviler ikkje på at denne turboen lader tidlig, bilen gikk som et uver for å si det sånn. Det kuleste av alt var at motor rommet såg rimelig originalt ut, samtidig som han sikkert kjører ræven av andre med med samme effekt Husk også at bilen går med originalt eksosanlegg og katalysatorer, og har bare steg 1 chip og ladertrykk deretter. Edited April 17, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 (edited) Husk også at bilen går med originalt eksosanlegg og katalysatorer, og har bare steg 1 chip og ladertrykk deretter. pelle no ligger dommen på turboen din som du forguda snart svart på kvitt her snakke nett med benny blei da som du forventa??husk denne motoren som han stod på er ikkje akuratt ein dårlig motor størreventiler jenskammer osv.... Edited April 17, 2007 by HUSNES PIT STOP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 pelle no ligger dommen på turboen din som du forguda snart svart på kvitt her snakke nett med benny blei da som du forventa??husk denne motoren som han stod på er ikkje akuratt ein dårlig motor størreventiler jenskammer osv.... Har Norsk Turboservice kjørt i grøfta igjen??? Hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 pelle no ligger dommen på turboen din som du forguda snart svart på kvitt her snakke nett med benny blei da som du forventa??husk denne motoren som han stod på er ikkje akuratt ein dårlig motor størreventiler jenskammer osv.... Papirer på vei?? men blir skulle ikke turboen testes på en motor med standard innmat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 rabbit: er ikke krx400 det er snakk om, men sx700 Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 1. Pelle nå ligger dommen på SX 700 turboen som du forguda snart svart på kvitt her. 2. Snakke nett med Benny, blei da som du forventa? 3. Husk denne motoren som han stod på er ikkje akuratt ein dårlig motor størreventiler jenskammer osv.... 1. Ja, det ser jeg virkelig frem til. Fryktet over 800 Nm og det slo visst til. 2. Nei, ikke enda. Foreløpig ca. 90% av målesettingen slik jeg forstår det. Har ikke sett papirene enda. 3. Javisst, ingen fare. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 1. Ja, det ser jeg virkelig frem til. Fryktet over 800 Nm og det slo visst til. 2. Nei, ikke enda. Foreløpig ca. 90% av målesettingen slik jeg forstår det. Har ikke sett papirene enda. 3. Javisst, ingen fare. fint hvis dette bremsepapiret kom inn i tråden så man kan se fakta HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 her var det veldig mye gåing rundt grøten WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 (edited) 1. Ja, det ser jeg virkelig frem til. Fryktet over 800 Nm og det slo visst til. 2. Nei, ikke enda. Foreløpig ca. 90% av målesettingen slik jeg forstår det. Har ikke sett papirene enda. 3. Javisst, ingen fare. 632hk på 98okt på 2bar samme som gt35r ga på henrik sin motor og den hadde ikkje større ventiler og så gromme kammer hadde benny fått ein gt40R so hadde han bremsa 800hk med den motoren det er eg øvebevist om + garretten hadde 1,06hus og denne hadde 98hus el tar eg feil og denne super turboen din hadde ikkje fullt trykk før 5000rpm ??so vist dette var målsettningen din so e da greit eg har hverfall fått svar konklusjonen min er at den turboen din er langt fra det du lovte.. benny bør vel få pengene tilbake el? trur han hadde håpt på 700hk på 98okt eg.. nei holde meg til garretten eg pelle..MEN GRATULERER BENNSPEED MED SINNSJUKE TALL GROM MOTOR... turboen var heilt potta tom på 2,4bar da ga han 698hk og trur det var 810nm på Racefuel Edited April 18, 2007 by HUSNES PIT STOP Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 bra DET kom noen tall endelig ikke sikkert det er helt riktig men er talla riktig er det bare å vente på bortforklaringer på hvorfor denne turboen som etter tråden skulle danke ut det meste med surre tydeligvis ikke holdt mål HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 (edited) 632hk på 98okt på 2bar samme som gt35r ga på henrik sin motor og den hadde ikkje større ventiler og så gromme kammer hadde benny fått ein gt40R so hadde han bremsa 800hk med den motoren det er eg øvebevist om + garretten hadde 1,06hus og denne hadde 98hus el tar eg feil og denne super turboen din hadde ikkje fullt trykk før 5000rpm ??so vist dette var målsettningen din so e da greit eg har hverfall fått svar konklusjonen min er at den turboen din er langt fra det du lovte.. benny bør vel få pengene tilbake el? trur han hadde håpt på 700hk på 98okt eg.. nei holde meg til garretten eg pelle..MEN GRATULERER BENNSPEED MED SINNSJUKE TALL GROM MOTOR... turboen var heilt potta tom på 2,4bar da ga han 698hk og trur det var 810nm på Racefuel Du sa at vi snart ville få se det svart på hvitt, så jeg vil vente litt til, slik at jeg får sett sammenhengen mellom tallene jeg. Blir lett feil dersom grunnlaget ikke er helt korrekt, og jeg kan se at det er endel du ikke er klar over, men i forhold til det du skriver her så er det iallefall en betydelig forbedring med SX 700 og 2,0L motor med ca. 9,35:1 i komp, sammenlignet med 2,2L blokken med 8,5:1 som kjørte Turbonetics, hele veien fra 4000 o/min. Stakkars drivverk. Håper bare at det ikke ryker slik at motoren overruser og raser. Sitter her med bremsepapirene på 2,2L turboneticsmotoren og de viser med all tydelighet at 2,0 BAR ladetrykk ble oppnådd på 6100 o/min og det indikerer iallefall noe, sant? Potensiale for forbedring? Benny er klar over at SX 700 lett kan oppgraderes med større kompressor som steg 1 og også til SX850 dersom man ønsker det. Så vidt jeg vet kjører Leif Nilsen en 1200 hk T88 turbo for å få sine 872 hk på racefuel?. Hvis Benny nå vil ha kjempeturbo så finns det både SX 1000, SX 1500 og andre modeller mellom dem. Han skal få en god pris, denne gangen også. Edited April 19, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 bra DET kom noen tall endelig ikke sikkert det er helt riktig men er talla riktig er det bare å vente på bortforklaringer på hvorfor denne turboen som etter tråden skulle danke ut det meste med surre tydeligvis ikke holdt mål Det er nok noe mer avansert enn som så. Som du vet anbefaler Hunes pit stop GT3582 og har benket over 600 hk med en slik. Dersom noen andre kjøper en slik turbo og ikke få ut tilsvarende effekt, er det da turboen sin feil? Selvsagt ikke! En turbo leverer kun en gitt luftmengde og SX 700 leveer tilstrekkelig luftmengde til at en motor bremser over 700 hk på pumpebensin. Det er det ingen tvil om. Nå den også klarer over 1,0 BAR på 3500 så skal man ha fullt ladetrykk før 4000 o/min. dersom resten er feilfritt. Hvis alle relevane fakta kommer på bordet så skal du få se at dette ikke er SX 700 turboen sin feil. Dersom turboen virkelig er tom da tilfører man motoren en luftmengde (og samtidig riktig fuel mengde selvsagt) tilsvarende 700 hk. Får man ikke omsatt mer enn 90% av dette til effekt, så man finne ut hvorfor motoren ikke leverer det den skal. Benny er tilbudt en dag på STS sitt Motortestsenter i Gøteborg for å finne feilene da omtalt resultat rett og slett er for dårlig til å være sant, turboen tatt i betraktning. For å presisere så har Jens bygget bunndeler og levert kammer, ikke vesentlige deler som topp, grenrør + div annet, så ikke ett eneste negativt ord om Jens fra min side. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Det er nok noe mer avansert enn som så. Som du vet anbefaler Hunes pit stop GT3582 og har benket over 600 hk med en slik. Dersom noen andre kjøper en slik turbo og ikke få ut tilsvarende effekt, er det da turboen sin feil? Selvsagt ikke! En turbo leverer kun en gitt luftmengde og SX 700 leveer tilstrekkelig luftmengde til at en motor bremser over 700 hk på pumpebensin. Det er det ingen tvil om. Nå den også klarer over 1,0 BAR på 3500 så skal man ha fullt ladetrykk før 4000 o/min. dersom resten er feilfritt. Hvis alle relevane fakta kommer på bordet så skal du få se at dette ikke er SX 700 turboen sin feil. Dersom turboen virkelig er tom da tilfører man motoren en luftmengde (og samtidig riktig fuel mengde selvsagt) tilsvarende 700 hk. Får man ikke omsatt mer enn 90% av dette til effekt, så man finne ut hvorfor motoren ikke leverer det den skal. Benny er tilbudt en dag på STS sitt Motortestsenter i Gøteborg for å finne feilene da omtalt resultat rett og slett er for dårlig til å være sant, turboen tatt i betraktning. For å presisere så har Jens bygget bunndeler og levert kammer, ikke vesentlige deler som topp, grenrør + div annet, så ikke ett eneste negativt ord om Jens fra min side. joda men tror du egentlig de vil finne noe ?? blir uansett spennede å se er jo ikke dårlige tall på motor sånn sett men dårlig med tanke på at sx 700 etter tråden skulle være en klasse over de fleste andre turboer . hva med å teste motor med en annen turbo det vil vel gi noen svar ?? HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 (edited) Det er nok noe mer avansert enn som så. Som du vet anbefaler Hunes pit stop GT3582 og har benket over 600 hk med en slik. Dersom noen andre kjøper en slik turbo og ikke få ut tilsvarende effekt, er det da turboen sin feil? Selvsagt ikke! En turbo leverer kun en gitt luftmengde og SX 700 leveer tilstrekkelig luftmengde til at en motor bremser over 700 hk på pumpebensin. Det er det ingen tvil om. Nå den også klarer over 1,0 BAR på 3500 så skal man ha fullt ladetrykk før 4000 o/min. dersom resten er feilfritt. Hvis alle relevane fakta kommer på bordet så skal du få se at dette ikke er SX 700 turboen sin feil. Dersom turboen virkelig er tom da tilfører man motoren en luftmengde (og samtidig riktig fuel mengde selvsagt) tilsvarende 700 hk. Får man ikke omsatt mer enn 90% av dette til effekt, så man finne ut hvorfor motoren ikke leverer det den skal. Benny er tilbudt en dag på STS sitt Motortestsenter i Gøteborg for å finne feilene da omtalt resultat rett og slett er for dårlig til å være sant, turboen tatt i betraktning. For å presisere så har Jens bygget bunndeler og levert kammer, ikke vesentlige deler som topp, grenrør + div annet, så ikke ett eneste negativt ord om Jens fra min side. hvor mange motorer har du bygd pelle?? so det er motoren til benny som plutseli er problemet no kan du ikkje berre innsjå da kven e da som gidder og reise til gøteborg for og opne ein motor som er heilt iorden for og få ein konklusjon, om denne j**** turboen din som er so forbanna go... Edited April 20, 2007 by HUSNES PIT STOP banneord Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 (edited) har nett snakka med jens hannestad han seier at vist dere vil prøve desse turboane dåkes på værsting motorene hans so er det berre og ta kontakt med han ,men da står dere for utgiftene det koster og leige benk og bensin osv.. bedre tilbud kan dere ikkje få. Da får vi se om desse turboene deres klarer so mykje som du pelle utaler deg om?? so da må vel dette vere eit bra tilbud??vist ikkje so kan du slutte og mase kor bra desse turboane er.... hadde vore kjekt om du hadde bygd ein motor til meg pelle for med alle desse kunskapene som du sitter inne med so bygger du vel lett ein 900hk cosworth motor til meg ?? Raimond Edited April 20, 2007 by HUSNES PIT STOP Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 Minst to ting skinner igjennom. Du klarer ikke å holde fokus på sak og du vet ikke hvem Svein er, hvilken kompetanse han har og hva han driver med. Kanskje det er på tide å undersøke litt? "Skandinaviens största oberoende testanäggning for biler og motorer befinner seg i Torslanda, Göteborg, med 4 motortestceller plus chassidyn för personbilar. Vi har motorbromsar både turbin og virvelstrøm, för effekter upp til 3000Nm 8 000 - 10 000 Rpm. Anläggningen är designad og bygd av Volvo og utveklad av Svensk Turboservice AB." The list goes on and on. Det jeg har gjort her er først og fremst å forsikre meg, 3 ganger ved 3 forskjellige anledninger om at SX 700 klarer 700 hk på en 2,0 L cosworth med pumpebensin som drivstoff, og dernest å levere turboen til Benjamin med 15% rabatt. Selv sitter jeg igjen med en fortjeneste på kr. 87,- eller noe deromkring. Nå har fått en henvendelse om å være forsiktig med hva jeg skriver her inne, og det kan jeg si, da gidder jeg ikke mer. (Jeg trodde.......................................................................... ......................................................................men der tok jeg feil, gitt.) Jeg vil imidlertid avslutte med å referere Svein og si at SX 700 ble brukt i rallycross hvor de tok ut 530 - 540 hk med 45 mm restriktor, samt at SX 700 brukes i tractorpulling hvor de lader 5,5 BAR, så hvorfor skulle jeg slutte med å si hvor god disse Extrem turboene er. Selv har du ikke forsøkt disse turboene og har da naturlig nok ingen erfaring med dem, men det spille nok ingen rolle. Skulle gjerne kjøpt turboen tilbake av Benny og brukt den selv jeg, men med en slik fortjeneste som jeg sitter igjen med pr. turbo, så går ikke det, dessverre. Jeg kan iallefall trygt anbefale turboen til andre, nå som den antageligvis skal selges. Ønsker uansett lykke til med prosjektet videre og den nye og STØRRE turboen. Jeg er overbevist om at han blir fornøyd denne gangen og vil sørge for god underholdning på gatebiltreffene og forhåpentligvis på gatebilfilmen også, og med det avslutter jeg denne diskusjonen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 (edited) 1. Det jeg har gjort her er først og fremst å forsikre meg, 3 ganger ved 3 forskjellige anledninger om at SX 700 klarer 700 hk på en 2,0 L cosworth med pumpebensin som drivstoff, og dernest å levere turboen til Benjamin med 15% rabatt. Selv sitter jeg igjen med en fortjeneste på kr. 87,- eller noe deromkring. 2. Jeg kan iallefall trygt anbefale turboen til andre, nå som den antageligvis skal selges. 1. Hva med å legge ut papirer på disse? (snilt gjort da, får legge til det ) 2. Merkelig måte å kunne anbefale en turbo på, ved å få motbevist det du påstår? Hvis du legger ut bevis på det du har spekulert i tidligere i denne tråden kanskje turboen virker mer attraktiv? Sånn dette blir avsluttet på her vil jeg tro de fleste får mindre tiltro til NTS-turboene? Ikke at jeg hadde så veldig tro på disse turboene til å begynne med, men nå har du jo nesten bekreftet mine mistanker sånn jeg ser det. Og at å reise til Sverige er en god løsning er jeg helt enig i at det ikke er. Det blir noe ala å måtte reise til Vestlandet for å kunne sitte på for å kjenne hvordan en av de andre NTS-turboene fungerer. Edited April 20, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 (edited) Pelle kan du stå inne for det du sier nå for 87,- kr???? Det er mye man ikke skal forstå..... en historie avsluttes alltid med punktum.... Edited April 21, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 i det siste performance ford bladet er det en svenske som lader 2,2 !!!!! bar med en IRX 450, har 7,5:1 i komp . 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 diskusjonenen er avsluttet fra min side............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 (edited) har nett snakka med jens hannestad han seier at vist dere vil prøve desse turboane dåkes på værsting motorene hans so er det berre og ta kontakt med han ,men da står dere for utgiftene det koster og leige benk og bensin osv.. bedre tilbud kan dere ikkje få. Da får vi se om desse turboene deres klarer so mykje som du pelle utaler deg om?? so da må vel dette vere eit bra tilbud??vist ikkje so kan du slutte og mase kor bra desse turboane er.... hadde vore kjekt om du hadde bygd ein motor til meg pelle for med alle desse kunskapene som du sitter inne med so bygger du vel lett ein 900hk cosworth motor til meg ?? Hvis svein vet at disse turboene er så gode hvorfor tar han ikke denne utfordingen på strak arm ?? vært to tilfeller her på forum med dårlig omtale av disse turboene noe som ikke styrker trangen til å løpe å kjøpe . Er cosworth folket ikke noe målgruppe ?? eller så kan man jo lure på om disse turboene bare er middelmådige ? TIL deg pelle . Dumt du føler deg trakasert ingen tvil om at du har sjelden mye kunnskap hvorfor står du ikke løpet ut? hvis det er turboer fra nts som du har troen på (virke jo sånn ) NEI syns det er på tide å stå på her ,å ta en eventuelt opptur /nedtur som en mann ikke gjemme seg som mus ...... Edited April 21, 2007 by to far gone HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 22, 2007 Author Share Posted April 22, 2007 (edited) [quote name='to far gone' post='270784' date='21.04.2007 - 20:42'][quote name='HUSNES PIT STOP' post='270581' date='20.04.2007 - 23:08'] TIL deg pelle . Dumt du føler deg trakasert :( ingen tvil om at du har sjelden mye kunnskap :) hvorfor står du ikke løpet ut? hvis det er turboer fra nts som du har troen på (virke jo sånn ) NEI syns det er på tide å stå på her ,å ta en eventuelt opptur /nedtur som en mann ikke gjemme seg som mus ......[/quote] Takk for det. Legg merke til at vi som kjenner motorens eier best, begge har avsluttet diskusjonen her inne. Det handler ikke må "ikke stå løpet ut" eller "NEI syns det er på tide å stå på her ,å ta en eventuelt opptur /nedtur som en mann ikke gjemme seg som mus ......" Benjamin har tross alt ikke startet eller ønsket denne diskusjonen om motoren hans her inne. Det kan jeg respektere, så det er ikke snakk om å gjemme seg. Noterer meg, som så ofte før, at det er dem uten erfaring med disse turboene som har så mye imot dem og NTS. De som jeg kjenner til som har forsøkt dem er storfornøyd, inkludert Benjamin når han får bilen på veien, det er jeg sikker på. I England er det flere som har gitt seg med GT serie turboer på Cosworth pga at de ikke holder, så vi få se hva fasiten sier i slutten av sesongen. For å si det slik, se litt på det som er lagt ut som fakta i denne tråden og tenk litt over det og sammenligne gjerne med andre resultater, ikke bare sett fokus på at det er en NTS turbo. Edited April 22, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted April 22, 2007 Share Posted April 22, 2007 1. Legg merke til at vi som kjenner motorenes eier best, begge har avsluttet diskusjonen her inne. Det handler ikke må "ikke stå løpet ut" eller "NEI syns det er på tide å stå på her ,å ta en eventuelt opptur /nedtur som en mann ikke gjemme seg som mus ......" Benjamin har tross alt ikke startet eller ønsket denne diskusjonen om motoren hans her inne. Det kan jeg respektere, så det er ikke snakk om å gjemme seg. 2. Noterer meg at det er dem uten erfaring med disse turboene som har så mye imot dem og NTS. De som jeg kjenner til som har forsøkt dem er storfornøyd, inkludert Benjamin når han får bilen på veien, det er jeg sikker på. I England er det flere som har gitt seg med GT serie turboer på Cosworth pga at de ikke holder, så vi få se hva fasiten sier i slutten av sesongen. For å si det slik, se litt på det som er lagt ut som fakta i denne tråden og tenk litt over det og sammenligne gjerne med andre resultater, ikke bare sett fokus på at det er en NTS turbo. 1. Dere har avsluttet diskusjonen, ja, men dere er vel ikke akkurat enige? Greit angående motoren hans, men du har fått mange andre muligheter til å få bevist at denne turboen fungerer så bra som du så bastant har påstått, men du tar ingen av de. 2. Jeg hadde reagert på nøyaktig samme måte hvis du hadde kommet med like sterke påstander om en hvilken som helst annen turbo. Har i utgangspunktet ikke noe imot NTS, men jeg syns det blir for dumt når du kommer gang på gang og skryter NTS turboene opp i skyene, samtidig som du har absolutt INGENTING til å backe opp det du sier? (greit, kanskje noen fornøyde kunder, men har de prøvd mange andre turboer så de vet dette er så veldig mye bedre enn de andre alternativene?) Nå har du fått så mange muligheter til å bevise hva disse turboene faktisk er gode for, men du har ikke benyttet deg av noen av dem. Dersom du hadde gjort det, eller kommet med papirer på de 3 andre tilfellene denne turboen har gitt over 700hk, med en like bra effektkurve som du har beskrevet her og i andre tråder skulle jeg gitt meg. All ære til deg og NTS i så fall. Men det har du ikke gjort, og det tviler jeg på at du noensinne kommer til å gjøre. Derfor må du regne med å få en liten ripe i lakken når det viser seg å ikke fungere like bra som du har påstått. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 22, 2007 Author Share Posted April 22, 2007 1. Dere har avsluttet diskusjonen, ja, men dere er vel ikke akkurat enige? Greit angående motoren hans, men du har fått mange andre muligheter til å få bevist at denne turboen fungerer så bra som du så bastant har påstått, men du tar ingen av de. 2. Jeg hadde reagert på nøyaktig samme måte hvis du hadde kommet med like sterke påstander om en hvilken som helst annen turbo. Har i utgangspunktet ikke noe imot NTS, men jeg syns det blir for dumt når du kommer gang på gang og skryter NTS turboene opp i skyene, samtidig som du har absolutt INGENTING til å backe opp det du sier? (greit, kanskje noen fornøyde kunder, men har de prøvd mange andre turboer så de vet dette er så veldig mye bedre enn de andre alternativene?) Nå har du fått så mange muligheter til å bevise hva disse turboene faktisk er gode for, men du har ikke benyttet deg av noen av dem. Dersom du hadde gjort det, eller kommet med papirer på de 3 andre tilfellene denne turboen har gitt over 700hk, med en like bra effektkurve som du har beskrevet her og i andre tråder skulle jeg gitt meg. All ære til deg og NTS i så fall. Men det har du ikke gjort, og det tviler jeg på at du noensinne kommer til å gjøre. Derfor må du regne med å få en liten ripe i lakken når det viser seg å ikke fungere like bra som du har påstått. 1. Enig om noe, uenig i noe. 2. Ja. 3. Som sagt: Den som lever får se...., uansett ingen ære til meg, jeg lager ikke gode turboer. Om noen ser en stripe i lakken som jeg selv og mange andre hverken ser eller føler så er det noe jeg kan leve med. 19. mai er det Streel legal så da får vi se hvem som stiller med hva og hva resultatet blir. Antar at du ser likheten mellom motorene til gatebilHenrik og KH turbo. Ser du forskjellene også? Sjekk litt og se hva du kommer til..... Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted April 22, 2007 Share Posted April 22, 2007 1. Enig om noe, uenig i noe. 2. Ja. 3. Som sagt: Den som lever får se...., uansett ingen ære til meg, jeg lager ikke gode turboer. Om noen ser en stripe i lakken som jeg selv og mange andre hverken ser eller føler så er det noe jeg kan leve med. 19. mai er det Streel legal så da får vi se hvem som stiller med hva og hva resultatet blir. Antar at du ser likheten mellom motorene til gatebilHenrik og KH turbo. Ser du forskjellene også? Sjekk litt og se hva du kommer til..... 3. Ja, vi får se Ser likheter og forskjeller ja, men skjønner ikke hva du vil fram til? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now