Loffen Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Rått det der... Men når man ser hvor effektiv denne pv`n er, så må man virkelig lure på hva alle her til lands driver med i sine påståtte 600++hk-biler, for er jo ingen som duger mot denne her... Det meste anna er jo mopeder i forhold jo... Greit at denne er mye modda ihht vekt osv, men alikevel... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
RS 1000 Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 Rått det der... Men når man ser hvor effektiv denne pv`n er, så må man virkelig lure på hva alle her til lands driver med i sine påståtte 600++hk-biler, for er jo ingen som duger mot denne her... Det meste anna er jo mopeder i forhold jo... Greit at denne er mye modda ihht vekt osv, men alikevel... Det kan man si og da følger jeg opp med en 4x4 med 700 hk og slicks, samt en 530 hk RWD sak; http://www.youtube.com/watch?v=LfKz9XiI3pw http://www.youtube.com/watch?v=SbHEPbS9ZeU Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
351RS Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Det er en Christer, som visstnok jobber som motorutvikler på Volvo, sin motor. Gode gud, dette er motorporno!!!!! Hva i all verden er det slags spjeld denne karen har da?? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
alibaba Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Man kan vel si at det er ikke hestene ved en bremsing som var et par sekunder som "gjelder", men tider på 402m og 1000m. Varmen tar lett overhånd med en turbo med for liten kapasitet. x - RS Turbo S2
RS 1000 Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 Ja, du ser nivået. Roller barrels, sikkert egenprodusert. Null restriksjon. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Escort RST WRC Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Sykt Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Loffen Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Det kan man si og da følger jeg opp med en 4x4 med 700 hk og slicks, samt en 530 hk RWD sak; http://www.youtube.com/watch?v=LfKz9XiI3pw http://www.youtube.com/watch?v=SbHEPbS9ZeU Regnet med du fant fram den volvoen ja... hehe. Har sett på den der mange ganger, og må si den virker til å funke utrolig bra... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
s10an Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 (edited) @Rs1000, du er opptatt av 300hk @ 4000rpm er du ikke? her er et bremse papir av en "ikke ford" med 310hk på 4000rpm. litt usikker på motorspec men tror ikke det er gjort så mye. ser for meg at en motor med så mye effekt så tidlig må være helt rått å kjøre Edit: kjekt å legge ved linken også kanskje http://www.vmax.de/dynos/doranevo360.gif @Tommy w, sjekket om ventilene dine er tette? jeg har hatt mye av det samme problemet uten å finne ut hva det var, men når jeg åpnet motorn lakk 14 ventiler hehe. har ikke fått den sammen enda men blir spennende å se om den blir friskmeldt Edited February 21, 2008 by joppa Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
RS 1000 Posted February 25, 2008 Author Posted February 25, 2008 @Rs1000, du er opptatt av 300hk @ 4000rpm er du ikke? her er et bremse papir av en "ikke ford" med 310hk på 4000rpm. litt usikker på motorspec men tror ikke det er gjort så mye. ser for meg at en motor med så mye effekt så tidlig må være helt rått å kjøre Edit: kjekt å legge ved linken også kanskje http://www.vmax.de/dynos/doranevo360.gif Ja, det er jeg. Grunnen er at jeg mener at alt for mange av de som trimmer motorene sine ser seg blind på store maks tall, og glemmer totalt at det er gjennomsnittet som flytter bilen. Når 600 hk "gate"biler blir frakjørt at 300 hk biler pga at man har "specket og mekket" seg ett seriøst effekt TAP opp til 5000 o/min, da er det triste saker. Med mindre at akkurat dette var planen fra begynnelsen da. Motoren på den linken din er veldig mild og taper mye moment når motorturtallet stiger. Dette er vanlig for motorer som har milde kammer, liten turbo og bra med ladetrykk. Ladetrykk gir en hensynsløs effektøkning så lenge ingenting struper, men her begynner det å strupe tildlig, slik som på milde Cosworther. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Dre Racing@ Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 måtte bare legge ut ett bilde til av den hayabusa motoren...ingen turboservice turbo der nei
351RS Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 ingen turboservice turbo der nei Var det ikke??? Var det forresten flere som la merke til at hele det plenumskammeret IKKE var sveisa sammen, men var lagd av en BILLET aluklump !!!!!!! Må nesten kunne kalles verdens vakreste motor det der. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Guest Dre Racing@ Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 er vel en schwitzer S400 med litt mods....
alibaba Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Borg-Warner(Schwitzer)/KKK med mods, det er jo det Turboservice driver med. Schwitzer lager ikke billettfrest kompressorhjul som den turboen har. Altfor dyrt. x - RS Turbo S2
Guest Dre Racing@ Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 (edited) okai da men bare for å nevne det, den pvn på filmen der har ikke 650hk.den bremset over 1000hk på 2.2 liter for mange år siden..... Edited February 25, 2008 by Dre Racing@
alibaba Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 http://www.hunchbackracing.se/bilder/broms01/index.html http://www.hunchbackracing.se/fakta.html x - RS Turbo S2
tommy w Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 i dag skal en sånn turbo bremses.noen som tør tippe resultatet? motor:std bunndelportet topp255grader kammer (ikke timet)3"eksosWolf ICchip som er litt i offside iforhold til oppsettet AFR ca 11:1 (kan ikke magre mer ut pga altfor mager på rolig kjøring)KRX400 turbo ca 1,5bar og fallende til ca1,3 på ca 7000rpmSimens 3102 vet ikke når papirene kommer, men i kveld skal bilen bremses på rulle. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
fiesta_xr2i Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 tipper vilt , 385hk550nm i dag skal en sånn turbo bremses.noen som tør tippe resultatet? motor:std bunndelportet topp255grader kammer (ikke timet)3"eksosWolf ICchip som er litt i offside iforhold til oppsettet AFR ca 11:1 (kan ikke magre mer ut pga altfor mager på rolig kjøring)KRX400 turbo ca 1,5bar og fallende til ca1,3 på ca 7000rpmSimens 3102 vet ikke når papirene kommer, men i kveld skal bilen bremses på rulle. 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Hansi Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Dette blir spennende å se Tipper og rett i underkant av 400hk og en del mer moment, men mest spent på kurvene etter hva som er sagt 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
grcossie Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Hvorfor ikke få timet og få en skikkelig chip, som holder lambda verdien bedre. Vil jo da få bedre tall også
armani Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 (edited) Hvorfor ikke få timet og få en skikkelig chip, som holder lambda verdien bedre. Vil jo da få bedre tall også enkelt svar;de som har slike nts-turboer er alltid "fornøyd" uansett åssen resten av oppsettet er.jeg har hørt alt fra "jeg gidder ikke lade mer fordi det går bra nok nå (av en som lader 1,3bar)"til "turboen ble montert på en motor som hadde gått xxxxxxxxxxxx km og var sliten som fy med orginaleksos og ic, men fungerer bedre enn 600hk"(krx400) blir kvalm.. tipper 320hk / 480nm i motor. Edited November 19, 2008 by armani 2wd sierra cosworth
Escort RST WRC Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 370-380hk og 500nm. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
armani Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 tror ikke det er mange her inne som har sett en krx400? jeg tipper det ikke vil bli ladet mer enn 1,4bar, og når man har sett hvor liten denne turboen er kommer det neppe tall oppimot 360-380hk. glem det.. 2wd sierra cosworth
Guest -Maverick- Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Håper bare ikke dette(etter all diskuteringa)blir enda en kurve som ser ut som ett tenåringssamleie. Mye fomling og ett sinnsykt klimaks som er over før du rekker å blunke.da blir det omtrent like flaut også
Bdt Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 (edited) Håper bare ikke dette(etter all diskuteringa)blir enda en kurve som ser ut som ett tenåringssamleie. Mye fomling og ett sinnsykt klimaks som er over før du rekker å blunke.da blir det omtrent like flaut også hahahahahahahaha Edited November 19, 2008 by Bdt COS it`s WORTH it!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now