Escort RST WRC Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Resten av specs på bilen som har klart dette? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 spec er skikkelig sleten std motor med sannsynligvis lekkasje etter gasspjel. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Din dette her, Tommy? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 ja.. tror faktisk jeg skal se om det er lekkasje på systemet i løpet av helgen. har fått vekk noe fusk og bilen funker stadig bedre etterhvert som jeg får vekk mer og mer fusk, men enda er det VELDIG VELDIG langt igjen til forrige motoren. Veldig langt Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 ja.. tror faktisk jeg skal se om det er lekkasje på systemet i løpet av helgen. har fått vekk noe fusk og bilen funker stadig bedre etterhvert som jeg får vekk mer og mer fusk, men enda er det VELDIG VELDIG langt igjen til forrige motoren. Veldig langt ja snart har du vel 1,4 bar på 900 omdr Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 hehe tviler på det.. men det hadde absolutt vært gøyt. hehe dette resultatet er jo ikke så sinnsykt bra, forrige motoren klarte jo 2bar før 3000rpm riktig nok på 4 og 5.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Kjekt å høre at den går bedre enn sist jeg snakket med deg..Men kjipt at den er så langt i fra den gamle.. Men er jo allikevel imponerende spool up da.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 vel det skulle jo ikke akkurat så mye til da.. da gikk den jo dårligere enn når jeg hadde den som steg1. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Hehe, ja var mye som kunne forbedres på den ja Får håpe du finner lekkasje i helga da Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 hehe tviler på det.. men det hadde absolutt vært gøyt. hehe dette resultatet er jo ikke så sinnsykt bra, forrige motoren klarte jo 2bar før 3000rpm riktig nok på 4 og 5.. joda du og pelle klarer å få dette til stå på tommy Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 tror de fleste her inne har sett video av at forrige motoren klarte det. hvis ikke det er godt nok for deg så får det no bare være. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 tror de fleste her inne har sett video av at forrige motoren klarte det. hvis ikke det er godt nok for deg så får det no bare være. må jo trekke deg litt tommy w Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 du kan få trekke hvor mye du vil. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 hehe tviler på det.. men det hadde absolutt vært gøyt. hehe dette resultatet er jo ikke så sinnsykt bra, forrige motoren klarte jo 2bar før 3000rpm riktig nok på 4 og 5.. Du får gi en lyd når du har fiksa den da... Er klar til drag jeg Men må da det en dag det ikke er så glatt, har bare sommerhjul.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 det skal jeg gjøre, men det er jo evig glatt no. er jo håpløst føre ut.. eller kanskje det bare var de piggfrie dekkene.. hehe forøvrig så er bilen såpass ustabil at i dag så fusker den hele tiden og klarer ikke dra mer enn 5500 -6000rpm.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 det skal jeg gjøre, men det er jo evig glatt no. er jo håpløst føre ut.. eller kanskje det bare var de piggfrie dekkene.. hehe forøvrig så er bilen såpass ustabil at i dag så fusker den hele tiden og klarer ikke dra mer enn 5500 -6000rpm.. er sånn hverdag for mang en cosworth eier med slitte komponenter heldigvis hatt null fusk på min går helt rent til sperra HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 på forrige motoren hadde jeg problemer med fusk. Hadde 2 fusk den dagen motoren røk. utover det har det aldri vært noe problem.. men nå.. hmm skal se om jeg får tid i kveld å kikke litt.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Noe tennings greier som kuker seg da.... eller bare feil mappa?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 er nok noe tenningsgreier siden det er variabelt. Noen ganger funker den på 1.5bar og nå fusker den som bare på 1.3bar. og har faktisk skiftet endel tenningsanlegget.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 prøvd å bytte coil, lokk, rotor , plugg ledninger? hvilken åpning kjører du med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 coil, lokk, rotor, pluggledninger, hjerne, chip, plugger og tenningsmodul er byttet uten at det gjorde noe forskjell. Pluggåpningen er alt fra 0.7mm til nå 0.5mm uten at det gjorde noe forskjell. Eneste er at jo kaldere det er jo mindre fusking så skal bytte tempsensoren i innsuget uten at jeg har noe særlig tro på at det er den da jeg virkelig kan herje når det er kaldt (0 grader og nedover), men samtidig så begynner den å fuske når det er (0 grader og oppover). Ute tempen virker til å spille rolle, men ikke så mye på innsugstemp uten at jeg helt skjønner logikken i det. hehe Finner nok ut av det til slutt. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Tar det på pm i stedet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 Selv om dette ikke er med KRX 400 turboen så er det turboer fra samme firma. http://www.youtube.com/watch?v=GcCMxU94VQM...feature=related Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Hadde ikke NTS en Turbomatet Hayabusa motor med en påhengt plakat der det sto 1000hk på et av gatebiltreffene i sommer? Jeg har til og med et par bilder av den tror jeg.Du har ikke peiling på noen spec på den? Har egentlig fryktelig vondt for å tro på det men alt er mulig sies det.. Vet du om det finnes noen bremsepappirer på den? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 18, 2008 Author Share Posted February 18, 2008 (edited) Hadde ikke NTS en Turbomatet Hayabusa motor med en påhengt plakat der det sto 1000hk på et av gatebiltreffene i sommer? Jeg har til og med et par bilder av den tror jeg.Du har ikke peiling på noen spec på den? Har egentlig fryktelig vondt for å tro på det men alt er mulig sies det.. Vet du om det finnes noen bremsepappirer på den? Det er en Christer, som visstnok jobber som motorutvikler på Volvo, sin motor. Den er utviklet videre og det meste er nytt og kraftig oppgradert siden dette: http://i107.photobucket.com/albums/m296/nlrswe/PB240017.jpghttp://i107.photobucket.com/albums/m296/nlrswe/PB240040.jpghttp://i107.photobucket.com/albums/m296/nlrswe/PB240020.jpghttp://i107.photobucket.com/albums/m296/nlrswe/IMG_2011.jpg Edited February 18, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now