Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

har ikke noe mer tenning og den har gått alt annet enn magert. Har snakket mye med han som lager chipet og han har lagt seg på det samme som de andre motorene da motoren egentlig skulle live-mappes når jeg fikk laget eksos og sullet meg over til østlandet. prøver å lete frem filmene, men er ikke helt sikker på hvor offentlig jeg vil ha dem. hehe

 

hold oss oppdatert når du finne årsaken da

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

har papirer på 371 hk på hjul hos trond jeg var ingenting spesielt med den motoren. foresten på 1,5 bar trykk

 

Føler du for å komme med mer informasjon. Du ser jo selv hvor mye bedre det er enn de WHP tallene som nevnes her.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Føler du for å komme med mer informasjon. Du ser jo selv hvor mye bedre det er enn de WHP tallene som nevnes her.

 

Fryktelig dårlig setning av meg da i første omgang, så det ikke før nå....

 

Veldig enkelt oppsett egentlig.

 

Så godt som uportet topp.

byttet innsugskam, litt usikker på merke og type, men mener det er bd15

plenumshims, homemade

bra intercooler, ungår å kalle den "rs 500" da den ikke ligner...

2wd grenrør

e50 med .48 hus steg ett eller annet

chip + -403 dyser

vanninjection

 

brakketten til actuator var sprekt derfor ikke mere trykk på høyt turtall, peaket 1,7 bar og holdt 1,5,

Gikk merkbart bedre på 1,9 for ikke å snakke om 2,2 bar.

 

519 nm på 4000

 

edit: 2,2 er med racefuel også var det lavkomp

Edited by Magnus
Link to comment
Share on other sites

Fryktelig dårlig setning av meg da i første omgang, så det ikke før nå....

 

Veldig enkelt oppsett egentlig.

 

Så godt som uportet topp.

byttet innsugskam, litt usikker på merke og type, men mener det er bd15

plenumshims, homemade

bra intercooler, ungår å kalle den "rs 500" da den ikke ligner...

2wd grenrør

E50 med .48 hus steg ett eller annet

chip + -403 dyser

vanninjection

 

brakketten til actuator var sprekt derfor ikke mere trykk på høyt turtall, peaket 1,7 bar og holdt 1,5,

Gikk merkbart bedre på 1,9 for ikke å snakke om 2,2 bar.

 

519 nm på 4000

 

edit: 2,2 er med racefuel også var det lavkomp

 

Ser her ja. Ikke rart at det er endel mer effekt enn de andre som ble nevnt for det er jo faktisk gjort en god del. Jeg mener også at de kombinasjonene som er gjort er riktige og gode. Så mye som 290 hk ved 4000 o/min. fortjener gratulasjoner. Grattis, den går godt den bilen der.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

og i kveld fant vi ut hvor forferdelig dårlig motoren jeg har i er. og at jeg stiller enda større spørsmål til bremsepapirene. :( Var ute å testet med G-måler og kom frem til beste resultat var på 1.5x bar og gav usle 176hk/tonn. forrige motor gav 207hk/tonn på 1.3bar. da motoren ble bremset klarte den ikke mer enn 154hk/tonn på 1.25bar. stemmer tallene fra rullen? neppe. noe er virkelig gale. Målingene våre er utfra samme utgangspunk og til opplysning så har bilen aldri vært testet med mindre vekt enn i kveld. Tilogmed nesten tom tank. alt for å få best mulig tall noe som uteble. Det står tilogmed ett chip som er mye kvikkere i bunn enn det som bilen ble bremset med og det gav også vesentlig mer effekt på samme trykk. Så en ting er sikkert. På tide å sette igang med oppbygging. Makan til møkka motor.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

og i kveld fant vi ut hvor forferdelig dårlig motoren jeg har i er. og at jeg stiller enda større spørsmål til bremsepapirene. :( Var ute å testet med G-måler og kom frem til beste resultat var på 1.5x bar og gav usle 176hk/tonn. forrige motor gav 207hk/tonn på 1.3bar. da motoren ble bremset klarte den ikke mer enn 154hk/tonn på 1.25bar. stemmer tallene fra rullen? neppe. noe er virkelig gale. Målingene våre er utfra samme utgangspunk og til opplysning så har bilen aldri vært testet med mindre vekt enn i kveld. Tilogmed nesten tom tank. alt for å få best mulig tall noe som uteble. Det står tilogmed ett chip som er mye kvikkere i bunn enn det som bilen ble bremset med og det gav også vesentlig mer effekt på samme trykk. Så en ting er sikkert. På tide å sette igang med oppbygging. Makan til møkka motor.

 

 

ser ut om du trenge en overhaling ja , rart med de bremse talla men skal vel noe til at rulla tar veldig feil

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

ang tallene til rulla, hvis dem stemmer hvordan var effekten da på forrige motoren. og ikke minst momentet. bilen går nå mye dårligere og lader mye dårligere opp. Mangler det skikkelige draget som den hadde. bilen går også over 10km/t tregere på 402m ifølge samme måler på samme sted. gleder meg som en unge til jeg får ny motor.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

ang tallene til rulla, hvis dem stemmer hvordan var effekten da på forrige motoren. og ikke minst momentet. bilen går nå mye dårligere og lader mye dårligere opp. Mangler det skikkelige draget som den hadde. bilen går også over 10km/t tregere på 402m ifølge samme måler på samme sted. gleder meg som en unge til jeg får ny motor.

 

 

ja du må forte deg så vi kan få se hva den duger til når alt er etter boka :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

motor blir nok ikke ferdig før til våren :( det tar jo tid å bygge opp nytt. Deler som skal bestilles og leveres før blokk blir sendt til boring. :/ skal gjøre noen tester til, men det blir nok bare dårligere tall enn tidligere :(

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hehe, ikke engang leverandøren av turbo støtter opp om dine bastante meninger om denne turboen, men du har vel bedre greie på dette enn de sjøl du?

 

Ut fra hva du har postet i en annen tråd så forstår jeg at du har kjøpt IRX 450 turbo. Det var litt av en U-sving i forhold til hva du har postet i denne tråden så de er gratulasjoner på sin plass. Pass på å få tak i ett godt chip. "Vi" har sett "enorme" forskjeller i opplading kun med å bytte chippet.

 

Pga at wg er integrert i turbinhuset på IRX450 og ikke i ett separat baklokk, så kan man optimalisere overgangen mellom turbinhus og downpipe på en mye bedre måte enn hva som er mulig på Cosworther med f.eks neticsturboer og det er jo noe du evt. kan vurdere hvis du ha ønske om enda bedre resultat. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra hva du har postet i en annen tråd så forstår jeg at du har kjøpt IRX 450 turbo. Det var litt av en U-sving i forhold til hva du har postet i denne tråden så de er gratulasjoner på sin plass. Pass på å få tak i ett godt chip. "Vi" har sett "enorme" forskjeller i opplading kun med å bytte chippet.

 

Pga at wg er integrert i turbinhuset på IRX450 og ikke i ett separat baklokk, så kan man optimalisere overgangen mellom turbinhus og downpipe på en mye bedre måte enn hva som er mulig på Cosworther med f.eks neticsturboer og det er jo noe du evt. kan vurdere hvis du ha ønske om enda bedre resultat. ;)

 

tror han kjøpte den turboen mest pga av den gikk til gi bort pris og var ny ,ligget ubrukt på hylle en stund .

tror hverken jeg eller han mener den er optimal for hans motorbygg men av og til må man tenke økonomi og desverre .

syns løsning på trykkflens ut fra turbo var elendig med ekstra flens med en lignende v band klemme .

samme var holder til actuator som lignet veldig på en del biter med sveis fra et bakgårds verksted . :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Stemmer som To far gone skriver her, så i mine øyne er dette langt fra "bolt on" som folk ofte påstår(mye som må fikses), men enig med deg Pelle, at muligheten til mere optimal bygging av eksosflens er tilstede, og dette vil også bli gjort...

 

Fikk beskjed fra nts at min motor, nyoverhalt og standard, men såklart oppgraderte pakninger overalt, så burde den akkurat kunne klare 400hk på 1.7-1.8bar ladetrykk...

 

Håper Kjetil(pukkelrygg) kan være behjelpelig med ny chip til meg, men han er ikke lett å få tak i for tiden. hehe

 

PS. WG-brakett minnet mest om oppkast fra en smelteovn... Merkelig de vil sette navnet sitt på sånt, menmen...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

når jeg kjøpte IRX450 så tok det under 2,5 timer fra jeg begynte å demontere orginalturbo til bilen var i gang og på vei til drag. Forøvrig kjøpte jeg ikke brakkert til actuatoren så denne måtte også lages. Og da vil jeg si at den må være temmelig bolt-on. Måtte forøvrig bore vekk gjengene i flensen inn på turbinen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Stemmer som To far gone skriver her, så i mine øyne er dette langt fra "bolt on" som folk ofte påstår(mye som må fikses), men enig med deg Pelle, at muligheten til mere optimal bygging av eksosflens er tilstede, og dette vil også bli gjort...

 

Fikk beskjed fra NTS at min motor, nyoverhalt og standard, men såklart oppgraderte pakninger overalt, så burde den akkurat kunne klare 400hk på 1.7-1.8bar ladetrykk...

 

Håper Kjetil(pukkelrygg) kan være behjelpelig med ny chip til meg, men han er ikke lett å få tak i for tiden. hehe

 

PS. WG-brakett minnet mest om oppkast fra en smelteovn... Merkelig de vil sette navnet sitt på sånt, menmen...

 

Hmm, javel? Det er vel nesten kun de originale + SUHE opgraderingsturboer som er 100% bolt on. Det er alltid noe, enten det er hus som må vris, kjølerør som må bøyes, slanger som må flyttes, luftfilterslanger som bli for små osv..

 

På IRX 450 vrir jeg bare husene i riktig posisjon og lager ny actuator brakett som gjør at actuator treffer korrekt. Det samme måtte en bekjent som kjøpte innbytte "oppgraderings" :wacko: E46 fra KRB.

 

For bruk med 4x4 manifolden må festehullene til turbinhuset gjøres større.

 

Ja, vi får se.

 

Det hadde vært greit ja.

 

Det der høres ikke ut som en NTS brakett. De som har fulgt med mine turboer eller andre jeg har sett, har enten vært laget i stål og delen er pent TIG sveist sammen, eller de er laget i ett stykke CNC frest alu. Alle har vært blåeloksert.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Når ting er som dette, og man må lage seg deler for å kunne bruke det, da er det IKKE bolt-on i mine øyne...

 

Om man må bøye rør, eller vri turbinhus osv, så er det noe man må nesten uansett hva slags turbo man monterer, så lenge det ikke er originaldeler...

 

Når man ser den blå braketten her, så er den alt anna enn fin å se på, og akkurat en lik den så jeg i en anna tråd her inne også...

 

Fant også en lik flens som den jeg skal lage til min, og her ser man åssen jeg har tenkt å lage overgangen til eksos i grove trekk...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

1. Om man må bøye rør, eller vri turbinhus osv, så er det noe man må nesten uansett hva slags turbo man monterer, så lenge det ikke er originaldeler...

 

2. Når man ser den blå braketten her, så er den alt anna enn fin å se på, og akkurat en lik den så jeg i en anna tråd her inne også...

 

3. Fant også en lik flens som den jeg skal lage til min, og her ser man åssen jeg har tenkt å lage overgangen til eksos i grove trekk...

 

1. Nemlig.

 

2. En slik brakett må først og fremst være solid og stabil slik at wg klaffens bevelgelse KUN kontrolleres av actuator og eksostrykk, slik den skal. Bildet viser en sterk og stabil konstruksjon. Hvis du tester brakett, actuator og turbo med trykkluft inn på actuatoren så skal du få se at denne braketten ikke flekser mye i motsetning til mye annet som er testet. Hvordan man synes den ser ut en jo objektivt. Du må vel lage ny actuatorbrakett uansett og det blir interessant å se hvordan den blir, både utseende- og antatt funksjonsmessig.

(Antatt fordi det vel neppe er aktuelt å lage ett stativ som monters på kompressorhuset for å måle actuatorlokkets bevegelse og dermed hvor mye selv braketten flekser når belastningen på actuator varierer med div. trykk)

 

3. Det originale flens opplegget er fantastiske saker for LEGO gutta, (100% plug-and play) men det er langt fra optimale saker. Det er godt at du forbedrer dette og utnytter mulighetene du nå har.

 

Husk også at jo lenger du kjører eksosen fra turbinen og WG adskilt i downpipen, jo mindre forstyrrer de hverandre og jo bedre resultat får du. Med denne turboen har du jo muligheten. Stikkord er downpipe med skillevegg eller rør-i-rør.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...