to far gone Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 skal nok sette klakke rekord der ihvertfall. hehe klakker som en gammel kjerring. hehe bilen er nå endelig klar og jeg er straks på vei. Om resultatene ikke blir så voldsomme så spiller det lite rolle for meg da det bare er en midlertidig fase. ja når en 4x4 motor banker er det slitt . men vet om en som faktisk bremset 320 hk med org t3 og virkelig slitt 2wd motor med slite kant på en tiendel det er MYE når klaring er stor fra før . HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Hvor stor er induceren på denne vidunder turboen da pelle? Jeg kjører værtfall selv med e46 og lader 0.5bar på 2500 og fullt 1.6 500rpm senere.kommer aldri til å bytte den ut med noe krx værtfall. Alt som gjelder motor er jo kun teori og fysikk. at krx kan yte bedre på akkurat en spesiell motor (komp, kammer) kan nok stemme det men her er det mange faktorer som spiller inn. men kan fortsatt ikke fatte åssen piller NTS har gitt til pelle "borte" vækk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 (edited) Hvor stor er induceren på denne vidunder turboen da pelle? Jeg kjører værtfall selv med e46 og lader 0.5bar på 2500 og fullt 1.6 500rpm senere.kommer aldri til å bytte den ut med noe krx værtfall. Alt som gjelder motor er jo kun teori og fysikk. at krx kan yte bedre på akkurat en spesiell motor (komp, kammer) kan nok stemme det men her er det mange faktorer som spiller inn. http://www.turboservice.no/KRX400.html Mye det samme som GT28RS. Når du er godt fornøyd med din E46 så behold for all del den. Motorene vi snakker om de som er så godt som originale og jo nyere jo bedre. Jeg har kjørt flere biler med E46 turbo og vet hvordan denne lader i forhold til andre turboer. Hva har du gjort? Du har forresten en nyhet i vente som vil glede deg stort. Edited October 13, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 kordan gikk det med tommy idag? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 (edited) kordan gikk det med tommy idag? Elendig, og han var visst ikke alene hørte jeg. Vi får vente å se. Hva med å bare sette på en GT2860RS. Vi klarer jo lett 350-380hk med disse turboene , og de har meget rask spoolup . Det gjør dere nok. :lol EDIT: Bevisene ligger her: http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...tegory_Code=GRT http://www.atpturbo.com/root/maps/gt28rs.htm Edited October 13, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Den som bremset mest av Cosworthene var vel oppe i 386 i motor og 336 på hjul.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 det endte med veldig mye fusking og bilen min satte vel danserekord på rullen. Kunne ikke kjøre noe trykk og boostcontrolleren måtte stilles mye ned og myke oppspolingen. dette førte til bedre resultat, men allikevel tragisk. Gleder meg til kurvene kommer da det var en T34 som bremset med portet topp. Denne var skikkelig i støtet. (noe som vi egentlig viste fra før så en overraskelse var det ikke) Var en T3 som bremset også så blir spennende å sammenligne. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 det endte med veldig mye fusking og bilen min satte vel danserekord på rullen. Kunne ikke kjøre noe trykk og boostcontrolleren måtte stilles mye ned og myke oppspolingen. dette førte til bedre resultat, men allikevel tragisk. Gleder meg til kurvene kommer da det var en T34 som bremset med portet topp. Denne var skikkelig i støtet. (noe som vi egentlig viste fra før så en overraskelse var det ikke) Var en T3 som bremset også så blir spennende å sammenligne. hva entet du på da tommy w ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 (edited) Grønndyse oppsett med t34 turbo 48 eksos hus. 1.5 bar ladetrykk om jeg ikke husker feil. 308 på hjulene med 4x4 og grovt driverk. Mener det skulle være 378,57 hk i motoren. Edited October 13, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 ja få se papirene deres da folkens Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Alltid noe tull med disse NTS-turbo-bilene når de skal bremses? Merkelige greier 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Grønndyse oppsett med t34 turbo 48 eksos hus. 1.5 bar ladetrykk om jeg ikke husker feil. 302 på hjulene med 4x4 og grovt driverk. Mener det skulle være 371 hk i motoren. 308... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 2wd cos, T34 med .48 hus, lyseblå dyser,portet topp med sprekk ett eller annet sted.303 på hjul, 344 i motor. 1.5 bar ved maks hk.Turbo som gjorde at tallene ikke ble høyere. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 endte vel opp med rundt 250hk på hjulene.. så det blir vel sånn rundt 270-290 hk i motoren.. 1.24bar og fusk. prøvde med høyere trykk men da begynte fuskingen allerede i oppspolingen desverre. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 Pelle: Fikk ikke mer enn 1,3 bar på rulla uansett hva jeg justerte på bleed-ventilen pga fjæra i (jeg kaller det wastegateklokka) var for liten.Eksostrykket åpnet wastegateventilen ved 1,3bar. Nå har jeg satt inn en med strammere fjær, stod 25psi på den, da kan jeg øke trykket.Tenkte jeg skulle opp 0,1 bar til 1,7 bar, men vet ikke om jeg kommer til å øke noe mer enn det. Morten Javel? Hvilken wastegateklokke har du da? Jeg har nettopp "testet" en slik alu sak og det var skuffende greier. Enig med du der. Det er bedre å begrense trykket til rundt det du nevner og heller øke motorens topp effekt med kammer og mapping. Sparer drivverk og går bra. Litt synd at du har så lav komp. i forhold til ønsket maks ladetrykk. T34 med .48 hus, 303 på hjul, 344 i motor. 1.5 bar ved maks hk.Turbo som gjorde at tallene ikke ble høyere. Kan du ikke forklare hvordan du/dere kom frem til denne konklusjonen? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 prøvde litt høyere trykk på den, bare kutt på 4900 omdr da.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 prøvde litt høyere trykk på den, bare kutt på 4900 omdr da.... Man mener ikke at det er turboen sin feil vel? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 (edited) sorry, da har jeg husket feil i såfall......men da er det jo 308 hk på hjul og 378 i motor... i følge dem som fulgte med i timene da Tommy, jg tror du hadde rusk i forgasseren jeg... Og skål... Edited October 13, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 sorry, da har jeg husket feil i såfall......men da er det jo 308 hk på hjul og 378 i motor... i følge dem som fulgte med i timene da Tommy, jg tror du hadde rusk i forgasseren jeg... Og skål... 378hk på grønndyser??? -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 378hk på grønndyser??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Pelle Væck: Hvordan Janna kom fram til denne konklusjonen?? Det var Polly som sa det. Den turboen han bremset med var en liten turbo. Har en t-4 liggende, og Polly mente at hadde han bremset den med DEN turboen ville han fått cirka 40 hester med, dvs cirka 400 i motor. Så enkel er den konklusjonen! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 Pelle Væck: Hvordan Janna kom fram til denne konklusjonen?? Det var Polly som sa det. Den turboen han bremset med var en liten turbo. Har en t-4 liggende, og Polly mente at hadde han bremset den med DEN turboen ville han fått cirka 40 hester med, dvs cirka 400 i motor. Så enkel er den konklusjonen! Jooo, for DEG er det nok det, men for de som følger med så var det en annen som klarte hele 378 hk med det som her fremstilles som IDENTISK turbo og i tillegg har vi det som Combatkit postet. Det er en god grunn til at den andre og større turboen ikke står på lenger. (Med forbehold om at jeg husker rett da) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Jooo, for DEG er det nok det, men for de som følger med så var det en annen som klarte hele 378 hk med det som her fremstilles som IDENTISK turbo og i tillegg har vi det som Combatkit postet. Det er en god grunn til at den andre og større turboen ikke står på lenger. (Med forbehold om at jeg husker rett da)378 hester ja.. Men Polly sa etterpå at det var cirka 350 hester i motor (ikke spør meg hvorfor han sa det). Så har han kanskje andre dyser og diverse andre saker også. Mye som kan spille inn der på de siste få hestene som skiller.Grunnen til at Janna kjører med den turboen som er mindre, er fordi han ville ha tidligere ladetrykk. Den som bremset mest effekt av disse har jo også 4x4. Så Janna har jo like mye effekt på hjulene. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Hva er realistiske maks hk-tall for T34'n ifølge kompressor-map? med f.eks .48 eksoshus? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 378 hester ja.. Men Polly sa etterpå at det var cirka 350 hester i motor (ikke spør meg hvorfor han sa det). Så har han kanskje andre dyser og diverse andre saker også. Mye som kan spille inn der på de siste få hestene som skiller.Grunnen til at Janna kjører med den turboen som er mindre, er fordi han ville ha tidligere ladetrykk. Den som bremset mest effekt av disse har jo også 4x4. Så Janna har jo like mye effekt på hjulene. Hehehe, interessant. Ja, og som vi ser er det ikke turboen alene som bærer ansvaret for effekten. Ja, jeg forstod det slik. Én av få fordeler med 2wd. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now