Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Hva er egentlig forskjellen på KX, IRX, SX osv?

Ligger det noe i de forskjellige navnene? tenker da ikke på hk ratingen.

 

Slik har har oppfattet det så er turboer med 2 bokstavs betegnelse uten WG, de med 3 bokstavs betegnelse har integrert WG.

 

K betyr at turboen bygges av KKK komponenter og S betyr Schwitzer.

 

KX er da turbo med mye KKK deler uten Wg.

KRX er turbo med mye KKK deler og integrert WG.

Det samme gjelder da for SX og SRX.

 

Hvorfor det heter IRX vet jeg ikke annet enn at den har intergrert WG. Den er bygget av mye KKK deler.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Joda, typisk resultat dette.

Legg merke til turtallet og ønsket diff utveksling. Tenk hvilke kammer en Ford motor må ha for å dra 9000 o/min og tenk på hvordan disse vil funke i en gatebil med 3,62 utveksling.

 

Lavt drivhjulsmoment og 140 km/t på 2. gear. :wacko:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

KRX 400 på uklødd 4x4 Cosworthmotor gir mye bundrag.

Dette er på bane på 2. gear, ut av sving.

 

Ikke tro at senterdiffen er dårlig. Bilen går 0-60 km/t på 1,8 sek og 0-100 km/t på 4,3 sek med gatedekk.

 

http://www.curbz.org/index.php?option=com_...5&Itemid=27

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

chipen er ikke så veldig tilpasset da den ikke har vært på rulle eller livmappet på annen måte. snakk med pukkelrygg ang chipet, men noe spesielt tilpasset vil jeg ikke si det er.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har en nyoverhalt motor med grp a. pakning, høytrykkspumpe, nye lager osv. Overhalt av ebb. Eneste som er gjort med motoren er 270chip, blueflame eksos og kn innsatsfilter . Hvilken av disse krx/irx turbo vil funke best på min 2wd motor? Og hvor store dyser bør jeg ha?

 

Pelle?

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en nyoverhalt motor med grp a. pakning, høytrykkspumpe, nye lager osv. Overhalt av ebb. Eneste som er gjort med motoren er 270chip, blueflame eksos og kn innsatsfilter . Hvilken av disse krx/irx turbo vil funke best på min 2wd motor? Og hvor store dyser bør jeg ha?

 

Pelle?

 

Jeg ville valgt KRX 400 turboen og kombinert denne med dyser som f.eks Bosch sine lyseblå # 400 ( eller noen moderne litt større) sammen med chip fra pukkelrygg. Videre hadde jeg hullborret luftfilterboksen og montert en større intercooler.

 

Når det gjelder dette med "funke best", så er det subjektivt og noen vil nok mene at IRX 450 er det riktige valget av de to, men i forhold til det du skriver mener jeg at KRX 400 er det rette valget for deg. Jeg antar da at du har 2wd eksosmanifold.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, har 2wd manifold :)

 

Er ute etter en motor som har en tidlig og fin dreimoment-kurve som klarer å skyve bra fra i bakker, forbikjøringer o.l.

 

Hvor mange DIN HK/NM tror du dette oppsettet vil gi?

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, har 2wd manifold :)

 

Er ute etter en motor som har en tidlig og fin dreimoment-kurve som klarer å skyve bra fra i bakker, forbikjøringer o.l.

 

Hvor mange DIN HK/NM tror du dette oppsettet vil gi?

 

Da mener jeg at dette er turboen for deg.

KRX 400 har kapasitet til å levere stor nok luftmengde til at en motor kan produsere 400 hk. Hvor mye du får ut av motoren din avhenger av motorens tilstand, kammer, mapping/chip osv. På en mer eller mindre standard motor tør jeg påstå at du får høyere drememoment og høyere effekt med KRX 400 en med andre turboer som f.eks T34. I tillegg får du betydelig tidligere lading.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Da mener jeg at dette er turboen for deg.

KRX 400 har kapasitet til å levere stor nok luftmengde til at en motor kan produsere 400 hk. Hvor mye du får ut av motoren din avhenger av motorens tilstand, kammer, mapping/chip osv. På en mer eller mindre standard motor tør jeg påstå at du får høyere drememoment og høyere effekt med KRX 400 en med andre turboer som f.eks T34. I tillegg får du betydelig tidligere lading.

Pelle kan du høyre med norsk turboservice om dei kan låne meg ein turbo som eg kan bremse med ??må klare 750hk... Eg ska bremse ein motor no snart med gt4088r ar 95 eksos. Kunne vore greit og fått eit bremsepapir svart på kvitt no.. Benny sin motor var vist ikkje optimal meina du, ka kammer ska eg bruka?? eg kjøper dei du anbefale.. kompresjonen på denne motoren blir 8/1 den er einaste eg ikkje endra... og so bruka eg mine kammer på gt turboen ?? og dette tilbudet er gratis selfølgeli eg mapper med begge turboene... må jo vera ein kjempe reklame for norsk turboservice??begynner og bli lei at du seier bilene går betydelig bedre ut av svinger osv må vel kunne få dette svart på kvitt ein gang for alle vel enig??

Link to comment
Share on other sites

Pelle kan du høyre med norsk turboservice om dei kan låne meg ein turbo som eg kan bremse med ??må klare 750hk... Eg ska bremse ein motor no snart med gt4088r ar 95 eksos. Kunne vore greit og fått eit bremsepapir svart på kvitt no.. Benny sin motor var vist ikkje optimal meina du, ka kammer ska eg bruka?? eg kjøper dei du anbefale.. kompresjonen på denne motoren blir 8/1 den er einaste eg ikkje endra... og so bruka eg mine kammer på gt turboen ?? og dette tilbudet er gratis selfølgeli eg mapper med begge turboene... må jo vera ein kjempe reklame for norsk turboservice??begynner og bli lei at du seier bilene går betydelig bedre ut av svinger osv må vel kunne få dette svart på kvitt ein gang for alle vel enig??

 

 

Genial ide...

Håper nts er like int. i og bevise dette som pelle væck er... :)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

går ting etter planen så blir det bremsing av en umappet bil med krx400 neste helg.. std eksos og helt std motor.

 

 

Blit jo noe helt annet det da...

Håper nts låner ut en turbo til husnes. Det skulle jo vise temmelig bra på den testen der hvor utrolig mye bedre nts turboen er.

 

Men bare kom med bremsepapirene til denne med standar motor og da.

 

Hva som skjedde med din motor foresten? siden den raste?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

har ikke funnet ut årsaken enda siden jeg ikke har åpnet opp motoren og heller ikke testet bensinsystemet.. dette skal gjøres en av dagene nå som ny motor er på plass.

bare å møte opp hos polly. Denne turboen min blir en sammenligning mot T34 og E46. Satser på at noen har slik turbo som kommer til å bremse der. Det skal komme en med T3 turbo på cosworth og det blir spennende å se hvordan kurvene blir mellom min og den. Hvertfall siden eier mener min går bedre selvom toppeffekten er ganske lik.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

har ikke funnet ut årsaken enda siden jeg ikke har åpnet opp motoren og heller ikke testet bensinsystemet.. dette skal gjøres en av dagene nå som ny motor er på plass.

bare å møte opp hos polly. Denne turboen min blir en sammenligning mot T34 og E46. Satser på at noen har slik turbo som kommer til å bremse der. Det skal komme en med T3 turbo på cosworth og det blir spennende å se hvordan kurvene blir mellom min og den. Hvertfall siden eier mener min går bedre selvom toppeffekten er ganske lik.

 

 

Er i nordsjen da..

Men skal bremse min motor senere med turbonetics t3/t04e 50 stg. 2 a.r 63 se hvordan det går....

 

Blir gøy og se bremsepapir fra det treffet ja, men vil jo altid være varijasjoer fra motor til motor, og bremse sån som husnes foreslår vill jo gi et litt mere samenlignbart resultat.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

jepp... kommer med min med t34 turbo. Så får vi se hvor mye mer hk det er med dem super turboene dem selger.

 

Men det beste er jo å teste en og samme motor med begge turboene, slik som raimond foreslår. Da blir jo utganspunktet det samme. Så blir spennende og se om pelle står for sine ord her, og om han tørr å ta utfordringen. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Pelle kan du høyre med norsk turboservice om dei kan låne meg ein turbo som eg kan bremse med ??må klare 750hk... Eg ska bremse ein motor no snart med gt4088r ar 95 eksos. Kunne vore greit og fått eit bremsepapir svart på kvitt no.. Benny sin motor var vist ikkje optimal meina du, ka kammer ska eg bruka?? eg kjøper dei du anbefale.. kompresjonen på denne motoren blir 8/1 den er einaste eg ikkje endra... og so bruka eg mine kammer på gt turboen ?? og dette tilbudet er gratis selfølgeli eg mapper med begge turboene... må jo vera ein kjempe reklame for norsk turboservice??begynner og bli lei at du seier bilene går betydelig bedre ut av svinger osv må vel kunne få dette svart på kvitt ein gang for alle vel enig??

 

Selvsagt kan jeg det, men hvorfor? Jeg får selvsagt ikke låne turboer gratis derfra selv, så hvorfor skulle NTS låne bort en turbo gratis til deg fordi at jeg spør?

 

Turboen du bør kjøpe heter SX 850. Kompressorhjulet har diametre 65/92 og turbinen 81/72 med A/R 1.00 singel eller twin flow og dersom du sammenligner med GT4088 så ser du hvor mye dårligere den er. (65/88, 77/65 eller 71 A/R 0.95, 1.19 eller 1.34)

 

Hvor mange er det som mener at motoren du viser til var optimal? Kjenner du i det hele tatt til noen?

 

Du hører selvfølgelig med NTS om hvilke kammer som er de beste til nevnte turbo og dine motorspec forøvrig. For meg er dette fullstendig IDIOT effekt på en knøttliten Cosworthmotor pga mikoskopisk levetid (med mindre man skur ned for å øke holdbarheten, noe som da bekrefter at dette er IDIOT effekt) så derfor er det av mindre interesse for meg, men hør med NTS som VET hva turboen deres liker best.

 

Ja, kjempereklame for NTS så da er det best at du tar dialogen direkte med dem også.

 

Nå får man neppe se hvor mye bedre respons og hvor mye bedre bilene går ut av svinger osv med hjelp at ett bremsepapir, selv om jeg er sikker på at det vil vise en betydelig forbedring.

 

Hvis du vil låne turbo gratis så hør med kompisen din Benny da. Jeg er rimelig sikker på at SX 700 klarer minst like gode resultater som GT4088. Garrett selv oppgir denne til maks 650 hester på tragisk lave 1,4 BAR ut fra turbo. Hvorfor vil du bruke denne på en motor som du sier MÅ klare 750 hester?

 

Vi vet jo hvordan det gikk med levetiden, eller?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kan jeg det, men hvorfor? Jeg får selvsagt ikke låne turboer gratis derfra selv, så hvorfor skulle NTS låne bort en turbo gratis til deg fordi at jeg spør?

 

Turboen du bør kjøpe heter SX 850. Kompressorhjulet har diametre 65/92 og turbinen 81/72 med A/R 1.00 singel eller twin flow og dersom du sammenligner med GT4088 så ser du hvor mye dårligere den er. (65/88, 77/65 eller 71 A/R 0.95, 1.19 eller 1.34)

 

Hvor mange er det som mener at motoren du viser til var optimal? Kjenner du i det hele tatt til noen?

 

Du hører selvfølgelig med NTS om hvilke kammer som er de beste til nevnte turbo og dine motorspec forøvrig. For meg er dette fullstendig IDIOT effekt på en knøttliten Cosworthmotor pga mikoskopisk levetid (med mindre man skur ned for å øke holdbarheten, noe som da bekrefter at dette er IDIOT effekt) så derfor er det av mindre interesse for meg, men hør med NTS som VET hva turboen deres liker best.

 

Ja, kjempereklame for NTS så da er det best at du tar dialogen direkte med dem også.

 

Nå får man neppe se hvor mye bedre respons og hvor mye bedre bilene går ut av svinger osv med hjelp at ett bremsepapir, selv om jeg er sikker på at det vil vise en betydelig forbedring.

 

Hvis du vil låne turbo gratis så hør med kompisen din Benny da. Jeg er rimelig sikker på at SX 700 klarer minst like gode resultater som GT4088. Garrett selv oppgir denne til maks 650 hester på tragisk lave 1,4 BAR ut fra turbo. Hvorfor vil du bruke denne på en motor som du sier MÅ klare 750 hester?

 

Vi vet jo hvordan det gikk med levetiden, eller?

 

Er du som snakker so bra om disse turboene eg berre kom med eit tilbud eg. Vi får sjå ka gt4088r klare da:) benny sin turbo var tom på 700hk det er jo bevist da får vi vist aldri oppklart dette da....bedre tilbud får du hverfall ikkje..

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck: Du som tjener deg noen kroner når du selger NTS turboer må jo kunne få lånt en turbo..? De har vel noen nyoverhalte som kan bli testet litt i benken.. Eller tåler de ikke det? ;)

Må gripe sjansen nå når du har den. Er ikke hver dag du kan overbevise alle her inne om at NTS er tingen. Feig hvis ikke.. ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

PINGLER ut når det kommer til stykket ja ...

 

Jeg husker godt med Vinge sin første GT3071R turbo....han ville ha et mindre kompressorhus på den med 3" innsug .

Så jeg skaffet et hus med 3" innsug og .60ar , fra gt2871r 56trim , og satte på for ham .

Da hadde Pelle visstnok blitt rasende , og sagt at han ville få 50hk mindre effekt da .

Dette VISSTE jeg selv var tull , men jeg ringte likevel til Garrett selv , og fikk snakke med en spesialist der (USA) .

Han bare lo hardt når jeg forklarte ham dette .

Han sa : Vi har klart å få ut over 400whp med det lille komp huset fra GT25R , på gt3071r (de hadde laget disse på spesial bestilling til en grunnet plassproblemer) .

Turbo Dymanics i UK hadde jo en test i Performance Ford .

GT3071R i maskinerte T34 hus (altså et LITE komp hus).

Denne klarte 480hk (på mye trykk vel å merke, men ikke noe mer enn den sr500 motoren han snakker om hele tiden) .

De klarte 2 bar på 2300omdr

2.2bar på 2800

2.6bar på 3500

So much for Pelles "teorier" .

Men , han kan sikkert hjelpe mye folk her med mer "vanlige" oppsett , og ordinære problemer .

Ingen tvil om det .

Tviler egentlig mer på at de som FAKTISK bygger versting motorene her , har stort behov for hans hjelp .

Og , som vi ser her , så ser det ut som han trekker seg igjen .

Men , PRATE seg ut av dette igjen , klarer han helt sikkert .

 

Nå skulle jo nylig Tommy W her , bygge seg ny motor .

Han ringte flere ganger til en jeg kjenner bl.a. . , og maste om å bygge motoren sin .

Jeg lurte veldig på dette ....hvorfor skulle ikke bare Pelle gjøre dette for Tommy W ?

Link to comment
Share on other sites

Er en billig investering det å ta med seg en låneturbo, for så og bevise påstander og myter med fakta. Så kan man selge,...hvis produktet overbeviser

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...