Sierra_2.9 Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 bilde av motor med IRX turbo?2,2 bar på grønne dyser...dæven, hvor lenge holder det? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 bilde av motor med IRX turbo?2,2 bar på grønne dyser...dæven, hvor lenge holder det? Kommer jo helt an på hvor mye luft turboen leverer på 2,2bar og fint lite med ladetrykket og gjøre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Høres jo litt merkelig ut mtp. hvor mye en T34 leverer med 2,2bar i forhold til hva grønndysene leverer.Så med 2,2bar, irx450 og grønndyser høres det ut som en ganske lite effektiv motor.Der turboen mest sannsynlig ikke er problemet. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Det går jo litt på hvordan chipet er også da. på forrige min så klarte jeg ikke å få mer enn 1,3 bar på IRX450 pga de grønne dysene var helt tom. lå rundt 14-15:1 i lambdapå grunn av det lave mottrykket så overlevde motoren så lenge jeg hadde den. liten stund etter hørte jeg snakk om at nye eier kjørte over 2 bar med samme dysene uten at det gikk noe bedre av den grunn.sannsynligvis er chipet skiftet, kammer justert feil eller noe annet er feil i oppsettet.Det er ikke bare hva turboen klarer som avgjør hvor mye effekt en klarer på et gitt ladetrykk, dette er det stort sett chipet og innstillinger av kammer osv som avgjør. en annen ting er jo at det var jo virkelig en her inne som trodde at de grønne dysene hans virkelig klarte å gi ham 385hk med en T34 og postordre chip. Jeg har kjørt langt over 2bar ladetrykk på orginale 4x4 dyser uten at det gir noe særlig mer enn 250hk med steg1 chip. på samme motor ved turbo bytte og chip over til ett slags steg3 gjorde motoren 340hk på 1.3 bar uten at noe ble justert utenom software, map og dyser. det er mye som avgjør hvor høy fyllingsgrad en får og ved dårlig fyllingsgrad vil det jo fort bli høyt ladetrykk uten å gi mye effekt. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Høres jo litt merkelig ut mtp. hvor mye en T34 leverer med 2,2bar i forhold til hva grønndysene leverer.Så med 2,2bar, irx450 og grønndyser høres det ut som en ganske lite effektiv motor.Der turboen mest sannsynlig ikke er problemet. Denne bilen jeg snakker om, fungerer utrolig bra og ifølge g-måler gjør den 0-100 på 4.8 sekunder og 0-402 meter på 12.4 sekunder, så jeg syns den er veldig effektiv i forhold til oppsett. Den gang det blei målt, kjørte han på 1.7-1.8bar, og var liten forskjell fra 1.3bar som var da han kjøpte bilen... var etter han begynte lade over 1.8 at det virkelig begynte skje noe... Ifølge samme måling blei beregningen ca 390hk den gangen... regnet da med ca 50hk i drivverkstap... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Denne bilen jeg snakker om, fungerer utrolig bra og ifølge g-måler gjør den 0-100 på 4.8 sekunder og 0-402 meter på 12.4 sekunder, så jeg syns den er veldig effektiv i forhold til oppsett. Den gang det blei målt, kjørte han på 1.7-1.8bar, og var liten forskjell fra 1.3bar som var da han kjøpte bilen... var etter han begynte lade over 1.8 at det virkelig begynte skje noe... Ifølge samme måling blei beregningen ca 390hk den gangen... regnet da med ca 50hk i drivverkstap...hvilken eksosmanifold bruker han? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 bilde av motor med IRX turbo? IRX450 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 irx 450 med kkk #6 eksos hus. i en gammal ohc vist det skulle være av interesse. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 hvilken eksosmanifold bruker han? Standard 2wd... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 og hva er så stygt med den i motorrommet? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 og hva er så stygt med den i motorrommet? det står irx på den.. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 det står irx på den.. Nækj.. den ser liksom ikkje hjemme ut på ein måte Har prata litt med T-king å han snakka om ein T3 super trim 60.. Jækla usikker hva eg skal velge.Vil ha ein kvikk bil som ikkje går til Hæ#¤%& med ein gang! Ser at det er på moten med T3/T04E med ar50 på eksos sida i england.. noen som har prøva det her til lands?? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Nækj.. den ser liksom ikkje hjemme ut på ein måte Har prata litt med T-king å han snakka om ein T3 super trim 60.. Jækla usikker hva eg skal velge.Vil ha ein kvikk bil som ikkje går til Hæ#¤%& med ein gang! Ser at det er på moten med T3/T04E med ar50 på eksos sida i england.. noen som har prøva det her til lands?? Kjøpte en T34 hybrid turbo av T-king. Den havarerte etter andre oppstart. olje å alt fikk den.Fikk byttet i en gt3071R og de fleste sier at det var et mye bedre valg, og at eg kommer te å bli fornøyd så vi får se når chip i fra pukkelrygg kommer 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Kjøpte en T34 hybrid turbo av T-king. Den havarerte etter andre oppstart. olje å alt fikk den.Fikk byttet i en gt3071R og de fleste sier at det var et mye bedre valg, og at eg kommer te å bli fornøyd så vi får se når chip i fra pukkelrygg kommer Dette blir bra hvet du Link to comment Share on other sites More sharing options...
carbon Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Dette blir bra hvet du gleder meg no verker i høyre foten.. hehe 4x4 cosworthE46 Touring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Nå har eg kastet bort noen timer på å lese 39sider Har en kamerat som kjører med Krx400 med 450 trykk hus, på sin Toyota Celica GT4 (3s-gte)Nå kjører han med ca1bar, den går betydelig bedre en min 200sx s14 (sr20det) med GT2860rs på samme trykk.Desse motorene er helt originale uten om att han har smidde stempel og råder. selvfølgelig er dette 2 forskjellige motorer, men ganske like i oppbygning. Det eg vil fram til er att hans Celica virker mye kvikkere og sterkere en min 200sx.Den kommer tidligere og hardere en min, tømmer gir fort som fy.Begge bilene skall mappes ordentlig så får vi se hvem som er kjappest Så det att folk slenger dritt osv om KRX seien, ser eg bare på som "svada" fra dem side. Men dette gikk vell øret forbi de hardbanka Cossi karene ? er jo tross alt bare riskokerer 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 (edited) Nå har eg kastet bort noen timer på å lese 39sider Har en kamerat som kjører med Krx400 med 450 trykk hus, på sin Toyota Celica GT4 (3s-gte)Nå kjører han med ca1bar, den går betydelig bedre en min 200sx s14 (sr20det) med GT2860rs på samme trykk.Desse motorene er helt originale uten om att han har smidde stempel og råder. selvfølgelig er dette 2 forskjellige motorer, men ganske like i oppbygning. Det eg vil fram til er att hans Celica virker mye kvikkere og sterkere en min 200sx.Den kommer tidligere og hardere en min, tømmer gir fort som fy.Begge bilene skall mappes ordentlig så får vi se hvem som er kjappest Så det att folk slenger dritt osv om KRX seien, ser eg bare på som "svada" fra dem side. Men dette gikk vell øret forbi de hardbanka Cossi karene ? er jo tross alt bare riskokerer Blir som å sammenligne epler og pærer. Bare fordi det er frukt betyr ikke at det smaker det samme.. Kompresjon, kammer innsug, eksos. alt har innvirkning.. Har aldri prøvd krx så aner ikke om den er bra bare for å ha det sagt. Vet du hvor mye luft begge turboene leverer på samme trykk da? Edited April 25, 2010 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
MK2 COSWORTH Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Ett annet spørsmål er HVORDAN er utveksling i girkasse og diff i forhold til hverandre??? kan bli lurt dær... Escort MK2 Cosworth 1977Taunus GT Cosworth 1974 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Blir som å sammenligne epler og pærer. Bare fordi det er frukt betyr ikke at det smaker det samme.. Kompresjon, kammer innsug, eksos. alt har innvirkning.. Har aldri prøvd krx så aner ikke om den er bra bare for å ha det sagt. Vet du hvor mye luft begge turboene leverer på samme trykk da? Dette var bare "synsing" fra min side, Krx400 flytter en del mer en hva GT2860rs klarer på samme trykk ja.Så det utgjør jo en god forskjell bare der.KRX serien er nok ment for ha ett godt og langt effekt register, men det folk henger seg opp i er tall og hvordan andre turboer i samme klasse produserer mer hester.Med tid å stunder kommer det noe som er bedre en KRX igjenn og da blir det sikkert like mye "ståhei" som i denne posten.Og Nei, eg sier ikke att KRX er bedre en noen annen turbo. Men kanskje det kan være artig å prøve noe nytt til en forandring ? Turbo velger man etter smak og behag, og hvordan motoren er satt opp.Noen er faktisk svært glad i "ketchup" effekt, menst andre igjenn setter respons og kjørbarhet først. Ett annet spørsmål er HVORDAN er utveksling i girkasse og diff i forhold til hverandre??? kan bli lurt dær... Du har nok rett der, siden Celica GT4 er 4wd så har den nok lettere utveksling i girkassa.Kan bli litt blind på det med akselerasjon når en har tett steget girkasse.Den overasket meg vertfall 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Jeg har ihvertfall begynt å sette respons først. Men tør liksom ikke gamble på turbo når det faktisk er en del penger man snakker om.. Hørt at de nye Borg Warner turboene skal være bra. Bedre enn Garrett GT. Garrett har jo faktisk kopiert turbinbladene deres for å holde følge. Det ryktene sier ihvertfall Hadde vært arti å prøvd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Er bra fornøyd med krx400 på cosworth`n min hvertfall , blir enda mer fornøyd når jeg får livemappa greiene Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Jeg har ihvertfall begynt å sette respons først. Men tør liksom ikke gamble på turbo når det faktisk er en del penger man snakker om.. Hørt at de nye Borg Warner turboene skal være bra. Bedre enn Garrett GT. Garrett har jo faktisk kopiert turbinbladene deres for å holde følge. Det ryktene sier ihvertfall Hadde vært arti å prøvd.. Heller bruke Comp turbo 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 26, 2010 Author Share Posted April 26, 2010 1. Turbo velger man etter smak og behag, og hvordan motoren er satt opp.2. Den overasket meg vertfall 1. Hmm, inntrykket er heller at folket velget turbo på grunnlag av antagelser, rykter og "det andre folk" bruker.Det har skjedd mye på turbofronten de siste årene, men mange velger likevel turboer med gammelt opphav. 2. Hvis det hadde vært mulig å byttelåne turbo og ECU på disse to bilene så hadde nok resultatet blitt det samme. Alle GT28 har ett veldig lite turbinhjul og de har derfor eksoskapasitet deretter. Heller bruke Comp turbo WHY?? En anbefaling kan godt følges opp med en forklaring på hvorfor? En bilkjommi skal ha seg ny 550 hk turbo og KRB anbefalte Comp. Da Turbonetics ikke hadde hjul med kapaistiet + ønskede egenskaper. Etter endel undersøkelse kan jeg iallefall opplyse om at Comp. turbo, det blir det IKKE. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 1. Hmm, inntrykket er heller at folket velget turbo på grunnlag av antagelser, rykter og "det andre folk" bruker.Det har skjedd mye på turbofronten de siste årene, men mange velger likevel turboer med gammelt opphav. 2. Hvis det hadde vært mulig å byttelåne turbo og ECU på disse to bilene så hadde nok resultatet blitt det samme. Alle GT28 har ett veldig lite turbinhjul og de har derfor eksoskapasitet deretter. WHY?? En anbefaling kan godt følges opp med en forklaring på hvorfor? En bilkjommi skal ha seg ny 550 hk turbo og KRB anbefalte Comp. Da Turbonetics ikke hadde hjul med kapaistiet + ønskede egenskaper. Etter endel undersøkelse kan jeg iallefall opplyse om at Comp. turbo, det blir det IKKE. Har kjøpt av KRB nå. Raimond har prøvd denne turboen på både en Audi og Cosworth med 650-750 hester og sammenlignet med Garrett GT serien.Konklusjonen var at bare ved å bytte turbo uten å endre noe, ga faktisk Comp turboen en god del mer effekt og nm. Den kom igang 100 rpm seinere enn GT turboen. Trengte mindre ladetrykk med Comp turboen for å oppnå samme effekt som med GT turboen. Raimond gikk god for denne, og ville heller anbefale å kjøpe Comp enn GT turbo. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Kommer til å kjøpe meg ein T3 super trim 60 eg..Håper den funker greit på grønt oppsett Skal visst være veldig rask å det liker eg!Trenger ikkje 400hk i ein "kosebil" The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now