Janna Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 ja nettopp. Legg merke til den formen på momentkurven og hvor tidlig den gir seg. Høyden på tallene gidder jeg ikke diskutere enda en gang da de er virkelig på tryne. http://www.pollymotorsport.no/bilder/bilde...4wd_Tommy_W.JPGHer er samme motor med annen topp som nå, orginal eksos, lavere ladetrykk, fusking osv. Dette sier alt om troverdigheten til tallene den gang. Forøvrig så gikk bilen min på linje med en helt normal steg 1 cosworth den gang også. Nå er det flere som har steg 3 som mener de ikke har sjangs. Polly ville ikke ut med hva som gjorde den store forskjellen med tallene, men at det er jukset med den gang hersker det lite tvil om. Du kan forøvrig ta en lett telefon til litt seriøse folk både i norge og england ang hva som er mulig med så lite bensin. Husk at subaruen tømte 380cc dyser på 255hk der ute denne gangen og Jan sin har bare Bosch 803 som normalt yter 330cc og i tillegg krever det livemap for å få ut alt som er å hente av effekt fra dysene og da klarer de 340-350hk. Så det du sier er at Polly jukset med tallene sist gang (fmcn treff ) ??Og hvis så skulle være sant, hva er det som tilsier at ikke det samme er skjedd med bremsepapirene dine denne gang? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboTommy Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 (edited) Så det du sier er at Polly jukset med tallene sist gang (fmcn treff ) ??Og hvis så skulle være sant, hva er det som tilsier at ikke det samme er skjedd med bremsepapirene dine denne gang? Antageligvis fordi at ALLE målte resultat er "lave"... Standardbiler som gir 10-20hk mindre enn original effekt. På fordbremsingen, hadde en BMW 325 M20B25, 176hk\210nm i motor, denne gang hadde en chippet M50B25 som har 21hk\23nm mer org, kun 4hk\19nm mer. Nå vet jeg ikke hvilke mods som var gjort på den andre, og om chippen var skikkelig på denne, men forskjellen skulle vært større. Er målt 155 vs 157hk på hjul på de to bilene. Edited November 29, 2008 by TurboTommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 du tror du får masse hester av chip på sugemotorer? vanlig at standarbilers effekt er målt på motoren og har derfor tap i drivverk osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Finnes det noen bilder av motoren din Tommy W så man kan se hvordan det passer med en krx400 med tanke på modder som måtte gjøres ? If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboTommy Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 du tror du får masse hester av chip på sugemotorer? vanlig at standarbilers effekt er målt på motoren og har derfor tap i drivverk osv. Nei, et par hk om du er heldig. Men poenget at ene bilen har 192hk i motor, andre har 171hk org i motor, og forskjellen i motor mellom de to er 4hk, og på hjul 2hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 1. Når det gjelder punkt 3. so har eg ihverfall dokumentasjon og eg synser ikkje slik som du alltid driver med2. , men min venn..... 3. har lika mykje respekt for deg som eg har for ei flue... 4. so ein dag lykkes kansje du og med noko 5. lykke til.......1. Betviler ikke dokumentasjonen din.2. Det er også feil ja. 3. Hehehe, ja. 4. Nja, det er vel tvilsomt?5. Takk. 1. Så det du sier er at Polly jukset med tallene sist gang (fmcn treff ) ??Og hvis så skulle være sant, hva er det som tilsier at ikke det samme er skjedd med bremsepapirene dine denne gang?1. 385 hk på en Cosworth med 4 stk grønndyser er ganske urealistisk. 2. Alle tall virker både fornuftig og realistiske og hvis du sjekker resultatet til Caprien nå, og tidligere hos Toyparts, så ser du at det stemmer ganske bra i begge tilfellene. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 (edited) Antageligvis fordi at ALLE målte resultat er "lave"... Standardbiler som gir 10-20hk mindre enn original effekt. På fordbremsingen, hadde en BMW 325 M20B25, 176hk\210nm i motor, denne gang hadde en chippet M50B25 som har 21hk\23nm mer org, kun 4hk\19nm mer. Nå vet jeg ikke hvilke mods som var gjort på den andre, og om chippen var skikkelig på denne, men forskjellen skulle vært større. Er målt 155 vs 157hk på hjul på de to bilene. Det var ett spørsmål til Tommy W dette, så ikke svar for han da det er jo ganske alvorlig. Antageligvis??? FJUSKET Polly med bremseresultatene på FMCN treffet er spørsmålet? Rs100 skrev: 1. 385 hk på en Cosworth med 4 stk grønndyser er ganske urealistisk. 2. Alle tall virker både fornuftig og realistiske og hvis du sjekker resultatet til Caprien nå, og tidligere hos Toyparts, så ser du at det stemmer ganske bra i begge tilfellene. Quote end Greit nok, og jeg vil ikke motsi det da du garantert har mer teoretiske kunnkskaper enn meg om det. Men mange urealistiske ting er blitt oppnådd før. Hadde det blitt sagt at det var blitt oppdaget en feil ved bremsingen på fmcn treffet, så hadde det vårt greit.Men at ett firma skal fjuske, og det uten å ha noeå tjene på det er vel en drøy påstand. Isåfall bør jo fmcn få pengene tilbake, eller en gratis ny bremsedag for de samme bilene/personene? Edited November 29, 2008 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Rart alt skulle være feil når Tommy fikk dårlige resultater, og alt var riktig når han fikk gode resultater.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboTommy Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Enkleste løsningen er jo for en av de som bremset sist gang, med T34 etc, til å smelle den opp på rullen hos Polly. Tar vel ikke mer enn en halvtime, og litt penger må vel kunne samles sammen for å betale for det Det var ett spørsmål til Tommy W dette, så ikke svar for han da det er jo ganske alvorlig. Antageligvis??? Ja, er like før jordrotasjonen snur Ja, antageligvis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Enkleste løsningen er jo for en av de som bremset sist gang, med T34 etc, til å smelle den opp på rullen hos Polly. Tar vel ikke mer enn en halvtime, og litt penger må vel kunne samles sammen for å betale for det Ja, er like før jordrotasjonen snur Ja, antageligvis... Hvorfor betale ENDA en gang, når det er Polly som har gjort en eventuell feil? Er prinsipp sak. Skal være unødvendig å betale på nytt når du allerede har betalt.Men noen som kan bekrefte at tallene fra FMCN treffet er feil da?? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboTommy Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Fordi at det kan være noe så enkelt som at rullen har vært justert etc for alt det vi vet. Ikke godt å si egentlig. Er ikke noe statoilkopp dette her, at man har gratis påfyll for resten av livet Det kan vel ingen bekrefte før man får prøvd en bil som er slik den var sist gang, en gang til nå, så får man sett om KRX400 virkelig er en dritturbo eller om den er bra greier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Jaja.. Da er vi tilbake til det evinnelige problemet om hvilken rulle som er riktig da. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboTommy Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Jaja.. Da er vi tilbake til det evinnelige problemet om hvilken rulle som er riktig da. Det vil man aldri få vite om man ikke kjører eksakt samme bilen på samtlige ruller, noe som vil være vanskelig. MEN, det vil vise forskjellen mellom en T34 og KRX400 uansett om rullen er "feil" eller ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Enkleste løsningen er jo for en av de som bremset sist gang, med T34 etc, til å smelle den opp på rullen hos Polly. Tar vel ikke mer enn en halvtime, og litt penger må vel kunne samles sammen for å betale for det Ja, er like før jordrotasjonen snur Ja, antageligvis... Alvorlig i den grad det blir påstått at ett firma driver å svindler folk uten å bakke det opp med noe konkret. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 (edited) Det var ett spørsmål til Tommy W dette, så ikke svar for han da det er jo ganske alvorlig. Antageligvis??? FJUSKET Polly med bremseresultatene på FMCN treffet er spørsmålet? Rs100 skrev: 1. 385 hk på en Cosworth med 4 stk grønndyser er ganske urealistisk. 2. Alle tall virker både fornuftig og realistiske og hvis du sjekker resultatet til Caprien nå, og tidligere hos Toyparts, så ser du at det stemmer ganske bra i begge tilfellene. Quote end Greit nok, og jeg vil ikke motsi det da du garantert har mer teoretiske kunnkskaper enn meg om det. Men mange urealistiske ting er blitt oppnådd før. Hadde det blitt sagt at det var blitt oppdaget en feil ved bremsingen på fmcn treffet, så hadde det vårt greit.Men at ett firma skal fjuske, og det uten å ha noeå tjene på det er vel en drøy påstand. Isåfall bør jo fmcn få pengene tilbake, eller en gratis ny bremsedag for de samme bilene/personene? grunnen til at jeg ikke har svart er at jeg har vært på lang tur til Gol for å hente noe i dag.sier ikke at det er bevisst juks eller svindel, men at noe er virkelig feil. Det sa jeg også til Polly når vi var der ute uten at han kommenterte det noe mer om at jeg tok feil eller ikke. Han ville enkelt og greit ikke kommentere det i det hele tatt. Rart alt skulle være feil når Tommy fikk dårlige resultater, og alt var riktig når han fikk gode resultater.. Hvis du ser på papirene mine fra den gang FMCN hadde bremsing så var tallene ALTFOR gode ikke dårlige slik du tror. Den motoren gikk som en bøtte med drit og det kan vel også Janna bekrefte som satt på noen dager etter. Du kan jo spørre han om han synes det virket som 320hk. Bare å få bilen fuskfri skulle gitt LANGT mer effekt og samtidig høyere moment og tillatt høyere ladetrykk. Når dette ble gjort med i tillegg portet topp og andre kammer så ble det veldig lite forskjell på maks moment og maks effekt. Hvorfor til tross for høyere ladetrykk? og hvis du i tillegg klarer å sammenligne noen papirer så vil du se at med dagens oppsett så har jeg ladetrykk langt tidligere enn på FMCN uten at det hadde noe å si. Tiltross for mye kvassere kammer som ikke funker noe særlig under 3800rpm. Til sammenligning med T34 med ar 48 så har jeg omtrent 1,5bar på 3300rpm mens T34 har på ca 3600rpm og dette med verdens klart best oppsatte T34oppsett skal vi tro tallene. Ladetrykket stemmer nok siden det er en ekstra imput. Gidder ikke noe mer ang Polly den gang og nå. Polly opptrådde seriøst og jeg snakket med ham og siden det ikke kom noe svar tolker jeg at han innså at noe var gale den gangen og ferdig med det. Denne gangen føler jeg alt var på stell og kommer garantert til å møte opp hos ham igjen og kan virkelig anbefale ham. (De som vil ha lottotall må nok sikkert finne seg en annen plass å gå nå. Edited November 29, 2008 by tommy w Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Jeg satt på en natt til søndag, så hva jeg husker av det betyr jo ikke allverden Men mener du alle tallene fra fmcn treffet var feil, eller bare på 4x4 bilene? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Jeg satt på en natt til søndag, så hva jeg husker av det betyr jo ikke allverden Men mener du alle tallene fra fmcn treffet var feil, eller bare på 4x4 bilene? hehe godt mulig. Du virket ihvertfall ganske edru faktisk. Tallene mine er hvertfall virkelig på tryne og tallene til just4fun er på useriøst på tryne. Noe mer vil jeg ikke uttale meg så mye om. Eneste er at den gang så bremset helt orginal biler oppgitt effekt, mens denne gangen havnet alle litt under. Samme med forrige gang til BGK. Nå vet jo vi at Fordene holder bedre på effekten. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboTommy Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 hehe godt mulig. Du virket ihvertfall ganske edru faktisk. Du får ta ham med på en tur nå da Nå vet jo vi at Fordene holder bedre på effekten. hehe Ikke helt bra å være full på en søndags formiddag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Hepp!Veit dette er ein gammal tråd, men like aktuell Fins det noen bilder av ombygginga som må te for å bruke den myteomspunnede KRX400 på cosworth?Har ein 2wd som eg kunne tenkt meg å skremme opp mot 400hkIkkje et must me 400 gamp men ein kjørbar å kvikk sommerbil har egentlig tenkt på 3071 menneh...... The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Må det noe ombygging til då? Er ikke krx og irx serien like? For eg har IRX600 på min og det var plugn play Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Må det noe ombygging til då? Er ikke krx og irx serien like? For eg har IRX600 på min og det var plugn playNope KRX er ein annen serie.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Pluss at de ikke funker optimalt med originale kammer ifølge de som har peil... Kamerat av meg og Tommen har IRX450 og den ser ut til å tåle alt, mens en IRX jeg hadde, rasa etter snaue 20mil... Men på kompisen vår sin bil, lades det nå 2.2 bar med grønne dyser, og den funker utrolig bra... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 IRX`n funker som fjedl på org kammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Pluss at de ikke funker optimalt med originale kammer ifølge de som har peil... Kamerat av meg og Tommen har IRX450 og den ser ut til å tåle alt, mens en IRX jeg hadde, rasa etter snaue 20mil... Men på kompisen vår sin bil, lades det nå 2.2 bar med grønne dyser, og den funker utrolig bra... Å fa.. jaja.. Men 3071 funka ikkje dårlig den heller Tormod? Syns IRX'n får motor rommet te å se så kremt, jalla ut The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Fikk ikke sitte på med den andre turboen jeg Tommen, men funket visst enda bedre den ja... Ja er enig i at irx ikke ser spesielt innbydende ut... hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now