Jump to content

RS Turbo'en i Gatebil Magazinet :P


Escort RST WRC

Recommended Posts

Har anskaffet meg tilleggsprut som går på kaldstartdysa, men har ikke koblet det opp enda.

Må først få den til å levere bensin til de dysene den skal... Les her: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=26890

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke ekstra dyse på en turbomotor da. Får du ikke flammer slik den er er det bare å koble opp en tennplugg i potta, med egen bryter. Testa det selv, fint å skremme gamle damer med :lol:

 

Gratuelerer med repotasjen da, har ikke sett den selv men.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Ja, hadde det vært problem å få flammer, fungerer tennplugg i enderøret perfekt :)

Har lyst til å montere opp noe slikt siden den bare skyter flammer på turtallsperra nå..

Smeller greit når jeg ligger i nedoverbakker og bremser på gir også :P

 

Takketakk, Tombra :)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, hadde det vært problem å få flammer, fungerer tennplugg i enderøret perfekt :)

Har lyst til å montere opp noe slikt siden den bare skyter flammer på turtallsperra nå..

Smeller greit når jeg ligger i nedoverbakker og bremser på gir også :P

 

Takketakk, Tombra :)

 

hej.. tøft dah.. noen som har bilde av den? må kanskje kjøpt gatebil jeg og dah..

 

min og smeller når jeg bremser på gira i nedover bakke! men flammer hadde vært gromt:) hvordan gjør dere det a? hehe

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Ligger masse bilder på linken i signaturen min.

Har ikke bildet som er i bladet, men skal prøve å få fotografen til å sende de til meg :)

 

For at min skal skyte flammer må motoren være gjennomvarm, altså må jeg kjøre med pådrag en god stund før jeg gjør det.

Så legger jeg den på turtallsperra og flammene bare står ut av eksosen, med noen j***** smell :P

Har stillt tenninga så kvass som mulig, fikk ikke dette til før jeg gjorde det.

Nå lader jeg 1bar peak, og på mellomregisteret på 5.giret og bånn gass har bankesensoren slått inn EN gang. Da gikk trykket opp til 1.1bar.

Har ladet mer med annen tenningsinnstilling, men det var bare et par drag. Meste jeg har vært oppi er 1.4bar.

Fikk ikke tenningsbank, men jeg ville IKKE kjørt med så mye trykk over lengre tid :P

Har aldri hatt tenningsbank, og pluggene er gyllenbrune.

Har hørt med et par motorguruer som jeg kjenner, og de har sagt at det ikke skal være skadelig for motor o.l. å gjøre sånt :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en god del deler fra den og flyttet over i en mye bedre bil, enkelt og greit ;)

Jeg gadd ikke begynne å sveise rust. Karroseriet i den gamle blå var plukk råttent, ledningsnettet var et sant kaos og alle kuler, dempere, fjører og foringer var boss.

Var reprasjoner for rundt 20lapper på den for å få den strøken. Bare i deler :(

Pluss at jeg hadde mistanker om at det var byttet om rammenummer på den. Så den bilen er vraket, og godt er det.

 

Så jeg kjøpte istede en ORGINAL rs turbo i meget god stand, som jeg har brukt alle gromdelene på.

Flytta over interiør, styling, trim etc.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...