Escort RST WRC Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Da var jaggu RS Turbo'en komt i Gatebil Magazinet hehe, artig Er den det er bilde av som skyter flammer på s. 107 I reportasjen om rånemiljøet på Stord Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
2.8i TIC Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Hehe så det var den ja..:-) har du flammekit eller??
tuszi Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 trenger jo ikke flamme kit da bare nok bensin og strake rør nesten det. kameraten min har egenbygd eksos på sierraen og den står det stikkflamme ut av når han ruser den opp med varm eksospotte
Escort RST WRC Posted March 6, 2007 Author Posted March 6, 2007 Har ikke noe flamer-kit nei Den begynte å skyte flammer på turtallsperra etter at jeg fikk stillt tenninga Den er stillt så kvass som mulig Med nok bensin bakover eksosen smeller det godt Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
TJ_RS_Turbo Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Skaff deg femte dyse, som du i tillegg til å ha på trykkbryter har på vanlig bryter. Smeller godt det også.. Det hadde jeg. Eller bruk kaldstartsdysa. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Escort RST WRC Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 Har anskaffet meg tilleggsprut som går på kaldstartdysa, men har ikke koblet det opp enda. Må først få den til å levere bensin til de dysene den skal... Les her: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=26890 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Tombra Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Trenger ikke ekstra dyse på en turbomotor da. Får du ikke flammer slik den er er det bare å koble opp en tennplugg i potta, med egen bryter. Testa det selv, fint å skremme gamle damer med Gratuelerer med repotasjen da, har ikke sett den selv men. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Escort RST WRC Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 (edited) Ja, hadde det vært problem å få flammer, fungerer tennplugg i enderøret perfekt Har lyst til å montere opp noe slikt siden den bare skyter flammer på turtallsperra nå.. Smeller greit når jeg ligger i nedoverbakker og bremser på gir også Takketakk, Tombra Edited March 7, 2007 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RsturboS2 Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Ja, hadde det vært problem å få flammer, fungerer tennplugg i enderøret perfekt Har lyst til å montere opp noe slikt siden den bare skyter flammer på turtallsperra nå.. Smeller greit når jeg ligger i nedoverbakker og bremser på gir også Takketakk, Tombra hej.. tøft dah.. noen som har bilde av den? må kanskje kjøpt gatebil jeg og dah.. min og smeller når jeg bremser på gira i nedover bakke! men flammer hadde vært gromt:) hvordan gjør dere det a? hehe Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Escort RST WRC Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 Ligger masse bilder på linken i signaturen min. Har ikke bildet som er i bladet, men skal prøve å få fotografen til å sende de til meg For at min skal skyte flammer må motoren være gjennomvarm, altså må jeg kjøre med pådrag en god stund før jeg gjør det. Så legger jeg den på turtallsperra og flammene bare står ut av eksosen, med noen j***** smell Har stillt tenninga så kvass som mulig, fikk ikke dette til før jeg gjorde det. Nå lader jeg 1bar peak, og på mellomregisteret på 5.giret og bånn gass har bankesensoren slått inn EN gang. Da gikk trykket opp til 1.1bar. Har ladet mer med annen tenningsinnstilling, men det var bare et par drag. Meste jeg har vært oppi er 1.4bar. Fikk ikke tenningsbank, men jeg ville IKKE kjørt med så mye trykk over lengre tid Har aldri hatt tenningsbank, og pluggene er gyllenbrune. Har hørt med et par motorguruer som jeg kjenner, og de har sagt at det ikke skal være skadelig for motor o.l. å gjøre sånt Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sapphy Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Er en jeg kjenner som bygde den blå tivoli-escorten i sin tid, har du rett og slett flyttet delene over på et hvitt kaross? var det blå begynt å bli dårlig?
Escort RST WRC Posted March 8, 2007 Author Posted March 8, 2007 (edited) Jeg har brukt en god del deler fra den og flyttet over i en mye bedre bil, enkelt og greit Jeg gadd ikke begynne å sveise rust. Karroseriet i den gamle blå var plukk råttent, ledningsnettet var et sant kaos og alle kuler, dempere, fjører og foringer var boss. Var reprasjoner for rundt 20lapper på den for å få den strøken. Bare i deler Pluss at jeg hadde mistanker om at det var byttet om rammenummer på den. Så den bilen er vraket, og godt er det. Så jeg kjøpte istede en ORGINAL rs turbo i meget god stand, som jeg har brukt alle gromdelene på. Flytta over interiør, styling, trim etc. Edited March 8, 2007 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort RST WRC Posted March 10, 2007 Author Posted March 10, 2007 Er ikke sikker. 185hk kanskje. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now