Jump to content

Pris på IS-Turbo?


Guest Xenon

Recommended Posts

Guest Xenon

Jeg har tenkt å selge bilen min nå etterhvert, men er veldig usikker på hva den kan være verdt. Kan dere si litt om det kanskje? :)

 

Karosseriet er et 5-dørs combi-coupe. Ikke noe spesielt. Rød, ikke pen lakk, litt skavanker her og der. Men det er MYE deler på bilen - det aller meste man kan finne på å trenge til et ganske heftig IST-prosjekt, syns jeg.

 

Specs:

- Cosworth 205 blokk

- Cosworth stempler

- Sierra Cosworth 4x4 råder

- Nyslipt IS-veiv

- Bly-bronsje råde- og veivlager

- Ny vannpumpe sommeren 2006

- Ny olje pumpe i desember 2006, med undersypling fra Cosworth

- Cosworth toppakning

- T3 fra Sierra Cosworth 4x4

- Grenrør/eksosmanifold fra Garnes Racing

- Haltech F5 tilleggssprut m/ 1 stk blå Cosworth dyser (sveiset inn feste rett før innsug)

- Cosworth cooler /m custom-sveisede IC rør i alu.

- Cosworth frem- og bakaksel

- Cosworth calippere foran og bak

- Cosworth hjuloppheng med Koni dempere bak, ekstra stive fjærer

- Coilovere (vet ikke hvilket merke) foran

- Cosworth 2wd spec slisset og borret skiver foran og bak

- Cosworth servo

- Cosworth mellomaksel

- Cosworth differensial, ESAB-sperre (sveiset)

- 2,5" hjemmelaget downpipe

- Supersprint eksos

- Nyoverhalt topp juni 05

- Nye tetninger

- Ny kam

- Nye kamlager

- Ny vippearmer

- Nyslipte ventiler og ventilseter

- Ny clutch desember 2006, 4-puck sinter med helt ny orginal trykkplate

- Stålvevde bremseslanger foran og bak

- Black Max klosser foran, Mintex bak

- Polyrace foringer i alt unntat bakramma

- Gule foringer av ukjent merke i bakramma

- Cosworth Recaro stoler, èn veldig slitt og en grei

- Halvbur, skrudd bøyle med to bakover-strevere

- Oljetrykk og turbotrykk instrumenter

 

 

Bunndelen ble bygd opp i desember fra en is-motor som var i VELDIG bra stand. Nesten ingen slitasje på lager og det var veldig tydelige hone-merker i sylinderne. Blokka ble honet opp på nytt, alt av pakninger byttet, nye stempel-ringer, byttet alle lager.

 

Bilen funker veldig bra syns jeg, lader tidlig og går bra. Men det er noe små-fiks :) Litt prosjekt-bil.

 

Hva mener folk dette er verdt? Vil det evt hjelpe mye om jeg sender bilen til lakkering og sånn først, slik at den blir freshere i karosseriet osv?

 

Takk :)

Link to comment
Share on other sites

Guest A2theB

Nesten så jeg ville driste meg til å si at du får mer for delene hver for seg en om du selger hele bilen..

 

En gammel sierra er og blir en gammel sierra..

 

Men skulle jeg tippe på pris hvis du møter på riktig ford mann så ville jeg gjette mellom 22 og 28k et sted..

Link to comment
Share on other sites

Hvis den funker som du sier, og tåler en prøvetur...tror jeg mange vil gi både 30 og 40 tusen for den.....men det er meg da....folk vil jo ha det så billig som mulig, og de fleste av dem igjen vil gjerne forlate deg med følelsen at du er lei deg og rundlurt....enten dem kjøper eller ei...

...en gammel sierra er og blir en gammel sierra??...hva er det for noe tull a? :P ...

 

Mange som driter i innpakninga, bare det går bra....mange som betaler for det også....bare se på alle gamle volvoer som fiser rundt...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Mange som driter i innpakninga, bare det går bra....mange som betaler for det også....bare se på alle gamle volvoer som fiser rundt...

 

Peder

 

og de går ikke bra en gang..

 

nei, jeg kunne lett ha betalt 30-40 lapper, kanskje ikke fult så mye etter som at bilen ikke er godkjent ombyggd.. men får du den gokjent med turbomotor. da skall du nokk lett klare 30-35k for den vertfall..

 

jeg for mitt vedkommende driter egentli i bilens utsende så lenge den er i teknisk god stand og ikke ihjæl rusta..

Link to comment
Share on other sites

Guest Xenon

Takk for mange bra svar her!

Håper jeg får nærmere 40 enn 20 når jeg skal selge den! :)

 

Tror kanskje jeg skal prøve meg på den godkjenninga, og sendte den til "mapping" først.

Link to comment
Share on other sites

Guest A2theB

Denne bilen er ikke like mye verdt som utolla cossie.. Greit at det er en spesiell sierra, men likevel..

 

Jeg ville heller importere en komplett cossie til en 40-45 k en å bruke dem på en ombygd sierra som ikke er godkjent likevel..

 

Hadde du derimot godkjent den hadde nok hvert vært en del mer og du kan regne med å få igjen rundt 35k eller mer for den tenker jeg..

Link to comment
Share on other sites

Guest Xenon
Denne bilen er ikke like mye verdt som utolla cossie.. Greit at det er en spesiell sierra, men likevel..

 

Jeg ville heller importere en komplett cossie til en 40-45 k en å bruke dem på en ombygd sierra som ikke er godkjent likevel..

 

Hadde du derimot godkjent den hadde nok hvert vært en del mer og du kan regne med å få igjen rundt 35k eller mer for den tenker jeg..

 

Blir veldig feil å sammenligne sånn du gjør der da:) En utolla cossie får du ikke skilt på uansett, uten å betale MASSE penger. Denne er det skilter på.

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig feil å sammenligne sånn du gjør der da:) En utolla cossie får du ikke skilt på uansett, uten å betale MASSE penger. Denne er det skilter på.

 

Men fortsatt ikke godkjent. Er jo "bare" å sveise inn nytt rammenummer og bytte skilt på cossien. Skjønner hva du mener, men en godkjent isturbo er verdt MYE mer på alle måter enn en som ikke er godkjent

Link to comment
Share on other sites

Guest rsdan
Jeg har tenkt å selge bilen min nå etterhvert, men er veldig usikker på hva den kan være verdt. Kan dere si litt om det kanskje? :)

 

Karosseriet er et 5-dørs combi-coupe. Ikke noe spesielt. Rød, ikke pen lakk, litt skavanker her og der. Men det er MYE deler på bilen - det aller meste man kan finne på å trenge til et ganske heftig IST-prosjekt, syns jeg.

 

Specs:

- Cosworth 205 blokk

- Cosworth stempler

- Sierra Cosworth 4x4 råder

- Nyslipt IS-veiv

- Bly-bronsje råde- og veivlager

- Ny vannpumpe sommeren 2006

- Ny olje pumpe i desember 2006, med undersypling fra Cosworth

- Cosworth toppakning

- T3 fra Sierra Cosworth 4x4

- Grenrør/eksosmanifold fra Garnes Racing

- Haltech F5 tilleggssprut m/ 1 stk blå Cosworth dyser (sveiset inn feste rett før innsug)

- Cosworth cooler /m custom-sveisede IC rør i alu.

- Cosworth frem- og bakaksel

- Cosworth calippere foran og bak

- Cosworth hjuloppheng med Koni dempere bak, ekstra stive fjærer

- Coilovere (vet ikke hvilket merke) foran

- Cosworth 2wd spec slisset og borret skiver foran og bak

- Cosworth servo

- Cosworth mellomaksel

- Cosworth differensial, ESAB-sperre (sveiset)

- 2,5" hjemmelaget downpipe

- Supersprint eksos

- Nyoverhalt topp juni 05

- Nye tetninger

- Ny kam

- Nye kamlager

- Ny vippearmer

- Nyslipte ventiler og ventilseter

- Ny clutch desember 2006, 4-puck sinter med helt ny orginal trykkplate

- Stålvevde bremseslanger foran og bak

- Black Max klosser foran, Mintex bak

- Polyrace foringer i alt unntat bakramma

- Gule foringer av ukjent merke i bakramma

- Cosworth Recaro stoler, èn veldig slitt og en grei

- Halvbur, skrudd bøyle med to bakover-strevere

- Oljetrykk og turbotrykk instrumenter

Bunndelen ble bygd opp i desember fra en is-motor som var i VELDIG bra stand. Nesten ingen slitasje på lager og det var veldig tydelige hone-merker i sylinderne. Blokka ble honet opp på nytt, alt av pakninger byttet, nye stempel-ringer, byttet alle lager.

 

Bilen funker veldig bra syns jeg, lader tidlig og går bra. Men det er noe små-fiks :) Litt prosjekt-bil.

 

Hva mener folk dette er verdt? Vil det evt hjelpe mye om jeg sender bilen til lakkering og sånn først, slik at den blir freshere i karosseriet osv?

 

Takk :)

Sett motoren og driv verk i en sedan.... og godkjenn d... elelrs er nok dette bare en leke bil som en utolla cosworth.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...