Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Topp dekselt er for stort. I bakanten stikker det ut litt. Du ser og kan ta på korkpakningen. Sliter med at olje renner ut. Dyrt i lengda med andre ord. Er det et kjent problem med ohc'ene? Skruehullene passer overens også.

Edited by void
logo_cosworth_small.gif
Posted
Topp dekselt er for stort. I bakanten stikker det ut litt. Du ser og kan ta på korkpakningen. Sliter med at olje renner ut. Dyrt i lengda med andre ord. Er det et kjent problem med ohc'ene? Skruehullene passer overens også.

 

Det er forskjell på toppdekslene og brei/smal kork-pakning ved en viss årsmodell på ohc, men husker ikke når.. :unsure: Men jeg trodde ikke at det skulle bli problemer mot topp?... :wacko:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted (edited)
Det er forskjell på toppdekslene og brei/smal kork-pakning ved en viss årsmodell på ohc, men husker ikke når.. :unsure: Men jeg trodde ikke at det skulle bli problemer mot topp?... :wacko:

 

virkelig rare greier dette..

Edited by void
logo_cosworth_small.gif
Guest SieRRa
Posted
Topp dekselt er for stort. I bakanten stikker det ut litt. Du ser og kan ta på korkpakningen. Sliter med at olje renner ut. Dyrt i lengda med andre ord. Er det et kjent problem med ohc'ene? Skruehullene passer overens også.

 

Du har samme type toppakning på begge dekslene, brei og smal topp .

Men hvike typer som er hva og hvorfor ,vet jeg ikke !

Men trøv å få tak i eit toppdeksel fra forgasser motor.

 

Muligens injection og forgasser som er forskjell.

Posted
Du har samme type toppakning på begge dekslene, brei og smal topp .

Men hvike typer som er hva og hvorfor ,vet jeg ikke !

Men trøv å få tak i eit toppdeksel fra forgasser motor.

 

Muligens injection og forgasser som er forskjell.

 

 

Feil.

 

Alle ohc fikk bredere toppdekselpakning i 1985 , og det er da toppdekselet som er forskjellig.

Hjelper ikke å lete etter forgassertoppdeksel , da pakningen er lik.

Bredda på pakningsflata på toppen er lik i fra 71 og opp , og nye dekselet passer på gammel topp.

 

En lekasje skyldes nesten alltid at dekselet har blitt skrudd for hardt fast , så pakningsflaten er blitt deformert.

 

 

Topp dekselt er for stort. I bakanten stikker det ut litt. Du ser og kan ta på korkpakningen. Sliter med at olje renner ut. Dyrt i lengda med andre ord. Er det et kjent problem med ohc'ene? Skruehullene passer overens også.

 

Det skal være "for stort" , men du må være sikker på at pakningen du bruker er til motorer etter 85.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Guest gatebilmannen
Posted

Jeg har ikke dette problemet med min 88 modell. Bruker korkpakkning fra mekonomen og passer perfekt. Man må bare passe på og skru til etter korkpakkningen har trekt seg sammen. :)

Guest SieRRa
Posted (edited)
Feil.

 

Alle ohc fikk bredere toppdekselpakning i 1985 , og det er da toppdekselet som er forskjellig.

Hjelper ikke å lete etter forgassertoppdeksel , da pakningen er lik.

Bredda på pakningsflata på toppen er lik i fra 71 og opp , og nye dekselet passer på gammel topp.

 

En lekasje skyldes nesten alltid at dekselet har blitt skrudd for hardt fast , så pakningsflaten er blitt deformert.

Det skal være "for stort" , men du må være sikker på at pakningen du bruker er til motorer etter 85.

 

 

Jeg har nå iallefall vært borti breitopp og smaltopp.

 

Men etter div diskusjoner her i forumet, så må jeg da tro at det finnes forskjellige utgaver av samme type motor,sierra osv . en type i akershus, en annen i midt norge hehe

Edited by SieRRa
Posted
Jeg har nå iallefall vært borti breitopp og smaltopp.

 

Men etter div diskusjoner her i forumet, så må jeg da tro at det finnes forskjellige utgaver av samme type motor,sierra osv . en type i akershus, en annen i midt norge hehe

Sierra/Taunus-Cortina/Escort RS2000/Granada, hadde OHC motor :D

Posted
Jeg har nå iallefall vært borti breitopp og smaltopp.

 

Men etter div diskusjoner her i forumet, så må jeg da tro at det finnes forskjellige utgaver av samme type motor,sierra osv . en type i akershus, en annen i midt norge hehe

 

Finnes ikke noe som heter breitopp eller smaltopp!Alle OHC topper har lik kant som pakningen skal ligge mot.

Posted

er vel bare selve dekselet som har en bred kant og smal kant, siden du har forskjellig bredde på pakiningen.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Guest SieRRa
Posted
Finnes ikke noe som heter breitopp eller smaltopp!Alle OHC topper har lik kant som pakningen skal ligge mot.

 

 

Sjekket opp mot ford i dag !

 

Breitopp og smaltopp er ikke ukjent for di i allefall !Og ikke meg heller !

Posted

stemmer dette.. finne 2 forskjellige pakninger og toppdeksler

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Posted
stemmer dette.. finne 2 forskjellige pakninger og toppdeksler

 

Akkurat dette var poengtert helt i fra start da!.. Men om det fantes brei og smal topp så hadde det vel ikke vært noe behov for brei korkpakning vel?? :blink:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted (edited)
Sjekket opp mot ford i dag !

 

Breitopp og smaltopp er ikke ukjent for di i allefall !Og ikke meg heller !

 

Det er rart at det er helt ukjent for folk som har skrudd på Ford OHC motorer i 30 år.Fint om du kan ta noen bilder av breikanta og smalkanta topplokk slik at du slipper å bli oppfatta som en kverulant og dust av de fleste innpå forumet her.

Edited by cosworth540
Guest SieRRa
Posted (edited)
Det er rart at det er helt ukjent for folk som har skrudd på Ford OHC motorer i 30 år.Fint om du kan ta noen bilder av breikanta og smalkanta topplokk slik at du slipper å bli oppfatta som en kverulant og dust av de fleste innpå forumet her.

 

Hjelper ikke å skru ford i 30 år når du ikke vet hva du prater om !

 

Men gikk meg ikke på dette med brei og smal topp før 2 år siden.

Og har skrudd ford i 14 år, men lærer hver dag enda.

 

Men du er kanskje utlærd du ?????????????

Edited by SieRRa
Posted
Hjelper ikke å skru ford i 30 år når du ikke vet hva du prater om !

 

Men gikk meg ikke på dette med brei og smal topp før 2 år siden.

Og har skrudd ford i 14 år, men lærer hver dag enda.

 

Men du er kanskje utlærd du ?????????????

 

kom med dokumentasjon på at det finnes smal og brei topp så skal jeg tro på deg.

Hvis du bare har skrudd på Ford i 14 år regner jeg deg som en amatør ennå.

 

Det at Ford kom med nytt toppdeksel og ny breiere pakning var for at det gamle dekselet med smal pakning hadde pakningen lettere for å gli ut under montering.Det ble også bedre med den nye pakningen å dra dekslet riktig ned mot toppen pga stålpinnene som hindrer en i å dra i filler pakningen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...