Jump to content

Smeller i eksossen

Recommended Posts

Guest gatebilmannen
Posted (edited)

Det smeller no fytti granskauen i eksosanlegget når jeg girer til lavere gir, Girer etter pådrag, slipper gassen eller triller i gir i nedover bakke. Hva kommer dette av? For mye bensin? Dårlig tenning?

Den fusker og går. Har byttet fordeler, tennpluggledninger, fordelerledning og tennplugger.

Jaja, det er jo standard ford syndrom, men det høres jo ut som jeg drar med meg 1. Verdenskrig når jeg er ute og kjører. Alle stirrer!

Mvh Gatebilmannen

Edit: Dette er da en Ford Sierra Sedan 1988 modell med forgasser (OHC)

Edited by gatebilmannen
Guest gatebilmannen
Posted
du har bytta om på pluggledningene tror jeg broren min gjore det på cossi'n sin da skjedde det samme :P

:P

Har du noen beskrivelse til dette? Tegning?

Posted (edited)

Tenningsrekkefølge er 1-3-4-2 stempel nr 1 på topp med lukkede ventiler rotor peker da på syl.nr 1 på fordelerlokket

rotor roterer med klokka

Edited by Ace_
Guest LaLinea
Posted

Eller så er ikke eksosventilene tette lengre.

Posted
Dårlig tenning?

Den fusker og går. Har byttet fordeler, tennpluggledninger, fordelerledning og tennplugger.

Mvh Gatebilmannen

Har du prøvt 98 oktan istedefor 95 oktan , har du overslag på pluggene , riktige plugger , bytt til NGK plugger kan kansje hjelpe

(har en maken bil som har lignende symtomer stående )

Guest SieRRa
Posted
Det smeller no fytti granskauen i eksosanlegget når jeg girer til lavere gir, Girer etter pådrag, slipper gassen eller triller i gir i nedover bakke. Hva kommer dette av? For mye bensin? Dårlig tenning?

Jaja, det er jo standard ford syndrom, men det høres jo ut som jeg drar med meg 1. Verdenskrig når jeg er ute og kjører. Alle stirrer!

Mvh Gatebilmannen

Alt tyder på at du får for mye bensin ,og når du girer så går bensin rett igjenom motoren og i eksos anlegget,

så får du en smell pga eksplosjon i potta(masse luft og bensin er knallgass i trykk)

Sjekk tenningen ,og om det lukter bensin fra eksos anlegget når du ruser litt.

Di gasserne som står på 88mod +/-, med el tomgangsregulator og slik halv insprut ( one point gasser)

er nå sabla dritt etter min mening,få tak i en dobbel weber fra en taunus !

Guest gatebilmannen
Posted (edited)
Alt tyder på at du får for mye bensin ,og når du girer så går bensin rett igjenom motoren og i eksos anlegget,

så får du en smell pga eksplosjon i potta(masse luft og bensin er knallgass i trykk)

Sjekk tenningen ,og om det lukter bensin fra eksos anlegget når du ruser litt.

Di gasserne som står på 88mod +/-, med el tomgangsregulator og slik halv insprut ( one point gasser)

er nå sabla dritt etter min mening,få tak i en dobbel weber fra en taunus !

Godt jeg har en is motor som skal inn i løpet av sommeren :D

Men hørte også noen rykter at det kunne være rotoren i fordeleren som er sota eller på vei til og ryke. Får ta den ut og pusse litt på den i morgen

Edited by gatebilmannen
  • 2 weeks later...
Posted

Er helt stander på is-motorne og. er bare å fjærne den bakerste potten og smellingen er der. pleier å komme på ca 2000 omdreinger når du bremser på motoren.

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)