Kverna Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Hei. Kjeda meg på jobben ista så gikk igjennom litt biler på pcen og fant da denne bilen, visste ikke at capri noen gang kom orginalt med 2.8 turbo. Ble levert i Capri III fra 82-87. Noen som kanskje vet noe om dette, eller om den ble solgt ny i norge ? /Kverna Min fotoblogg
fiesta_xr2i Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 er 2 stk org capri turbo i norge av de 220 som ble produsert , begge er vist i trondheim. er jo noen may turboer å annet å da 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
2.8 injection Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 mener å ha fått med meg at det faktisk er 3 orginale 2.8turbo'er her i landet. ble importert en hit i sommer fra england. de ble bare produsert fra 81-82. lå en del linker til sider med mye info om de og hvor i verden de er i dag på forumet til capri klubben, men der har noen datanerder som har kjeda seg vært på besøk 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Kverna Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 Hvordan var oppsettet på disse bilene mtp. turbo ? Var det manifold på ene siden med eksos under motoren fra motsatt side eller var det twin turbo ? Går ut i fra at dette er v6 Min fotoblogg
fiesta_xr2i Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 det er 1 STOR turbo ja , uten WG er noen bilder på www.tronderford.com 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Kverna Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 Fant litt her også. Ser ikke helt om hvordan eksosen går, men som du sa ser ut som en turbo. Min fotoblogg
2.8 injection Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 var bare singelturbo med at et rør gikk under motoren. gikk rett fra turboen og rett inn i trykkboksen. bygget på 2.8v6 motoren ja, så og si standard 2.8 motor. hentet fra Capri Club Norge I juli 81 kom Capri Turbo som i utgangspunktet var en 2.8 i med skjermutbyggere, større frontspoiler og bakspoiler og den hadde en 2.8 forgassermotor med KKK-Turbo på 0.48 bar i ladetrykk, som resulterte i en effekt på 188 Hk. Prestasjonene var 0-100 km/t på ca. 8 sekunder og en toppfart på ca. 220 km/t. Interiøret bestod av samme type seter som i Escort RS 2000, mens resten var likt som i 2.8 i men var helt svart. Capri Turbo ble levert med 6.5" RS felger mens 7.5" RS felger med 235/60-dekk og 75 % defferensialsperre var ekstrautstyr. Det ble kun produsert og solgt 200 stk. Capri Turbo i 81 og 82. Produksjonen opphørte i 1982. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Kverna Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 Det er jo ganske så sjeldne biler nå mao. Hadde vært morro å restaurert den helt til org stand og kjørt rundt på 17mai i solsteiken Min fotoblogg
fiesta_xr2i Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 er som sagt 2 stk i tr,heim , en eier på begge . de var vist ikke tilsalgs måtte jo spørre skal se om jeg finner no bilder 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Guest SieRRa Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 (edited) Turbo injection ble levert i sverige, har sett en og annen til salgs opp igjennom åra, men nikke ofte nei. Men var ikke all verden til motor da, tror det var 168hk. Edited March 3, 2007 by SieRRa
TurboX Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 Turbo injection ble levert i sverige, har sett en og annen til salgs opp igjennom åra, men nikke ofte nei. Men var ikke all verden til motor da, tror det var 168hk. Det er 160hk org i 2.8i da, som står i caprien, så det ville vært ganske meningsløst å ta ut bare 8 hk.. Mest sannsynlig var det no hjemmelagde greier, for det flyter ikke akkurat over med TT-Caprier heller. gikk rett fra turboen og rett inn i trykkboksen. ...noe som dere så vidt ser her: Noe simpelt opplegg denne boksen kanskje, men virker til sitt bruk Har flere bilder om noen lurer på det.. Mvh TurboX -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
morty999 Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 sleng ut flere bilder av dette.. er det så stor turbo til hver side?? må vell være noe treige greier..
TurboX Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 (edited) sleng ut flere bilder av dette.. er det så stor turbo til hver side?? må vell være noe treige greier.. Nei,er rør i fra førersida og over på passasjersida, går under clutchhus. Med TT mente jeg turbotechnics... Her er en TurboTechnics motor, med innsprøytning. Røra under er samme prinsippet, men gasserturbo har ikke wastegate der. Er vel en slik "eggenberger-stil" dette her. Edit, Ble litt rot.. Edited March 3, 2007 by TurboX -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
2.8 injection Posted March 3, 2007 Posted March 3, 2007 tror kanskje det morty mente var at den turboen var litt stor, selv for begge sylinder rekkene. og TT capri'ene fikk man jo både med 200hk og en spesial versjon med 230hk 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RSHansen Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Og her er faktisk en tilsynelatende orginal sådan tilsalgs i Tyskland! Litt dyrt kanskje? men men Link: www.autoscout24.de - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
TurboX Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Og her er faktisk en tilsynelatende orginal sådan tilsalgs i Tyskland! Litt dyrt kanskje? men men Link: www.autoscout24.de Er ikke ille uansett i forhold til den som sto til salgs i danmark for en liten stund siden, 225 000 dkr.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Granghia Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 Nei,er rør i fra førersida og over på passasjersida, går under clutchhus. Med TT mente jeg turbotechnics... Her er en TurboTechnics motor, med innsprøytning. Røra under er samme prinsippet, men gasserturbo har ikke wastegate der. Er vel en slik "eggenberger-stil" dette her. Edit, Ble litt rot.. Hei Det bildet der er nok fra den tyske tuneren Eichberg, jeg har en TurboTechnics motor i garasjen, og den ser ikke slik ut, den har turboen montert på venstre side, så har den fullt eksostrykk fra høyre eksos
bige Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 litt rart og tenke på - jeg har alle papirene fra ford om denne med typegodkjenning og alle dele nr ......
TurboX Posted April 4, 2007 Posted April 4, 2007 litt rart og tenke på - jeg har alle papirene fra ford om denne med typegodkjenning og alle dele nr ...... Dette er vel ikke noe du vil dele med oss spesielt interesserte..? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
bige Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Dette er vel ikke noe du vil dele med oss spesielt interesserte..? ikke noe problem det , må bare i det gamle arkivet og finne frem ........
TurboX Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Takker Bige -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest T.AA.S Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 må jo ha et eksos hus med litt størelse hvis man kjører uten wg... hvis ikke blir jo baktrykket alt for stort...
bige Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 må jo ha et eksos hus med litt størelse hvis man kjører uten wg... hvis ikke blir jo baktrykket alt for stort... når du leser papirene ser det ut som det er to "fjærer" som skal byttes etter innkjøring - tipper det er en tryk "regulator" av den gamle typen = blir trykket over en viss størele "løfter" ett lokk seg og slipper ut trykket . Og turboen er av type - altfor stor .........
Guest lillefot Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 noen som vet hvor man får kjøpt deler for et slikt bygg??
TurboX Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 noen som vet hvor man får kjøpt deler for et slikt bygg?? Eichberg motorsport.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now