Jump to content

Recommended Posts

Posted

må innrømme jeg ble litt skuffa over lyden..den brummer godt på tomgang når den er kald, men når jeg drar på litt ekke lyden noe særlig :P hva gjør jeg da? skifter bakpotta? :D

Guest BiG_FooT
Posted

Skift til et 4" endestykke du ;)

Guest BennyHill
Posted

Jeg fjernet bare den første strakpotta på min sierra is 86 mod. Da ble det skikkelig godlyd! :P

Eller bytt til 4", får vel bedre da..!

Posted

Hva hvis man bytter strakpotta og bakpotta til Simons 2", blir det bra nok? Eller bør man bare bytte strakrøret og finne noe annet bak?

Posted

Jeg har Simons 2,5" på min. Blei litt skuffa av lyden første gang jeg også. Men det kan vel komme av at jeg var vant til brummelyden fra før med bare en midtre potte på det gamle og rustne originalanlegget :P

Satt på en 4" endestuss (ikke potte) og fikk montert Green kon-filter i tillegg. Så nå er det fin og grom lyd i bilen syns jeg. Antar du må "kjøre det inn" litt først ;)

Guest Receive
Posted

argh :P

Ikke DTM på sierra... 4" rundt rør rett ut

Jeg har bare fjernet midtpotta (den brødboksa under) og sveiset på en 3" tut på potta .. ser greit ut, og brumbrum lyd B)

Posted
  BennyHill said:
Jeg fjernet bare den første strakpotta på min sierra is 86 mod. Da ble det skikkelig godlyd! :P

Eller bytt til 4", får vel bedre da..!

BennyHill: Tenkte å prøve meg på å fjerne den første strakpotta, men hvor mye lyd blir det? Er det slik at alle naboene våkner når du kommer hjem om natta liksom? ;)

Guest Ford Gnomen
Posted

Som jeg har sagt flere ganger:

2" hele veien med ei potte bakerst.

Funker veldig bra, gromlyd når du gir på og stille når du kjører rolig. ca. 1000,- i deler på feks. mekonomen.

Legg penga i grenrør.

Posted

På bilen min sitter det 2" grenrør, og 2" anlegg heile vegen. Fjerne bakre potta, ble knall lyd uten at det bråker for mye.. har i alle fall ikke noe problemer med naboene

Posted
  Troya said:
har i alle fall ikke noe problemer med naboene

Naboer??? :D

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

hehe naboer ja.. har faktisk ganske mange ta dom, men er litt avstand tel dom

Guest BennyHill
Posted

HUGO: Den går rolig på tomgang, men når du gir på blir det "rally-lyd". Og når jeg pumper opp litt bensin og starter, smeller det godt :blink:

Meeen..holder for meg!

• 3 weeks later...
Guest 2.0Fordsierra
Posted

fysja..simons suger!:)

vet ikke korfor men veggane i bakpotta har visst løsna etter ca 2-3 mnd bruk..:(

noen som har noe å annbefale som ikke er altfor dyrt ?

Guest FordPower
Posted

Ta deg en tur innom Svendsen Eksos... Så får du custom-made ;)

Guest BennyHill
Posted

Eller bygge selv. Slå på kaffetrakter`n og radioen.. finn frem linjal og sveiseutsyr :P

Guest Sierra 4x4
Posted

Kjøp deg et Mongoose effektanlegg hos kollevold rally import!

Posted

har svendsen 2,5" hele veien inn og en momocorse potte med 2,5" utløp og green filter..Masse fin lyd i den :)

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )