Jonny.B Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 skal gå til innkjøp av nye stoler,å tenkte på recaro speed serien,noen som vet om det orginale recaro stol understellet passer til nyere recaro? undrestellene koster 2000kr pr.stk,så da er det vel verd ett forsøk på å lage noe mikk makk selv Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 er vel fia godkjent de da? siden dem er så dyre. har tenkt meg slike stoler selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 stolene mener du? har ikke peiling på om de er fia godkjent,dette er jo ikke "bøttestoler" så de blir vel ikke brukt til racing.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Recaro Speed er vel neppe FIA godkjente nei... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 tenkte på festene jeg da sånne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 tenkte på festene jeg da sånne? kan ikke bruke sånne fester på speed stolen mener jeg,på de må du bruke vanlige understell men justering frem og tilbake osv......de festene du viser til er kun til bøttestoler med sidefester. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 ja,stemmer det.såg det nå. var slike jeg tenkte å kjøpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 ja,stemmer det.såg det nå. var slike jeg tenkte å kjøpe var pene disse! hva er prisen på de da? er vel fult mulig å få frem å tilbake justering med bøttestoler også? Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 er bare å lage adapter plater til bøtte stoler , har gjort det i sierra å det er lett 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 var pene disse! hva er prisen på de da? er vel fult mulig å få frem å tilbake justering med bøttestoler også? de kommer på 3000kr pr stk pluss 600 kr for evt fia-godkjent understell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace_ Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 skal gå til innkjøp av nye stoler,å tenkte på recaro speed serien,noen som vet om det orginale recaro stol understellet passer til nyere recaro? undrestellene koster 2000kr pr.stk,så da er det vel verd ett forsøk på å lage noe mikk makk selv Orginalt cosworth understell er bolt-on på speed stolene Mitt Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 Orginalt cosworth understell er bolt-on på speed stolene jøss,sånne svar liker vi! de kommer på 3000kr pr stk pluss 600 kr for evt fia-godkjent understell hmmm,det er ikke gjenom den norske importøren iallefall... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 nei det er det ikke.hvem er det som forhandler recarostoler i norge egentlig? har ikke undersøkt priser her enda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 nei det er det ikke.hvem er det som forhandler recarostoler i norge egentlig? har ikke undersøkt priser her enda. hellanor som er importør.....kjøpte recaro start barnestol til dattra fra dem husker jeg. hva heter den stolen du la ut bilde av? klarer ikke å bestemm meg for speed kontra bøttestol. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 hehe,kjøpte en slikt recaro stol til guttungen (2år) jeg også fra usa. den heter pole position og er vel noe av den billigste typen som er fia mener jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 hehe , har en recaro young profi plus som skal selges jonny venter du smått kan du få kjøpe den hehe neida , nok OT , sorry er jo ikke no problem å lage en adapterplate til sierraen hvis ikke hullavstanden passer , 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 venter ikke smått nei joda,skal altis klare å feste den stolen,men vil att det skal være solid,og ikke se klumpete ut....noen sa til meg att vist du monterte bøttestoler i sierra,så måtte man kappe bort de orginale feste brakettene i gulvet for å få dem lav nok,synes det hørest rart ut,bøttestolen er jo ikke høyere enn orginal stolene,heller tvert om... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 jeg byttet førerstolen i sierra cosw mot en dohc . Festene du skrur i "ramma" er lik og tar du og løsner de 4 skruene i sete/ ramma er det lett og bytte sete .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted March 1, 2007 Author Share Posted March 1, 2007 bestilte momo bøttestoler idag,super cup heter de,så da får vi se hvordan det går.....kom plutselig på att jeg skulle kanskje hatt to sånne bak også..... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 er ikke nå problem å montere bak i sierran heller tror jeg ( med forebehold , da jeg ikke har gjort d enda ) virker som det er plass nok kjør på jonny bli den første 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted May 24, 2007 Author Share Posted May 24, 2007 Orginalt cosworth understell er bolt-on på speed stolene da kan jeg med erfaring si att dette IKKE stemmer overhode! bare så dere er klar over det. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace_ Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 da kan jeg med erfaring si att dette IKKE stemmer overhode! bare så dere er klar over det. På mine understell gikk de rett på (4 bolter pr stol). Std cosworth recarostoler som satt der. Så det stemmer hos meg iallfall. Mitt Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 er 6 bolter som fester stolen til understellet på sierra cosworth,og det er det på de nye recaro speed stolene også,men avtstanden på hullene stemte slettes ikke....men stolene sitter på plass nå,så det er ikke noe problem. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace_ Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Mulig det er forskjell fra vinge og sedan? Var i alfall bolt on på min. Bra det ordna seg da! Mitt Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts