Jump to content

pro ripper short shift


Samatron

Recommended Posts

noen som har vært borti pro ripper short shift til bw t5? en fjærdedel av prisen til forhold til b&m..

 

 

jeg har den jeg.... har ikke fått prøvd den enda, når jeg kjører. har bare montert den på kassa. men den er veldig solid og så kan du justere høyden på den hvis du vil... er jo helt lik. :)

Ford Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

et annet tips ang short-shiftere er å kjøpe B&M shifter til ford mustang. noen mustanger har også t5-kasse, så shifterene er bolt-on.

 

er litt annen vinkel på girstanga, men ellers er de helt like.

 

har mustang-t5-shifter i cosworthen min, og den er helt grei å gire med.

 

koster ikke mye i forhold til sierra cosworth-t5. søk på ebay.com, finner mange brukte og nye.

 

et eksempel: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/B-M-Mustang...sspagenameZWDVW

 

950 kr + frakt. face tar vel 2850 shilling....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

leste enn som skulle selge denne her...sto at den "knusa" girkasser..så han ville kvitte seg med den..har vel me rett og slett at den skifter for kjapt..og dermed sliter mer på kassa..når skifteren er kjappere enn innmaten...eneste teorien eg har iafall.

 

angående short shift på mt75 så må man senke kassa ned der også...skrur løst bakerste feste og slipper kassa så langt ned den går..så er det bare og skru i vei.monterte min på godt under en time.litt trangt..men gikk greit

 

min er jeg forøvrig ikke fornøyd me..har b&m shift,,tror jeg har fått en "mandags" shifter...den klirrer noe forjævlig.ser ut for at den ligger ann mot selve ringen rundt kassa..alså det som er rundt gir kasse hullet..ett eller anna der iafall....og låseringen som holder selve stanga oppe i lageret sitt løsner hele tia..ganske kjipt..men .det får gå.:)

Link to comment
Share on other sites

da jeg hadde 2wd og mt75 med short shift, gira jeg sinsvakt fort og dette skifta lett uten tannspising.. jeg hadde intrykk av at det synkroniserte fortnokk.

 

edit: men mulig det så gikk lett pga sterke armer :P hehe

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

etter at jeg monterte short shift på min mt75(2wd) når en girer fort så kjenner man att man må "vente" på innmaten/synkringa til dem gotar a få kassa i neste gir...

ja enig i det..er det jeg mente..og det er noe eg har lest også..en eller anna girkasse tråd på passionford der det va en girkasse expert som var innom.men men:)

Link to comment
Share on other sites

ja enig i det..er det jeg mente..og det er noe eg har lest også..en eller anna girkasse tråd på passionford der det va en girkasse expert som var innom.men men:)

Jeg har og B&M på Escorten og er av samme oppfatning som dere ja... Ikke bra når man er litt ivrig, hehe :wacko:

Link to comment
Share on other sites

så dere som har greie på det ville holdt dere til orginal egentlig? har prøvd en kamerat sin bil med b&m og eg syns det var ganske kult og kjøre med, men har ikkje prøvd den ivrig som du sier jhs

Link to comment
Share on other sites

Short shift anbefales ikke av "eksperter" som CTS/gearboksman på T5, da den "spiser" opp synk. ringene.

Som tidligere nevnt så er denne kassa mer en kort nok i gear-overførselen orginalt, og trenger ikke å bli enda mer stressa av en short shift spak.

 

Jeg har sel byttet spak-stell, men er ikke kortere en orginalt, bare mye bedre å geare. med stoppskruer. Denne er også for mustang.

 

Pro 5.0 shifter. kommer på rett over 1000 lappen.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Synkronringene tåler ikke litt aktiv giring orginalt engang så hvorfor i huleste sette på shortshift og det er jo egentlig helt unødvendig hvis du fullgassgirer så stiger jo ikke engang turtallet hvis du er ivrig. bortkastete penger

 

Da har jeg mer sansen for en slik som KH Turbo forteller om.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Off.. Tatt så mye synk ringer i T5 kassa så jeg snart gir opp. Skjer kun ved inspirert kjøring med lange horn.. Treigeste kassene i manns minne, så noen short shifter er ikke aktuellt på en sånn kasse. Kjører akkurat som jeg gjorde med gamle m3n og der var det aldri så man måtte vente på den selv med super raske giringer med short shifter.. Getrag 262cr i de.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

nå har vel en god del av folket her inne anbefalt at du holder deg vekke fra shortshift av kassen hensyn. :D men ser jo flott ut da selvom jeg synes det er penger ut vinduet + oftere reperasjon av kassen. men men

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...