Boosti Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 (edited) Jeg har lest her flere ganger at bilen skal gå i nødprogram vist Luftemengdemåleren ryker. Men hva skal jeg da gjøre etter jeg har bytta LMM`n? Den går vel ikke ut av nødprogram, og tilbake til det vanelig av seg selv. Har også lest at det er flere som latt bilen gå på nødprogrammet når de har bytta til K&N filter. For den skal gå bedre med K&N filter da, stemmer dette? Edited February 24, 2007 by Boosti Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 ford anbefaler ikke K&N filter forde de er innsat med olje -og "noe" olje damp drar du med inn som tetter luft mengde måleren . Dette har jeg selv erfart - etter mye fusking - ble den vasket og alt ble bra Nød program er bare for og få bilen til nermeste forhandler , da går den max 70 km og drar ikke i det hele . For og "slette" ECU tar du den 4 amp sikeringen i boksen da starter den på opplæring i gjenn - står i instuksjons hefte ............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 3A sikringen kanksje? hehe.. Bare å ta ut sikringen i 15-20 min tror jeg det var.. så skal ecu-en resette seg selv har jeg lest noe sted.. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fordulf Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Hmmm.. ta med bilen til ett verksted... å få de til og gå inn med Diagnose tester å slette feil koden..... Det bruker vi og gjøre på jobben... Det du sier om K/Nfilter stemmer bra... Noen ganger trenger det ikke å vær olje som lager feilen... noen biler reagerer på feil luft motstand i lmm.... og kan blandt annet gå Urent på togang, være tungstartet når kald, osv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boosti Posted February 24, 2007 Author Share Posted February 24, 2007 (edited) 3A sikringen kanksje? hehe.. Bare å ta ut sikringen i 15-20 min tror jeg det var.. så skal ecu-en resette seg selv har jeg lest noe sted..Jepp...gjorde det sånn som Mike skrev i en tråd her: Det enkleste er å ta opp sikring nr. 4 og 11 og la dem være ute i et kvarters tid. (Dette gjelder kun MK1 og MK2, er noe annet på MK3) Når du har satt i sikringene igjen, vil ECU'en lære seg opp igjen, i forhold til hvordan du kjører. Dette kan ta alt i fra 2 timer til opptil en uke, men dette kan være med på å gjøre prosessen kortere: - Start opp bilen og la den gå på tomgang i 15 minutter ca.. Den vil muligens slukne et par ganger, men vil jevne seg ut på omtrent 1000 omdreinginger i minuttet. - Når det har gått ca. 15 minutter tar du bilen ut på en forsiktig kjøretur i en 1 time ca. Kjør forsiktig!! - Til slutt, finn et rettstrekke og gi på alt du makter. Hmmm.. ta med bilen til ett verksted... å få de til og gå inn med Diagnose tester å slette feil koden..... Det bruker vi og gjøre på jobben... Det du sier om K/Nfilter stemmer bra... Noen ganger trenger det ikke å vær olje som lager feilen... noen biler reagerer på feil luft motstand i lmm.... og kan blandt annet gå Urent på togang, være tungstartet når kald, osv Har alt hatt bilen på verksted for og slette feilkoder, så alt er i orden nå. Og jeg har ikke k&n filter, men jamex filter montert sammen med alurør og siliconeslanger. Filteret monteret jeg nå sammen med den nye LMM`n, så det er ikke feilen til at den røyk. Jamex filteret er helle ikke satt inn med noe olje. Edited February 24, 2007 by Boosti Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Jepp...gjorde det sånn som Mike skrev i en tråd her: Det enkleste er å ta opp sikring nr. 4 og 11 og la dem være ute i et kvarters tid. (Dette gjelder kun MK1 og MK2, er noe annet på MK3) Når du har satt i sikringene igjen, vil ECU'en lære seg opp igjen, i forhold til hvordan du kjører. Dette kan ta alt i fra 2 timer til opptil en uke, men dette kan være med på å gjøre prosessen kortere: - Start opp bilen og la den gå på tomgang i 15 minutter ca.. Den vil muligens slukne et par ganger, men vil jevne seg ut på omtrent 1000 omdreinginger i minuttet. - Når det har gått ca. 15 minutter tar du bilen ut på en forsiktig kjøretur i en 1 time ca. Kjør forsiktig!! - Til slutt, finn et rettstrekke og gi på alt du makter. Har alt hatt bilen på verksted for og slette feilkoder, så alt er i orden nå. Og jeg har ikke k&n filter, men jamex filter montert sammen med alurør og siliconeslanger. Filteret monteret jeg nå sammen med den nye LMM`n, så det er ikke feilen til at den røyk. Jamex filteret er helle ikke satt inn med noe olje. Hmm.. dette fikk jeg lyst til å prøve.. Bare for å freshe opp ECUen.. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boosti Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 (edited) Jeg hadde litt problemer med og få start på bilen i dag. Kan det ha noen med ECU`n og gjøra, at den enda driver og lærer? Edited February 25, 2007 by Boosti Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now