Jump to content

Rask Escort Cosworth


RSCoz

Recommended Posts

haha ja de har jo det på racefuel, kor mangen hk har dem på vanlig 98 blyfri da?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Ørjan G
gikk unna den, 214 km/h på 402 meter

 

Den bilen der skal ha over 700 hk så det skulle bare mangle.

Qvarnis kjørte 211 km/t med It´s fun Sierraen med RS 500 motor på ca. 550 hk.

Hva klarer Hafsengen og Nilsen?

Link to comment
Share on other sites

Hvis leif gjør sin klar til drag så skal han nok klare den tida...var ikke såå sprek den der

Begynner og legge lista litt høyt når vi sier at en bil som kjører 10 sek 402m ikke er sprek vel... Hva forventer du av en "gatebil" egentlig...?

Link to comment
Share on other sites

En "gatebil" som går 12 sek er en rask bil. Sammenlign det med mange superbiler på supercars.net.

10 sek biler er dritraske.

 

Har det for meg at Havsengen kjørte 10,4 eller noe slikt, men det skjedde ett eller annet på ca 300 m har jeg for meg, så han trilla derfra.

Link to comment
Share on other sites

JHS: sa ikke at den ikke var sprek, men har vel blitt litt kresen etter å se extremklssen på gatebil, og uttallige drag-filmer...

Og derfor er det vel på tide og få beina ned på jorda igjen og innse at dette er en extrem bil det og ;) Mange av drag filmene du har sett er sikkert med ekstreme drag biler med automat kasser, airshift, dragslicks osv... Denne Escorten kjører 10 sek. på 18" gatehjul. Som Magnus sier, sammenlign med noen superbiler og se litt på sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

men leif kunne fortsatt parkert den..

 

så for å svare på topic: JA, vi får se noen så raske, og enda litt raskere cosworther i Norge

 

EDIT: og hadde han fått på cosworth-spoileren hadde han fått ned tida et tidel eller to også..

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

er jo fordel med vingen når den kommer opp i litt høy hastighet da...

 

eller hjelper det for lite, i forhold til vekta den slipper uten vingen?

Vingen gir for mye luftmotstand, derfor er den av. Går fortere uten, og det har ingenting med vekt og gjøre.

 

 

Hvordan i all verden kan du prøve og si at en bil går fortere fordi den har en spoiler...???

Edited by JHS
Link to comment
Share on other sites

Guest Ørjan G
Gikk bra ja ;)

 

Hadde vært noe å sett en sånn en i Norge ;)

 

Det er en i Norge som holder på å bygge tilsvarende så det skal vi få se. Samme drivverk og effekt. Han kjørte på gatebil for noen år siden med 600 hk og bilen gikk godt. (men kort).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
fordi noen spoilere er til for at lufta i bakenden lettere skal slippe taket...

 

vingen på escossien er for å få marktrykk og bedre feste i svingene...

 

 

Jammen hva i svartegranskauen skal du med bedre feste i svingene på ei dragstripe ?!!? :D :lol: :lol:

Edited by Cosworthking
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...