Guest gatebilmannen Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Skaffa meg IS motor i dag. Har en 88 modell sedan sirævva som jeg skal bygge om til is. Blir sikkert turbo ettervært. Men i første slengen blir den ombygd til is. Det står en 2L OHC forgasser motor i den nå som bruker noe helvette med bensin. Er det noen som har noe anbefalninger så er det bare og komme med de! Ting jeg lurer på: 1: Hva må jeg ha av deler for og kunne bygge om til is? 2: Er IS noe mere "bensinsparende" enn 2L OHC forgasser? 3: Hva må til for og bygge IST? 4: Girkassa på 88 modellen er vel bolt-on med IS motoren? Det er 5trinns kasse. 5: Går det greit og hone en blokk? 6: Er blokka på OHC den samme som på IS? 7: Er det orginalt med sperre på 86modell IS? Sorry hvis det er teite spørsmål, bare lurer så jeg får svar. Mvh Gatebilmannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 søk. så finner du masse svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace_ Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 (edited) Skaffa meg IS motor i dag. Har en 88 modell sedan sirævva som jeg skal bygge om til is. Blir sikkert turbo ettervært. Men i første slengen blir den ombygd til is. Det står en 2L OHC forgasser motor i den nå som bruker noe helvette med bensin. Er det noen som har noe anbefalninger så er det bare og komme med de! Ting jeg lurer på: 1: Hva må jeg ha av deler for og kunne bygge om til is? 2: Er IS noe mere "bensinsparende" enn 2L OHC forgasser? 3: Hva må til for og bygge IST? 4: Girkassa på 88 modellen er vel bolt-on med IS motoren? Det er 5trinns kasse. 5: Går det greit og hone en blokk? 6: Er blokka på OHC den samme som på IS? 7: Er det orginalt med sperre på 86modell IS? Sorry hvis det er teite spørsmål, bare lurer så jeg får svar. Mvh Gatebilmannen Pkt 1 I tilegg til motor trenger du motornett, ecu, pumpe, pumpebrakett, bensintank. gasswire og pedal. . 2. Mindre forbruk? Neppe, pga mer gassing. 4. girkassa passer. 5. Ja 6. Hvis de har samme nummer. Feks "205" 7. Nei. Pkt. Kan noen andre svare på... Edited February 22, 2007 by Ace_ Mitt Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gatebilmannen Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Takk Ace. Blokka har samme nummer ja: 205. Men vet ikke om jeg skal bytte over blokka eller om jeg bare skal hone den. IS motoren har 2 riper i blokka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning--- Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Er en fordel å ha motornett fra samme generasjon som den bilen du har, blir litt mer plug and play da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 har cosworth dempere å cosworthfjærer til deg om du trenger, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gatebilmannen Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Spørs på hvor mye du skal ha for det? Brukt eller nytt? Og hvor befinner det seg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace_ Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 jeg har motordeler hvis du skal bygge ist http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=25991 Mitt Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Spørs på hvor mye du skal ha for det? Brukt eller nytt? Og hvor befinner det seg? 500+ frakt.. de er brukte.. har ikke prøvd de selv ennå.. men skal selge de pga jeg har kommet over noen coilovers.. de er i god stand.. ingen lekasje ell noe de befinner seg i oslo/lørenskog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gatebilmannen Posted February 26, 2007 Share Posted February 26, 2007 Fikk hentet meg is stoler i helgen også, weee, hehe! Bedre enn de vanlige skiit stolene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts