Spock Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Stilig bilde. Imponerende "stativ" Hva slags utløser bruker du? Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Stilig bilde. Imponerende "stativ" Hva slags utløser bruker du?10sek timer Har en WU-1A men glemte den når jeg bare skulle raskt opp å teste, så da var det "trykke, løpe inn i bilen og kjøre før bildet ble tatt"-løsninga Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Begynner å bli en liten stund siden, men var og bremsa bilen hos EBB i slutten av august.Reiste ned med et håp om 500hk i motor, og kan jo si jeg ble positivt overasket Manglet papirer på bestedraget, da med 576hk og over 600nm. Effekt skrudd ned til 407hk for å safe på grunn av for små dyser, og en ytterst ustabil boostcontroller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 spec på denne motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) GTX3071r, wossnerstempel, org komp, 730ccm dyser, catcams 827 og 828, org veiv, omsveiset org innsug.Glemte og legge til at dette er på 99 pumpebensin Skal også sies at EBB antok at jeg kunne flytte kurvene endel riktig vei med en riktig boostcontroller, da denne var helt på bærtur. Krabber rett opp på kiloen, og sakte opp derfra. Edited September 21, 2012 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) .. Edited December 19, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Jepp, men de ligger på verkstedet. Har glemt å ta bilde av de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 GTX3071r, wossnerstempel, org komp, 730ccm dyser, catcams 827 og 828, org veiv, omsveiset org innsug.Glemte og legge til at dette er på 99 pumpebensin Skal også sies at EBB antok at jeg kunne flytte kurvene endel riktig vei med en riktig boostcontroller, da denne var helt på bærtur. Krabber rett opp på kiloen, og sakte opp derfra. Jeg har lurt på en slik turbo til vinteren, å nå ble jeg overbevist! Grattis med fete tall, tipper bilen din er meget underholdende å kjøre Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Ikke noe å lure på, bare å handle! Er veldig fornøyd med den så langt, selv om den er litt treg i gang. Skal ikke skyldes turboen, men en gammel og slitt boostcontroller. Har .78 hus på min Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) .. Edited December 19, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Har litt troa på denne turboen jeg også, hvor mye ladetrykk kjørte du på det draget med over 600 nm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 2.15 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Jeg har lurt på en slik turbo til vinteren, å nå ble jeg overbevist! Grattis med fete tall, tipper bilen din er meget underholdende å kjøre Unnskyld at jeg sier det, men hadde jeg fått slike tall med en 3071 ville jeg grått meg i søvn, men hvis du blir overbevist har vi nok ikke sett like mange papir med dobbelt så mye hk på 4000rpm bla.Synes rett og slett kurvene ser tragiske ut. Fullt trykk på 6000rpm med en GTX!!!!3071 ? Bør jo ligge nærmere 4000 ?Gleder meg til å se ladetrykkskurven, for her er det noe virkelig gæren. Fått fart på ND-filter og dermed også lengden av eksponeringene i riggen. Hadde også fjernutløser som gjør det endel lettere å time. 6sek eksponering, og ja, det er oppkjørselen min hjemme Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) .. Edited December 19, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Fått fart på ND-filter og dermed også lengden av eksponeringene i riggen. Hadde også fjernutløser som gjør det endel lettere å time.6sek eksponering, og ja, det er oppkjørselen min hjemme6 sekunder?? Kjører du i sakte gangfart da?? Veldig kult bilde dette også. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 6 sekunder?? Kjører du i sakte gangfart da?? Veldig kult bilde dette også.Kryper opp/ned bakken med bremsen inne, så har nok ikke mange km/t(automat) Annen vinkel Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) Hvilke erfaringer har du siden du kan si at det er noe virkelig gærnt her? Nå er jeg en amatør i det gamet her, så jeg ønsker ikke å uttale meg noe særlig rundt hva som funker bra og ikke, men jeg stoler på EBB. Og når han ikke sier noe i nærheten av det du sier, så velger jeg heller å stole på han. Jeg har en TurboXS bleedventil som man kunne dra en halv turn på og øke ladretrykket med langt over 1 bar, så noe er med andre ord alvorlig galt. Vi sto nesten 6 timer i benken og feilsøkte på hovedsaklig ladretrykksproblemer. Vi justerte i alle mulige ender, og endte tilslutt med å legge den trygt på 1.4, og der stoppa vi. Det har vart helt til igår, da den plutselig har begynt å passere 2-tallet igjen. Så noe stemmer ikke. Her har du ladetrykkskurven din: Vet ikke hvorfor vi ikke prøvde annen ladetrykkstyring. Antageligvis fordi det ikke var så mye mer å hente på effekten grunnet dysene ville jeg tro.Jeg har en kjørbar og fin bil, som jeg har fått garantier på at skal bli mye mer effektiv, så enn så lenge så er jeg kjempefonøyd med resultatet. I tilegg til at jeg har skrudd alt sammen selv i en plastbu på verkstedet, og er fortsatt den samme amatøren. Timet den etter papirene på kammene bare, mener det er 112 på både inn og ut. Justerte litt på både eksos og innsug. Hentet noen hester på innsug, mens eksos satt vi tilbake til der den var. Edited September 21, 2012 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) .. Edited December 19, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Toppeffekten er det ingenting å si på, de beviser at turboen og oppsettet fungerer, men 130hk og 230nm(ca) på 4000rpm, og maks ladetrykk etter 5500 tyder på at noe er alvorlig galt, og dere har nok funnet den skyldige når dere nevner at boostcontrolleren ikke fungerer som den skal.Disse turboene skal ha maks ladetrykk, litt avhengig av turbohus og oppsett ellers, rundt 4000rpm, og gjerne tidligere, og da vil du ha en helt annen motor på vei opp til toppeffekt EDIT: Det er selvsagt ikke noe fasit, men noe i området av hva jeg tror er mulig Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Unnskyld at jeg sier det, men hadde jeg fått slike tall med en 3071 ville jeg grått meg i søvn, men hvis du blir overbevist har vi nok ikke sett like mange papir med dobbelt så mye hk på 4000rpm bla.Synes rett og slett kurvene ser tragiske ut. Fullt trykk på 6000rpm med en GTX!!!!3071 ? Bør jo ligge nærmere 4000 ?Gleder meg til å se ladetrykkskurven, for her er det noe virkelig gæren. Trur du må lese mere nøye før du lirer av deg, om du ikke ser potensialet i den turbo`n, med ordentlig ladetrykk styring, så trur jeg du kan lese så mange papir du bare orker. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) ikke helt bil men Edited September 21, 2012 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Hvilke erfaringer har du siden du kan si at det er noe virkelig gærnt her? Nå er jeg en amatør i det gamet her, så jeg ønsker ikke å uttale meg noe særlig rundt hva som funker bra og ikke, men jeg stoler på EBB. Og når han ikke sier noe i nærheten av det du sier, så velger jeg heller å stole på han. Jeg har en TurboXS bleedventil som man kunne dra en halv turn på og øke ladretrykket med langt over 1 bar, så noe er med andre ord alvorlig galt. Vi sto nesten 6 timer i benken og feilsøkte på hovedsaklig ladretrykksproblemer. Vi justerte i alle mulige ender, og endte tilslutt med å legge den trygt på 1.4, og der stoppa vi. Det har vart helt til igår, da den plutselig har begynt å passere 2-tallet igjen. Så noe stemmer ikke. Her er nok ladetrykkstyringen en stor synder ja, evt. wg problemer.For du skal kunne oppnå en helt annen kurve med ditt oppsett Toppeffekten er veldig bra, men den er fryktelig treig igang Så med en annen ladetrykkstyring, evt. utbedret wg-problem , er potensiale veldig bra ! For jeg må støtte Kverna her, når han sier at det er nok noe som ikke stemmer Tipper en dobling av moment og hk på 4000 er fullt mulig Kryper opp/ned bakken med bremsen inne, så har nok ikke mange km/t(automat) Annen vinkelhttp://img.photobucket.com/albums/v713/anderskverneng/DSC_2678_zps5b9897c7.jpg Råtøft Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Manglet papirer på bestedraget, da med 576hk og over 600nm. Effekt skrudd ned til 407hk for å safe på grunn av for små dyser, og en ytterst ustabil boostcontroller. side 272.. Han har hele tiden vært klar over problemet.. Det som overbeviser meg om kjøp, er at en så "liten" turbo, klarer slike tall. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 ikke helt bil men Flott håndverk. Alltid morro å se at noen forsatt mestre "kobberslager" yrket. Vi har en lignende spirtopp liggende på jobben, laget på 60-tallet en gang. Et smykke av et håndverk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Flott håndverk. Alltid morro å se at noen forsatt mestre "kobberslager" yrket. Vi har en lignende spirtopp liggende på jobben, laget på 60-tallet en gang. Et smykke av et håndverk. ja, heldigvis jobber jeg i et firma som fokuserer mye på kvalitet istede for bare penger og tid så vi har endel slike jobber i zink og kobber, men det er altid morro å se at noen kunder fortsatt er villig til å invistere i skikkelig håndverk så man for noen slike utfordringer.. btw.. det at blikkenslager yrket er utdøende er en myte.. vi jobber 50-60timers uker hvis vi har fri i helga for å prøve å få gjort unna mest mulig innen fristen som kundene forventer, men det virker som en umulig oppgave å rekke alt.. ...men det er jo kanskje ikke så rart heller, når vi sier "vi kan lage alt du kan tegne (og et par ting som ikke kan tegnes)" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now