Sierra_2.9 Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 er faktisk på leiting etter komplett lister, og dør håndtak må lakkes svart. og laguna leppe er også på ønskelista..Har avo coilovers liggende til fronten, men hadde planer om og få godkjent 18 i vognkorte først, senken er på plass i korte såh bildet ble dårligere uten lys, møkka vær/føre i trøndelag.! blir det bra vettu! lagunaleppe finner du på høggern for en hundrings. gjorde jeg i hvertfall '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Ja, uten tvil. Servicemannen sa at kronhjul og pinjong så nytt ut ennå, etter 4 år med herjing i min bil.Jeg har 3,64 utveksling, men kommer til å handle en til med 4,4 før gatebil mantorp. Sliter med at 3,64 er litt for langbeint på små baner, så får prøve hvordan en 4,4 er. Vil du ikke beholde 3,64 til Mantorp da?4,4 på Mantorp blir vel kortbeint til tusen vel? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Ja, uten tvil. Servicemannen sa at kronhjul og pinjong så nytt ut ennå, etter 4 år med herjing i min bil.Jeg har 3,64 utveksling, men kommer til å handle en til med 4,4 før gatebil mantorp. Sliter med at 3,64 er litt for langbeint på små baner, så får prøve hvordan en 4,4 er.Ja såg slik ut Akkurat.. Det var det eg tenkte meg utifra div filmer osv, ser ut som den går styggfort!Tenkte eg skulle prøve ein 7,5 med 4,27 først (den skal jo tåle litt meir) så får eg se om det blir ein 9" seinere.. De er jækla dyre, å vanskelig å finne..Men heilt sikkert verdt kronene Har du orginal tannstang/styring på bilen din forresten? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 blir det bra vettu! lagunaleppe finner du på høggern for en hundrings. gjorde jeg i hvertfall Eller røsk'n av naboen sin laguna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Vil du ikke beholde 3,64 til Mantorp da?4,4 på Mantorp blir vel kortbeint til tusen vel?Jeg skal ihvertfall uansett handle den inn før det, så jeg er sikret. Men med 4,4 så har jeg toppfart på 249 og det bør jo holde lenge selv på mantorp. Føler selv at bilen kunne vært litt kortere i beina der også egentlig. Og jeg tar jo med den andre nedover, så er det jo ikke store jobben å bytte, hvis det trengs. Akkurat.. Det var det eg tenkte meg utifra div filmer osv, ser ut som den går styggfort! Har du orginal tannstang/styring på bilen din forresten?Ja, det er akkurat det den gjør. Den er altfor langbeint.Ja, jeg har orginal tannstang. Men den er modifisert som invalidebilservo, så den er ultralett Også har jeg grpa pumpe. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Jeg skal ihvertfall uansett handle den inn før det, så jeg er sikret. Men med 4,4 så har jeg toppfart på 249 og det bør jo holde lenge selv på mantorp. Føler selv at bilen kunne vært litt kortere i beina der også egentlig. Og jeg tar jo med den andre nedover, så er det jo ikke store jobben å bytte, hvis det trengs. Ja, det er akkurat det den gjør. Den er altfor langbeint.Ja, jeg har orginal tannstang. Men den er modifisert som invalidebilservo, så den er ultralett Også har jeg grpa pumpe.Akkurat, Hehe! Å? borra opp i nipplene? Er ikkje det litt køddi i 290kmt+ da?Så du har ikkje modda for bedre sving?Mange som bruker corsa servo med justerbar hardhet (må nesten prøves)Hva gjør den grpa pumpa egentlig? ser den er lett å få tak i, men liksom bare oversett den pga at eg har orginal styring ellers.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Jeg skal ihvertfall uansett handle den inn før det, så jeg er sikret. Men med 4,4 så har jeg toppfart på 249 og det bør jo holde lenge selv på mantorp. Føler selv at bilen kunne vært litt kortere i beina der også egentlig. Og jeg tar jo med den andre nedover, så er det jo ikke store jobben å bytte, hvis det trengs. Okay, skjønner. Du har en aning annen giring på 5.gir iforhold til T5 du da? Høres ut som en god plan det Hvor mye turtall drar du den til da? Får du problemer med at den kommer for lavt ned på turtall på neste gir, mtp. trykkoppbygging etc.? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Min "X" Ford SVT Lightning... Kanskje jeg ikke skulle solgt den... :-) -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Akkurat, Hehe! Å? borra opp i nipplene? Er ikkje det litt køddi i 290kmt+ da?Så du har ikkje modda for bedre sving?Mange som bruker corsa servo med justerbar hardhet (må nesten prøves)Hva gjør den grpa pumpa egentlig? ser den er lett å få tak i, men liksom bare oversett den pga at eg har orginal styring ellers..Jeg har ikke gjort noenting med den, det har firmaet som bygger invalidebilene gjort. Så hva som er gjort aner jeg ikke.Nei, det er ikke noe problemer i det hele tatt, den er like fin og stabil som enhver annen bil egentlig. Alle sier og tenker det samme som deg, men tror personlig at det er en vanesak at den er så lett. Jeg har ihvertfall ikke noe galt å si om det.Nei, har ikke gjort det, fordi jeg allerede har innsiden av dekket i sving bare millimeter fra ramma, så regner med at det ikke hjelper så myeGrunnen til at jeg bruker grpa pumpe, er at den vissnok skulle være en løsning for at orginalservoen blir veldig hard ved rask retur. Men det hjalp ikke noe spesielt. Ble bedre med større returslanger og modifisert tannstang. Du har ikke noe å tjene på å bruke den føler jeg. Men siden jeg bruker reimhjul fra 95 escort, så ble det lettere med reimer til pumpe, fordi den da havnet på ett annet sted. Okay, skjønner. Du har en aning annen giring på 5.gir iforhold til T5 du da? Høres ut som en god plan det Hvor mye turtall drar du den til da? Får du problemer med at den kommer for lavt ned på turtall på neste gir, mtp. trykkoppbygging etc.?Neida, jeg har 0,82 på femte gir. 8000 er maks. Nei, får ikke problemer, men det ligger litt i kortene at når jeg har nesten tomgang på et gir, så tar det tid før det kommer trykk. pluss at motoren min ikke koser seg på lave turtall pga harde kammer. Derfor tror jeg en 4,4 er bedre på baner, med en helt annen tyep kjøring og svinger enn på veien. På veien er det jo ikke noe problem. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Jeg har ikke gjort noenting med den, det har firmaet som bygger invalidebilene gjort. Så hva som er gjort aner jeg ikke.Nei, det er ikke noe problemer i det hele tatt, den er like fin og stabil som enhver annen bil egentlig. Alle sier og tenker det samme som deg, men tror personlig at det er en vanesak at den er så lett. Jeg har ihvertfall ikke noe galt å si om det.Nei, har ikke gjort det, fordi jeg allerede har innsiden av dekket i sving bare millimeter fra ramma, så regner med at det ikke hjelper så myeGrunnen til at jeg bruker grpa pumpe, er at den vissnok skulle være en løsning for at orginalservoen blir veldig hard ved rask retur. Men det hjalp ikke noe spesielt. Ble bedre med større returslanger og modifisert tannstang. Du har ikke noe å tjene på å bruke den føler jeg. Men siden jeg bruker reimhjul fra 95 escort, så ble det lettere med reimer til pumpe, fordi den da havnet på ett annet sted. Takker for grundig svar Er Tannstanga fra ein cosworth invalidebil? kan ikkje være mange slike rundtom.. Det subber som F i rammevangen på sedanen med orginal felger med R888 også! Akkurat.. syns egentlig det går greit med standard tannstang/styring.. men når servorøra sprekker blir det tykkere slanger Har standard V reim på bilene mine eg Hoff! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Tipper tannstangen er levert inn til et firma, som driver med dette.Breda Martin H sa at du hadde vært innom der også og snakket felger, bra prosjekt vinge bilen hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 for en strøøøken vingebil og fotografen kan sakene sine også ser det ut som '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Neida, jeg har 0,82 på femte gir. 8000 er maks. Nei, får ikke problemer, men det ligger litt i kortene at når jeg har nesten tomgang på et gir, så tar det tid før det kommer trykk. pluss at motoren min ikke koser seg på lave turtall pga harde kammer. Derfor tror jeg en 4,4 er bedre på baner, med en helt annen tyep kjøring og svinger enn på veien. På veien er det jo ikke noe problem. Åja, du drar den såpass langt ja, da er jeg med 307km/t på turtallsperr da Men viss du har noenlunde lik utveksling som org. på resten av girene også, og drar den til 8000omdr., så faller den jo ikke til stort mindre enn 5500omdr på noen av girene? Men ser at 4,4 vil være en bedre utveksling til banebruk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Takker for grundig svar Er Tannstanga fra ein cosworth invalidebil? kan ikkje være mange slike rundtom..Det subber som F i rammevangen på sedanen med orginal felger med R888 også! Akkurat.. syns egentlig det går greit med standard tannstang/styring.. men når servorøra sprekker blir det tykkere slanger Har standard V reim på bilene mine eg Neida, det er jeg som har levert den til firmaet og fått den bygd om.Ja, derfor stresser jeg ikke med å få den til å svinge bedre heller, er ikke noe drifting bil heller Jeg måtte bruke 95 escort reimhjulet for å gjøre det enkelt med trigger til pectel`en, så da ble det litt kål med reimer. Breda Martin H sa at du hadde vært innom der også og snakket felger, bra prosjekt vinge bilen hansJada, var innom han en tur også og fikk snakket litt om mye. Bilen hans ser bra ut den ja. Åja, du drar den såpass langt ja, da er jeg med 307km/t på turtallsperr da Men viss du har noenlunde lik utveksling som org. på resten av girene også, og drar den til 8000omdr., så faller den jo ikke til stort mindre enn 5500omdr på noen av girene?Men ser at 4,4 vil være en bedre utveksling til banebruk Ja, det er nok ca riktig toppfart ja.Neida, den faller nok ikke noe mer, men hastigheten inn i noen svinger på bane gjør at jeg faller mellom noen gir. Samtidig så hadde jeg ifjor problemer med å få den i første, så da hadde jeg lite valg. Nå har jeg fått dog der også, så da er jo det problemet borte og kan gjøre saken bedre.Da får jeg jo den ned i første hvis jeg trenger det. Men føler uansett at 4,4 vil være et bedre alternativ på baner. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Ja, det er nok ca riktig toppfart ja.Neida, den faller nok ikke noe mer, men hastigheten inn i noen svinger på bane gjør at jeg faller mellom noen gir. Samtidig så hadde jeg ifjor problemer med å få den i første, så da hadde jeg lite valg. Nå har jeg fått dog der også, så da er jo det problemet borte og kan gjøre saken bedre.Da får jeg jo den ned i første hvis jeg trenger det. Men føler uansett at 4,4 vil være et bedre alternativ på baner. Okay, skjønner. Ja, tror det vil være et bedre alternativ for bane ja Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Eller røsk'n av naboen sin laguna ja for all del... for en strøøøken vingebil og fotografen kan sakene sine også ser det ut som det er performance ford reportasje bilder..så dem kan jo ting dem:)rååå vingevogn det der.han har vel noen fler i stallen også han som eier den der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 k3nn37 Flere bilder av Escorten?? Mvh Tom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 k3nn37 Flere bilder av Escorten?? Mvh Tom. ligger et par til her..http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/2651-legg-ut-bildene-du-har-lyst-a-dele-med-oss-her/page__view__findpost__p__616298 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 bilder av vingen sommerklar. men den funka bare 2uker før oljepumpa ga opp.. hehe 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 bilder av vingen sommerklar.men den funka bare 2uker før oljepumpa ga opp.. hehe Den var snasen du Fort gjort å skifte oljepumpa under ifra, trenger ikke ut med motor. Heng opp motor over tårna, løsne forstilling ++ å av med panna, 3-4 timers jobb max. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 bilder av vingen sommerklar. Snasen vingebil -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 (edited) Joa, med nye lister på sida så Edited June 3, 2011 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 en grei jobb å skifte, men så surt når motoren har hengt i motorbokk i 6mnd, å du valgte bort å skifte oljepumpe. men takk takk. hyggelig med positivt lister er fortsatt i tankene. men etter helakkering utvendig.. det eneste som mangler nå 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 en grei jobb å skifte, men så surt når motoren har hengt i motorbokk i 6mnd, å du valgte bort å skifte oljepumpe. men takk takk. hyggelig med positivt lister er fortsatt i tankene. men etter helakkering utvendig.. det eneste som mangler nåAbsolutt Da blir den komplett The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now