Guest Lars Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Hei! Har tenkt ut en liten handleliste til et oppsett som jeg håper vil gi litt mer effekt. Tenkte å høre med dere Cosworth-guruer hva dere tror om det, siden jeg absolutt ikke er helt inn i dette enda Original bunndel Porta topp WRC toppakning (Eller holder Grp.A?) ARP head studs 3bar MAP sensor Lyseblå dyser Plenum shims RS500 cooler (Allerede montert) Ny turbo (Den gamle må byttes. Hvilken?) 3" Mongoose Sikkert noe jeg har glemt... Vil dette holde til en 350 hk og være driftssikkert? Er ute etter en sprek Gatebil som lader tidlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 ser bra ut dette og en t34/35 turbo så vil du nok nå rundt 350hk aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 gruppe a holder i massevis, lyseblå dyser er ikke det orginalt da? må vel ha grønne eller gråe vel? eller tar jeg helt feil nå? , bare husk å ettertrekke arp boltene etter at motor har vert varm, for mangen som tror at dem har blåst toppakning hvis ikke, men er bare å etterstramme dem Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 lyseblå er vel de i mellom grønne og gråe. du må kjøpe deg en god chip og da. mange som skryter av ahmed bajoo. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 hva med å overhale bunndelen samtidig? kontrollmåle, nye stempelringer, nye lagere, slipe balansere og polere veiv, oppgradere oljepumpa med et "highflow" kit evt. bytte hele greia. da blir det driftsikkert hvertfall. bytt strammehjul og regreim samtidig. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Tackar for svar Da er det en vei å gå! Bunndelen skal nok overhales ja. Den har gått såpass langt så det er på sin plass uansett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 ikke at jeg har peil, men er plenumspacer riktig vei å gå? ville det ikke være bedre til samme prisen, med jenspeed omsveisa innsug. hvis du søker forumet finner du i allefall info om spacer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Hei! Har tenkt ut en liten handleliste til et oppsett som jeg håper vil gi litt mer effekt. Tenkte å høre med dere Cosworth-guruer hva dere tror om det, siden jeg absolutt ikke er helt inn i dette enda Original bunndel Porta topp WRC toppakning (Eller holder Grp.A?) ARP head studs 3bar MAP sensor Lyseblå dyser Plenum shims RS500 cooler (Allerede montert) Ny turbo (Den gamle må byttes. Hvilken?) 3" Mongoose Sikkert noe jeg har glemt... Vil dette holde til en 350 hk og være driftssikkert? Er ute etter en sprek Gatebil som lader tidlig Jeg synes du har noe bra og noe mindre bra på listen din. 1. Kombinasjonen portet topp og større enn grønne dyser er jeg enig i. De lyseblå 400 dysene er helt greie, mener jeg. 2. Kombinasjonen ARP studs og WRC pakning er håpløs, så styr klar. 3. Det samme gjelder plemum shim. Legg heller disse pengene i noe som hjelper. 4. Valg av turbo vil avhenge av så mye, ikke minst av hvor anhengig du er av at den er "bolt on". Det er utrolig mye forskjellig å velge mellom. 5. Du bør absolutt ha chip som er nøyaktig tilpasset ditt oppsett. 6. Elektonisk boost controller er noe som kan og bør vurderes. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 husk at vanlig 4x4 innsug manifoil holder til 450 hk, skaffer du deg t-25 så tåler det 480hk og 2wd tåler 430hk dette står i fast ford, så innsuget ditt holder leeeeeeenge kompiss Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 hei . ser jop ganske bra ut dette her da. jeg å syns at det er rart at ikke flere bygger opp motorer med de lyseblåe dyser og boderne turbo, og som pelle sier her så bruk en orntlig god tubo-trykk-styring. bruk org org 4x4 manifolder både innsug og eksos port toppen din på den riktige måten(muligens bd10 kammer) kansje få noen til å lage en "live-mappet" chip. sett på denne turboen krx400 har trua på dette oppsette jeg. stå på. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 ebb i stavanger er meget dyktig å porte topper, tror det koster 4000kr ferdig portet og planet ready til å skru på, vel vert pengene sier bare eg, ikke stol på mangen av "hobby" porterene, han er registrert her inne så send han en pm så får du en fast pris Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Hei . Ser jo ganske bra ut dette her da. Jeg å synes at det er rart at ikke flere bygger opp motorer med lyseblå dyser og moderne turbo. Bruk orig. 4x4 manifolder både innsug og eksos Muligens BD10 kammer Kansje få noen til å lage en "live-mappet" chip. Sett på denne turboen krx400 Har trua på dette oppsette jeg. Stå på. Jeg er skikkelig enig med du der. Dette er ett oppsett jeg har stor tro på, men vi må gjøre oppmerksom på at KRX 400 krever litegrann ekstra innsats med bl.a down pipen på en Cosworth. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Hva med veivhusventilasjonen på et sånt oppsett? er det originale godt nok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Utifra det jeg har hørt så er orginal lufting ræva. må nok byttes ut for dette oppsettet.sett flere som har byttet det ved 330 kit. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now