Jump to content

ny lysbryter med grøftelys

Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei!

kjøpte meg ny lysbryter fra england hinn dagen fordi eg vil ha grøftelys og det har ikke den gamle lysbryteren muligheter for. etter mye om å menn for å få skiftet bryter fikk eg det nå til, koblet kontakten til nye bryteren og da starter kupeviften? wtf? eg bare rusket ut igjen bryteren, og satt inn igjen den gamle, men hvorfor skjer dette? kan bryteren være fuckt?

lurer også på om noen har en slik bryter liggende er eg interessert i å kjøpe den!

mvh Roger

Edited by mr_doodee

Hæ? Det der kan ikke være riktig.. Du er ikke sikker på at du har kommi borti vifteknappen eller noe? Kan du egentlig forklare hva som skjer når du bruker bryteren? Jeg har en bryter for grøftelys, skal da ikke være noe forskjell på den, siden alt utifra bryteren er tilkoblet lysa på bilen.. Da må noen ha koblet noe veldig feil i bilen din før du fikk den isåfall.. :P Og det er vel ingen forskjell på bryterne fra england og de her i norge.. :) Får også lysbrytere med bare tåkelys-bak funksjon i england ..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Guest mr_doodee

har ikke funnet noe jalla mekking på noe ledningsnett på bilen, vist eg setter viftebrytern på 0, så starter den ikke når eg kobler i kontakten, men vil ikke koble den i i tilfelle det blir kortsluttning på noe annet på bilen.

drev å prøvde noen få ganger, koble av den originale og satt på den nye, viften startet, tok den av igjen og satt på den gamle, ingenting skjedde. prøvde å sette på igjen den nye, viften startet. koblet den av igjen og satt på den originale igjen. fikk ikke sjekket om selve lysbryteren fungerte slik som den skulle(var redd for kortsluttning, pga viften startet) nå er den originale bryteren koblet til igjen og alt fungere slik som det skal.

har sjekket litt på bryterene, eneste forskjellen på kontaktene var at nr 10 var det pin på på den nye bryteren og på den gamle så var det ikke pin der. det er vell ganske logiskt pga nr 10 da sikkert er til grøftelysene.

noen som vet noe som har litt peiling?

ingen som har en bryter liggende som eg kan kjøpe vell??

Guest mr_doodee
Har du sett om noen har juksa med noen ledninger fra releet til tåkelyset og til vifta da?

Funnet ut noe egentlig?

har ikke fått sett så mye mere på det, skjønner liksom ikke hva hensikten skulle være me å drive å jukse me ledninger osv... men har som sakt ikke funnet noe antydninger til noe jalla mekking, tape osv.. bare org ledninger overalt..

• 2 weeks later...
Guest mr_doodee

UPDATE!!

kjøpte meg enda en ny bryter, og tror du ikke at nå funker det.

altså må ha vært noe galt me den ene bryteren!

vist noenhar grøftelys og den svarte listen me plass til grøftelys så er eg interessert!

han som eghadde avtalt kjøp me trakk seg seff nå som eg hadde kjøpt bryter osv.. ggrrr

Roger