Guest Ørjan G Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 (edited) Nei, ikke noe innkjøring i den forstand som en motor kjøres inn. Kjører varm(skjekker for lyder) og lar bli kald igjen. Noe mer innkjøring er det ikke på noe motorsport deler. Har handla noen kasser av cts og direkte fra quaife men aldri hørt eller blitt anbefalt noe innkjøring, og ser heller ikke vitsen om det er bunnstokken som ryker? Og disse produktene det er snakk om her er motorsport produkter, for å sette i, kjøre og kjøre hard, det er det de er produsert for. Akkurat. Nei det er jeg med på. Tenkte på innkjøring som på en helt ny diff. Passe på at ikke oljetemp blir for høy pga nye og "roughe" overflater. Nei, du har sikkert rett, men skader i overflaten som følge av overopphetet olje som mister sin evne til beskytte tannhjulene, vil kunne føre til at tennene knekker. Ok. EDIT: Edited February 25, 2007 by Ørjan G Link to comment Share on other sites More sharing options...
insane Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 (edited) jeg tror personlig att qife atb differ-oppgraderte akslinger\ombygde.og fix-it kasse er og trakte etter Edited May 5, 2007 by insane 1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på2016 focus rs2015 bmw 520 x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 jeg tror personlig att qife atb differ-oppgraderte akslinger\ombygde.og fix-it kasse er og trakte etter tjaa dette kommer vel heelt ann på bruken, jeg stiller meg skeptisk til atb differ om du skal herje sånn at du får hjulløft f.eks, da skjer det vel noe med atb diffene.. så på kh turbo på gatebil i september (om det var han) og da hadde escorten ett voldsomt hjulløft på innerhjulet bak i svingen i slaktern, hvordan vil en atb bakdiff oppføre seg da? fix-it og quaife er vel samme ulla? og hvilke oppgraderte akslinger er det å få tak på? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 (edited) Så cluet her er å anskaffe seg Fix-It drevsats til 4x4 kassa, og Quaife differ? Edited May 6, 2007 by Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
insane Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Så cluet her er å anskaffe seg Fix-It drevsats til 4x4 kassa, og Quaife differ?jepp og gr a akslinger men kansje oppgradert inng aksling og atb diff i fordelingskassa 1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på2016 focus rs2015 bmw 520 x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 så på kh turbo på gatebil i september (om det var han) og da hadde escorten ett voldsomt hjulløft på innerhjulet bak i svingen i slaktern, hvordan vil en atb bakdiff oppføre seg da? hvordan oppføre den seg da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 det hjulet som er i lufta får all krafta..! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 jepp og gr a akslinger men kansje oppgradert inng aksling og atb diff i fordelingskassa Hvordan skal du få på grp a akslinger uten å bytte til grå diff? og da må du ha grå bunnpanne, som igjen gjør at du bytte travers osv osv.Går sikkert å smi til noe men bolton er det ikke ihvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Hvordan skal du få på grp a akslinger uten å bytte til grå diff? og da må du ha grå bunnpanne, som igjen gjør at du bytte travers osv osv.Går sikkert å smi til noe men bolton er det ikke ihvertfall. for ikke å snakke om at du må ha andre nav... og fjærbein.. og bærearmer.. og castorstag.. og stabstag... skal du ha holdbart 4x4 drivverk så må du godt over ett 6siffra tall.urkk... ganske godt over... quaife er billigmåten å gjøre det på... selv om prisen der er stiv nok.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 quaife er billigmåten å gjøre det på... selv om prisen der er stiv nok..billig måten ja, men hvilke andre alternativ har man for uten 9"..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andgjerd Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 [quote så på kh turbo på gatebil i september (om det var han) og da hadde escorten ett voldsomt hjulløft på innerhjulet bak i svingen i slaktern, hvordan vil en atb bakdiff oppføre seg da? Hjul løft kom pga. slicks og at det ikkje var stab stag foran.Og når hjulet ikkje er nedi, funka ikkje sperra heller.Men skal opne opp den diffen og få den justert. Trur det er ett eller anna Burton 8" greier baki der. Escort Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 billig måten ja, men hvilke andre alternativ har man for uten 9"..?må bli 7.5tom med zf motorsport sperre, må da holde litt? foran finnes det ikke noe alternativ som koster under 60 000kr pluss... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 må bli 7.5tom med zf motorsport sperre, må da holde litt? foran finnes det ikke noe alternativ som koster under 60 000kr pluss... ka skal man med andre differ enn frontdiffhus i quiafe og atb diff front, og bakdiff i quiafe? er jo livstidsgaranti på dem Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 ka skal man med andre differ enn frontdiffhus i quiafe og atb diff front, og bakdiff i quiafe? er jo livstidsgaranti på dem Hvor står det at det er livstidsgaranti?Og du sitter fortsatt igjen med svake drivaksler fremme...og så er det ikke alle som liker måten quaife diffene fungerer... og om det er livstidsgaranti så tilsier jo ikke det at de holder... og hvis du kjører fra vestlandet og ned til rudskogen og rekker 2runder på bana før diffen ryker, da bryr du deg fint lite om det er livstidsgaranti på den ikke sant? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 på papirene jeg fikk med diffene så står det lifetime warranty så lenge dem er montert av fagfolk og det er jo protrim så har fulle ansvar der, ka mener du med hvordan dem fungerer?? ja drivakslingene er jo så som så, men vi får nå se hvordan det holder på min da ihvertfall hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Fungerer ved hjulløft.. Eller mangel på funksjon.Quaife ATB-diffene i seg selv er vel noe av det mest solide du får, problemet er brasket rundt. Alternativet er å kjøre orginalt, noe jeg ikke ville gjort. Så er det bare pengene som setter stopper etter det. Man får stort sett det man betaler for. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 fungerer ved hjulløft? ka som fungerer da?? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Når en ATB-diff får hjulløft på ene siden, så overfører den all effekt dit. Rimelig meningsløst mtp at det finnes 0 grep i løse luften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 hehe, jaja få holde hjula på bakken da Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Det er en god løsning, vinge87. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 HVor ofte får man hjulløft egentlig?? If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now