Jump to content

Støtdempere?


Konsmo

Recommended Posts

Vel, opplevte her om dagen at bilen oppførte seg temelig rart! Kjørte over en farts dump eller noe som vile tilsi at bilen må "fjære" lit da! Så "vogga" den noe så utrolig bak! :blink: dempa 3-4 gange etter dumpa! :unsure: Sån generelt når jeg kjørte på tilsynelatene ret vei, driev den og hoppa med bakenden, fra høyre til venstre! :blink: Va utrolig ekelt og kjøre! Da va det minusgrade og snø!

 

Men nå som vinteren atter engang har forlat sørlandet, snøen er borte og varmegradene er her igjen! Så virke alt som det skal! :blink: Var ute og testa bilen i sta, funka fint da! Er vel 6 varme grader ute nå!

 

Men er det noe logik i dette? Bør jeg bytte demperne bak? For vurdere det sterkt! (bytta fjørene ved forje eu kontrol, ska innigjen i år)

 

Men vile først høre hva folk mener! Har noen teorier!

 

Takker for alle svar! :)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

frosne dempere er vel det mest fornuftige her siden det ordnet seg når mildværet kom..

vel, harke vert sån før?? Må de byttes?

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

vel, harke vert sån før?? Må de byttes?

Du har gåen demper, har samme problemet selv, titt opp i demper tårnet ditt, Du kommer til å se at det renner veske fra demperen din, det er jeg nesten helt sikker på. Da har de lett for å oppføre seg litt rart. Er ikke frossen demper, for da hadde de vært stive.

 

Ville byttet dempere om jeg var deg. Har en demper som lekker selv, skal bytte nå snart!

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Du har gåen demper, har samme problemet selv, titt opp i demper tårnet ditt, Du kommer til å se at det renner veske fra demperen din, det er jeg nesten helt sikker på. Da har de lett for å oppføre seg litt rart. Er ikke frossen demper, for da hadde de vært stive.

 

Ville byttet dempere om jeg var deg. Har en demper som lekker selv, skal bytte nå snart!

 

Lykke til

 

hmm, hørte fornuftig ut! Har ikke kikka opp under der og set nei, men så vidt jeg veit er de gamle! :S Så har akurat bestilt to nye! :D Så bli det bare ein byttejob ettevert! ;) Bør ikke bli så alt for mye trøbel forhåpentlig vis! :P

 

Takker for svar! :D

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å høre hvordan det går. Gruer meg til jobben selv, fordi jeg har hørt så mye skrekk historier om demper bytte på disse bilan. Håper du kan avkrefte de.

 

Folk sier at det er no bolter somm sitter som et lite helvette der.. Så mange som har måtte gå på med vinkel sliper, håper ikke dette stemmer.

 

Siden du allikevell skal ha nye dempere så bytt til gass, så får du bedre komfort, og i tillegg kan du lovlig senke bilen mere enn 40mm om du skulle øsnke dette

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å høre hvordan det går. Gruer meg til jobben selv, fordi jeg har hørt så mye skrekk historier om demper bytte på disse bilan. Håper du kan avkrefte de.

 

Folk sier at det er no bolter somm sitter som et lite helvette der.. Så mange som har måtte gå på med vinkel sliper, håper ikke dette stemmer.

 

Siden du allikevell skal ha nye dempere så bytt til gass, så får du bedre komfort, og i tillegg kan du lovlig senke bilen mere enn 40mm om du skulle øsnke dette

 

Jau, hørt mye rart jeg og, men fjøran var byta for et par år sia, så håpe på det beste! Bli nok non vanlige, synes den er lav nok! ;) hehe gjør det biligs mulig! ;)

 

Joda, skal holde dere informert! ;)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Blir spennende å høre hvordan det går. Gruer meg til jobben selv, fordi jeg har hørt så mye skrekk historier om demper bytte på disse bilan. Håper du kan avkrefte de.

 

Folk sier at det er no bolter somm sitter som et lite helvette der.. Så mange som har måtte gå på med vinkel sliper, håper ikke dette stemmer.

 

<_<

Vel, sko byte demperne her i påska! vel, kom ikke så langt just! <_< Fikk ikke løsna de to skruene i demper tornet! :( Va rusta fast el no! klarte ikke få løsna de! Så får ta det på same regning som Eu kontrolen på verksted! :( Hadde det bare våre bolter! og ikke skruer, hadde i alle fal hat ein sjangs da! arg.. jaja :closedeyes:

 

Så jeg kan ikke noe anet en og bekrefte! :(

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

vanlige skruer? Ford i et nøtteskall sier jeg bare.. =/

 

Vel var bolt hode på de. men kom ikke ret nok på! var ikke plas, tro det var pipe 10 som paset. fik ikke treft riktig. Hadde hjulpet med lit midre rust au! <_< men men

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

Finn ett verksted som ikke skal ha så utrolig mye for å gjøre jobben. Om de ikke har erfaring med mondeo fra før vil de sikkert gå etter standard pris og da må de slit med rustne skruer. Bare få avtalt en bestemt pris på forhånd! ;)

Tips jeg fikk en gang når det gjaldt "helvetesarbeid" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Finn ett verksted som ikke skal ha så utrolig mye for å gjøre jobben. Om de ikke har erfaring med mondeo fra før vil de sikkert gå etter standard pris og da må de slit med rustne skruer. Bare få avtalt en bestemt pris på forhånd! ;)

Tips jeg fikk en gang når det gjaldt "helvetesarbeid" :rolleyes:

 

hehe takker!

Det verkstede jeg pleier og bruke er ikke så dyre. Har deler, de bytter det bare! :D Greit sån! ;) hehe Kjener de fleste der personlig så får greie priser! Greit og ta når en først ska ha den på EU kontrol! :D

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...