Guest siræva Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Hallo.. eg har ein sierra IS og lurer på og kjøpa meg ny topp.. eg har høyrt att pinto toppane skal vera bra... noen som har erfaring med desse toppane? eller er det ein anna topp eg burde kjøpa? MVH Kenneth
Bewnie Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Ikke at jeg har evig erfaring med hverken is eller pinto, men mener at det er samme toppen. At is motoren er en pintomotor med innsprøytning. <!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Kverna Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Pinto er vel 4 cyl ford motor bare ? Og at det finnes to utgaver, gasser og is-pinto. Min fotoblogg
laRS-2000 Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Kjøp deg ein topp til ein IS du!Dei har faktisk litt bedre "flow" (hehe) enn forgassartoppane og,viss du hadde tenkt å kjøpa det.Pinto er kallenavnet på denne motoren,uavhengig av om det er forgassar eller injection,og går frå 1,6 (kanskje 1,3 og ) og opp til 2 liter.rett meg viss eg tar feil
donald Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Ska stemma det så blir sagt her ja. Toppene tåler jo mye juling. Plan av den 1,5 mm først så blir IS'en meget kjekk å kjøre etterpå. 2006 Ford Focus 1.6 TDCi1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT
Guest Dagfinn Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 spørs om det er så smart og ta mer enn 1,5mm....
RS 1000 Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Hallo.. eg har ein sierra IS og lurer på og kjøpa meg ny topp.. eg har høyrt att pinto toppane skal vera bra... noen som har erfaring med desse toppane? eller er det ein anna topp eg burde kjøpa? MVH Kenneth Jeg vil anbefale deg å bruke en innspruttopp og du bør absolutt spandere på deg nye innsugs ventiler. Ikke fall for fristelsen til å bruke noe som helst annet enn Rimflow (DV?) ventiler I disse toppene. Med Dremel e.l. sliper du bort ca. 75-80% av ventilstyringen som stikker inn i kanalen. Du vil da få en god forbedring, kanskje i motsetning til mange andre hjemmetrimmere. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
to far gone Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Jeg vil anbefale deg å bruke en innspruttopp og du bør absolutt spandere på deg nye innsugs ventiler. Ikke fall for fristelsen til å bruke noe som helst annet enn Rimflow (DV?) ventiler I disse toppene. Med Dremel e.l. sliper du bort ca. 75-80% av ventilstyringen som stikker inn i kanalen. Du vil da få en god forbedring, kanskje i motsetning til mange andre hjemmetrimmere. kansje lurt å huske på at denne toppen har herdet seter til ventilene både innsug /eksos ikke like lett å slipe ut dia på ventil seter som en vanlig støpetopp . slipe vekk ventilstyring er vel litt unødvendig hvis det er snakk om en gate bil HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
morty999 Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 ekke noe problem å ta mer enn 1,5 mm.. en kompis tok 4mm.. funka fint det.. gikk bra og..
RS 1000 Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 slipe vekk ventilstyring er vel litt unødvendig hvis det er snakk om en gate bil Ja, for noen rekker 115 hk lenge, men hvis han ikke er fornøyet med effekten og vil trimme litt, så er det en bra idé å gjøre de rette endringene. På disse toppene mener jeg at det er formen (ikke størrelsen) på innsugsventilene som er problemet + store og flødeforstyrrende ventilstyringer. Retter man på dette først, da kommer resten "av seg selv". Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
to far gone Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 Ja, for noen rekker 115 hk lenge, men hvis han ikke er fornøyet med effekten og vil trimme litt, så er det en bra idé å gjøre de rette endringene. På disse toppene mener jeg at det er formen (ikke størrelsen) på innsugsventilene som er problemet + store og flødeforstyrrende ventilstyringer. Retter man på dette først, da kommer resten "av seg selv". du kan fint få 150 hk i motor uten å fjerne ventilstyringene , de kan slipes til for bedre flow , uansett koster det litt å bygge en seriøs bra ohc motor ,skal man opp mot max så klart de må vekk . bare ditt inlegg som var litt uklart . helt enig med deg angående ventilene :-) når du sier det er formen som er den største feilen . ekke noe problem å ta mer enn 1,5 mm.. en kompis tok 4mm.. funka fint det.. gikk bra og.. bare så det er klart alt over 2 mm regnes som et usikker moment som korter ned levetiden på motoren drastisk . men for de som liker å skru er vel 4 mm helt topp HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Granada 2.8 Ghia Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 1600-topp `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
to far gone Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 1600-topp men må huske på at ventilene i 1600 toppen er en del mindre enn 2.0 toppen . men koster jo ikke mange kronene å sette på HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Lars Magne Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 ekke noe problem å ta mer enn 1,5 mm.. en kompis tok 4mm.. funka fint det.. gikk bra og.. 4mm høyrdest no ***** masse ut då morten ? <1978 Ford Taunus 2,0 Base
Guest siræva Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 takker for alle svar.. får se om eg tar og sliper av toppen ein mm eller 2:P
to far gone Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 takker for alle svar.. får se om eg tar og sliper av toppen ein mm eller 2:P en ting til du skal være klar over ,motor har lettere for å koke av å stå på tomgang jo mer du tar av toppen nå snakker jeg selvfølgelig med standard kjøleanlegg kan faktisk bli et lite problem sommerstid i kø kjøring for eks med 2mm ville jeg montert ekstra el kjølevifte HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now