spN Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Hei Jeg har nettop skiftet kam til en fr32 på min sierra. (2.0 forgasser) Når jeg slipper gassen ved litt under 3000rpm så smeller det i eksosen en god del Hva skyldes dette, kan jeg få det bort på noe vis? eneste som er gjort er kammen, original eksos, ikke plana, etc etc.. Mvh spN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 høres ut som feiltenning.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted February 16, 2007 Author Share Posted February 16, 2007 høres ut som feiltenning.... Hm, har du noe tips til det? Har prøvd å justere tenningstidspunktet, men var litt vanskelig da den er litt urolig på tomgang. Er jo litt irriterende at det blir slik lyd da. Kan jo prøve å justere den litt annerledes, blir det likere da tror du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Kjør til en liten bakke, og hold bilen/brems den på 2. eller 3. gir nedover, smeller det fortsatt? I så fall så har du etter-tenning, og det skal du klare å få bort ved å justere tenningen. Slet med samme problemet selv tidligere. I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Ta og kontroler om kamhjulet er på merke og det samme på tenningsmerke på hveivhjulet. Det kan være tanhjulet til fordeler som kan ha flyttet seg litt under REmontering av kamreima I alle fall lykke til håper du får den 100% igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Fankern.. Tror jeg var litt trøtt da jeg skrev svaret da jeg kom hjem fra jobb tidligere idag jeg, hehe.. Men, Joker har så rett - sjekk også at register-reima er stilt rett, min var 2 hakk feil, så jeg hadde skikkelig etter-tenning da jeg holdt bilen på giret i nedoverbakkene, hehe.. I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 husk att med denne kammen skal du ikke ha orginal tenningspunkt.. jeg la min på 20 grader på tomgang... med denne kammen.. smalt ingen ting i eksosen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted February 19, 2007 Author Share Posted February 19, 2007 (edited) Takk for alle svar Jeg har sjekka tenninga og satt den ned på 12 grader. sto på 15,3. Justerte også CO litt så den ble litt roligere på tomgang etter dette, men smellinga er der fortsatt. Det kan vel kanskje ha litt og si at jeg ikke har den bakerste potta? Sveisen rundt den revnet, så jeg bare dro av potta. Morty, hørtes litt vel mye ut med 20grader? Ikke tenningsbank eller noe? Edit: alle merker står der de skal stå Edited February 19, 2007 by spN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts