Guest twoface Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Hei. Har da kjøpt meg "ny" bil.. en 1986 mod xr3i. Dataene jeg har funnet på bilen er som følger: Ford Escort (IV) 1,6i u/kat, 77Kw, motorkode LRB/LR2... Noen som kan si noe om denne motoren? spes m tanke på ombygg til rst evt annen trim??
Tombra Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Heisann. Skal du bygge om til RST motor er det enkelste å skaffe komplett motor å slippe neddi, evt skaffe en skadet rst delebil. Det er også mulig å bygge om ved hjelp av XR3i maskinen, men det er i mine øyne en tungvidt løsning. Søk på forumet så finner du massevis av info om ombygging fra xr3i til RST. Delene finner du i annonsemarkedet på forumet her Lykke til hvertfall! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest twoface Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 noe mulighet for at innsug og eksos passer på 1,6 zetec (16v)
Guest twoface Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 (edited) Har nå muligens fått tak i en komplett, overhalt rst- bunndel som jeg kan bygge motor på.. Men i bilen som den står nå er d vel d såkalte k-jet systemet. Hvordan er det å benytte dette på rst? noen erfaringer? evt tips om andre systemer som ikke koster skjorta å litt til?? Kan jeg bruke xr3i topp eller anbefales denne byttet til rst? noen forskjell?? Edited February 17, 2007 by twoface
Escort-mekkern Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Det er bare å si ifraom du vil, så kan jeg hjelpe deg med deler til rst konvertering....jeg har hjerner,chip,LMM osv -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now