Guest aNTILooP Posted February 10, 2007 Posted February 10, 2007 (edited) Noen som har vert borti det før?.... Bilen starter, og går i ca 10 sek.. Benz pumpa går som den skal.. Noen ideer? Edited February 10, 2007 by aNTILooP
Guest aNTILooP Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Moderator kan flytte tråden til Teknisk om så er..
Escort-mekkern Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Hvordan er turtalet i de 10 sec den bare går??? Kan det være så enkelt som å stille på CO`en? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest aNTILooP Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 tror det er helt normalt.. bare det at den dauer ut.. skal bort i garasjen og sjekke det ut nå.. er ikke min bil.. er en som har kjøpt seg "litt" helge arbeid.. Men han hadde fikla med plata i lmm sa han..
Escort-mekkern Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Da kan du bare stille på co`en så skal du se at det muligens blir bedre....Det at den går i 10 sec kan tyde på at det går greit så lenge kaldstartsventilen guffer på men etter den første nedstillingen får den feil blanding... Søk på tråder av tombra her inne så vil du finne en del forklaringer ang lmm og co. Jeg har brukt en masse tid på dette selv. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest aNTILooP Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 Ny uppdate.. Ditta va ikkje så enkelt detta.. Dette er en ombygd xr3i som er satt turbo på.. Det er lavkomp smidde stempler i den.. er vist bort opp til 1.8.. er cossie snurre på den og ellers orginalt rs turbo komponenter.. Det som gjorde at jeg begynte å lure på hele greia var at det ble sagt av han som hadde bilen før att det var ca 230 + hk i den... Hvordan i huleste får du til det uten extrasprut/data sprut , orginal cooler????.. Men problemene er som følger: Tenningslåsen er merkelig, når du slår av tenninga, tar nøkkelen ut så lyser oljelampa fremdeles. Ingen av lysene virker, ikke intereør lys,instrument(bortsett fra oljelyset) eller vifte osv.. Bensinpumpa starter ikke, men det er plenty bensin i fordeleren. Det er ikke gnist i plugger, coilen virker død (ingen strøm fra kabel mellom coil og fordeler). Starteren har det tatt fyr i tidlegere, men den virker... Men div ledninger er løse, (kan det ha noen sammenheng med bensinpumpe osv?) Eller så ser alt greit ut, samco slangesett på den, og dem ser hele og fine ut..
Escort-mekkern Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 (edited) Dette høres ut som slik bilen min var for 6 mnd siden...her er det mye å rydde opp i. Start med en nøye gjennomgang av det eletriske i alle ledd..Tenker det er mye feil her..for det meste jordingsfeil..drittjobb...men det må gjøres..og det er en mye bedre følese senere når man vet at alt er i orden med det Lykke til videre Edited February 11, 2007 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest aNTILooP Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Hei... Har fått den til å gå nå.. men den går bare vist du kobler fra kontakten på den føleren som ligger på lmm`n.. Nå er jeg ikke sikker på hva den heter osv.. men det er den sorte boxen så ligger på høyre side, på oppsia av bensin fordeleren.. Men det er mye jeg ikke får til å stemme her.. Turbotrykks måleren gir utslag på -0.5 bar på tomgang.. noe som er ok.. men når jeg gir gass så går den ned på -1.0 bar .. kansje den bare er gåen.. Jeg har prøvd å ta slangen som går fra kompressoren til accuratorklokka og bleeda den, men ingen forandring.. verken når den er hel, eller bleeda.. Det rakler og kakler når bilen går og når det er gasspådrag.. noe som kan minne om ventilbank.. og co skruen, den ligger vel i mellom bensinfordeleren og spjellkammeret?.. den var ihjel rusta og gjengene var gåen.. Er kansje like dumt å få tak i ny lmm?..
janbanan Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 turbotrykket skal gå "minus" under pådrag sålenge turboen er off boost
Guest aNTILooP Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 dvs når motoren ikke har motstand.. som i når du kjører?..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now